| کد خبر: 252806 |

مرور وعده ها؛

◄ اهواز تا باغملک تا سال آینده به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک می رود

تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از استان خوزستان در دستور کار قرار دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی وعده داد ۱۵ کیلومتر از بزرگراه های استان خوزستان تا پایان سالجاری افتتاح شود.

به گزارش تین نیوز ، خیرالله خادمی 27 بهمن در سفر به استان خوزستان، گفت: استان خوزستان یکی از قطب های اقتصادی کشور در جنوب، نزدیک ترین مسیر ارتباطی خلیج فارس به مرکز کشور و محل تلاقی کریدور غرب و کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور است و تکمیل محورهای مواصلاتی کریدورهای عبوری از استان در دستور کار قرار دارد.

معاون وزیر راه و شهرسازی در خصوص تکمیل بخش هایی از کریدور بزرگراهی غرب کشور در استان خوزستان اظهار داشت: ۴۸ کیلومتر از کریدور غرب کشور در این استان قرار دارد که شامل کمربندی اندیمشک و کمربندی غرب اهواز است و با توجه به ترافیک سنگین عبوری از این منطقه، تکمیل شدن کمربندی ها برای ساماندهی ترافیک شهر اهواز حیاتی است.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه وضعیت راه های مواصلاتی کریدور بزرگراهی نوار ساحلی جنوب کشور در استان خوزستان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: حدود ۴ کیلومتر انتهایی این کریدور در استان باقی مانده است و به تازگی بخش هایی از محور آبادان اروند کنار به کریدور افزوده شده که از نظر ترانزیتی بسیار مهم است که امیدواریم تا سال آینده قسمت اعظمی از آن به بهره برداری برسد.

خادمی در خصوص محور اهواز ایذه لردگان گفت:‌ این محور به عنوان یکی از مهمترین کریدورهای ارتباطی جنوب به مرکز کشور و پایتخت از طریق استان های خوزستان، چهارمحال و بختیاری و اصفهان محسوب می شود و در بیشتر مواقع دارای ترافیک عبوری سنگین از بنادر استان خوزستان به سمت مرکز کشور است و تمام قطعات پیمان سپاری شده است.

وی ادامه داد: با پیگیری های صورت گرفته از اهواز تا باغملک تا سال آینده به صورت بزرگراه زیر بار ترافیک می رود و عملیات اجرایی باغملک تا ایذه نیز تا سال آینده تمام می شود.

خادمی افزود: از ایذه تا لردگان با توجه به صعب العبور بودن مسیر و سنگین بودن عملیات اجرایی بخشی از اعتبار مورد نیاز از محل تهاتر نفت و سایر روش های قانونی جذب شده است که امیدواریم طی دو سال آینده طبق اولویت بندی زیر عبور قرار گیرد.

وی همچنین بزرگراه اهواز - رامهرمز - بهبهان را یکی دیگر از شریان های مهم ارتباطی استان های شرقی به خوزستان دانست و گفت: احداث باند دوم در۳۰ کیلومتر این محور که ارتباط استان خوزستان را به استان‌ های فارس، اصفهان، چهارمحال بختیاری و کهگیلویه و بویر احمد باقیمانده است که با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۵ درصد در حال انجام است و متوسط سالانه ۱۰ تا ۱۵ کیلومتر آن آسفالت و زیر عبور قرار می گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی همچنین محور پاشنه زاگرش را مسیر ارتباطی شمال خوزستان به استان های مرکزی کشور اعلام کرد و اظهار داشت: این محور یکی از مسیرهای مهم برای پدافند غیرعامل استان خوزستان و توسعه گردشگری در منطقه محسوب می شود و در صورت تکمیل شدن محور الیگودرز به مسجد سلیمان موجب شکل گیری یک کریدور بزرگراهی جدید می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فواد 0 0

    با سلام جاده ایذه و دهدز خیلی خرابه و دست انداز داره با دنده یک هم نمیشه راه رفت لطفا رسیدگی شود