| کد خبر: 262575 |

تکمیل عملیات اجرایی کریدور بزرگراهی غرب در ۴ استان؛ سال آینده

تا پایان دولت سیزدهم عملیات اجرایی کریدور بزرگراهی غرب در ۴ استان کشور به اتمام می رسد.

تین نیوز

مجری احداث پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور، گفت: تا پایان دولت سیزدهم عملیات اجرایی کریدور بزرگراهی غرب در ۴ استان کشور به اتمام می رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامرضا خرمی مجری احداث پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور از افتتاح بیش از ۲۰۰ کیلومتر محورهای مواصلاتی واقع در کریدور بزرگراهی غرب کشور تا پایان دولت سیزدهم خبر داد .

وی گفت: با این اقدام، عملیات اجرایی محورهای مواصلاتی کریدور غرب در چهار استان آذربایجان غربی، کرمانشاه، لرستان و خوزستان به اتمام می رسد و در صورت تخصیص ۶ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز بیش از ۹۰ درصد از عملیات اجرایی کریدور در استان کردستان نیز تکمیل خواهد شد.

وی کریدور بزرگراهی غرب کشور را تسهیل کننده ارتباط میان استان های شمال غرب به جنوب غرب اعلام کرد و گفت: بهره برداری از این کریدور دسترسی به آب های آزاد و کشورهای آسیای میانه را فراهم می کند که از این نظر رونق ترانزیت بین المللی را به همراه دارد.

مجری احداث کریدور پروژه بزرگراهی غرب کشور در خصوص اتمام عملیات اجرایی ۴۵ کیلومتر از کریدور در استان کرمانشاه، گفت: تا پایان دولت نیز ۷۰ کیلومتر دیگر از محورهای مواصلاتی در استان کرمانشاه تکمیل می شود و به این ترتیب ضمن حذف گلوگاه های ترافیکی مسیر، ایمنی بیشتر و افزایش سرعت سیر را به همراه دارد.

تکمیل ۴۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب در کردستان برای سال آینده

خرمی از برنامه ریزی برای تکمیل ۴۰ کیلومتر از کریدور بزرگراهی غرب در استان کردستان تا پایان دولت خبر داد و افزود: ۳۵۰ متر تونل در محور سنندج حسین آباد به همراه ۴.۵ کیلومتر از مسیر تا پایان سال، آماده بهره برداری خواهد بود و بخشی از محور سقز بوکان نیز به طول ۷ کیلومتر ابتدای سال آینده آماده اجرای روسازی است.

وی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پروژه های واقع در استان کردستان تا پایان دولت را ۶ هزار میلیارد تومان اعلام کرد.

سال آینده ۳۹۰ کیلومتر کریدور بزرگراهی غرب در آذربایجان غربی تکمیل می شود

مجری احداث پروژه کریدور بزرگراهی غرب کشور در خصوص عملیات اجرایی محورهای واقع در استان آذربایجان غربی توضیح داد و گفت: تا سال آینده کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان آذربایجان غربی به طول ۳۹۰ کیلومتر تکمیل می شود که ۲۰ کیلومتر آن تا پایان سال جاری است.

خرمی همچنین افتتاح کنارگذر غرب اهواز به طول ۱۵ کیلومتر در استان خوزستان را بخش دیگری از برنامه های تکمیل کریدور غرب تا پایان سال آینده اعلام کرد.

به گزارش شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل، وی یادآور شد: در حال حاضر عملیات اجرایی در کل کریدور ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به منظور تکمیل کل بخش های باقیمانده ۱۵ هزار میلیارد تومان اعتبار مورد نیاز است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.