| کد خبر: 260755 |

◄ اتوبان اصفهان شیراز معطل خط های سفید 2 درصدی!

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی فقط 2 درصد دیگر از پروژه عظیم اتوبان اصفهان شیراز باقی مانده است. اما این 2 درصد سرنوشت ساز شامل چه کارهایی است؟

تین نیوز

به گفته مسئولان وزارت راه و شهرسازی فقط 2 درصد دیگر از پروژه عظیم اتوبان اصفهان شیراز باقی مانده است. اما این 2 درصد سرنوشت ساز شامل چه کارهایی است؟

به گزارش تین نیوز، کمتر از 20 روز دیگر تا افتتاح رسمی اتوبان اصفهان شیراز باقی مانده است. این اتوبان چشم انتظاران فراوانی دارد و قول و وعده های فراوانی پیرامون افتتاح به موقع آن داده شده است.

سرمایه گذاران این طرح، در شرایطی که کشور با کمبود منابع و بودجه روبرو بوده، به هر ترتیب منابع لازم برای این اتوبان را تامین کرده اند. شریک اصلی این طرح وزارت دفاع بوده و سهم خود را از بودجه این طرح تماما پرداخت کرده است.

گزارش جنجالی امروز را بخوانید:

2 گام تا افتتاح آزادراه اصفهان شیراز؛ ۶ قطعه همزمان افتتاح می شود

◄ بیمه تکمیلی رانندگان کامیون؛ قراردادی که رانندگان را شوکه کرد! + سند

سرمایه گذاران دیگر این طرح از جمله شرکت عمران صدرا نیز تلاش فراوانی برای تامین بودجه آزادراه مذکور به عمل آورده اند. اکنون در فاصله کوتاهی تا گشایش این اتوبان به نظر می رسد همه چیز آماده یک افتتاح باشکوه باشد.

از مدتی قبل – از حدود 2 ماه پیش – مسئولان وزارت راه و شهرسازی از جمله مدیرعامل شرکت توسعه زیربناهای کشور اعلام می کردند این اتوبان به پیشرفت 97 درصدی رسیده است. اکنون یک مقام مسئول دیگر در این مجموعه اعلام کرده است که آزادراه فوق 98 درصد پیشرفت داشته است. درواقع طی 2 ماه اخیر اتوبان 1 درصد دیگر جلو رفته و تا تکمیل نهایی تنها 2 درصد فاصله دارد.

سوال اینجاست که این 2 درصد بیشتر شامل چه مواردی است و آیا کار اساسی از این اتوبان باقی مانده که مانع افتتاح باشد؟

محمود ملازینل مدیرکل دفتر امور مجریان آزادراه های کشور در این بار توضیح داده است: اتوبان اصفهان شیراز  پیشرفت ۹۸ درصدی داشته و کار‌های خط کشی آن باقی مانده است.

بنابراین می توان گفت از مراحل تکمیل این اتوبان تنها خط کشی ها باقی مانده که این کار نیز در فاصله 20 روز تا افتتاح قابل انجام است و انشاالله شاهد افتتاح این آزادراه در موعد مقرر – هفته پایانی شهریور – خواهیم بود.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ایران نیمه جان 12 3

    چرا اینقدر دروغ می‌نویسید ۲ درصد پروژه ۱۳۰ کیلومتری میشه حدود ۳ کیلومتر فقط از تنگ خیاره تا سرقلات ۱۲ کیلومتر است یعنی آخر اتوبان �‌رسه به یه کوره راه دو طرفه که کلاً پروژه تعطیله چه فاجعه‌ای قراره بعد از این افتتاح اتفاق بیفته خدا بخیر کنه

    • ناشناس 7 2

      نگفته که دو درصد از خط کشی ها مونده
      دو درصد از کل کار

  • ناشناس 4 4

    باسلام افتتاح ازادراه یکی از دست آوردهای مهم و مناسب مهندسی کشور محسوب می شود لیکن به نظر می رسد که تکمیل ازاد راه نیازمند روشنایی کامل ، تامین برق و عوارضی و احداث ساختمانهای پلیس و هلال احمر اورژانس و راهدارخانه و جایگاههای سوخت و ... است که به جهت منابع مورد نیاز ارقام قابل توجهی برای سرمایه گذاران ایجاد تعهد می نماید که بایستی پرداخت شود و کماکان معضل بزرگ ازادراه تخلیه ترافیکی در انتهای تنگ خیاره است که متاسفانه مسولین محترم عالی استان و مسئولین راه هنوز راهکار مشخصی برای رفع آن ندارند .

  • محمدیوسفی 9 4

    متاسفانه مدیرکل خلاف واقع به عرض رسانه ومردم رسانده وسرنوشت این طرح مهم ملی که در سه دولت احرا شده را مثل راه آهن شیراز اصفهان رقم خواهد زد تنهاتفاوت این دو طرح ریلی وجاده ی بحث جان مردم واین راه ناتمام است! قطعه ۷ تا یکسال دیگر زمان می برد! رفع ترافیک ورودی دوسال و...

  • م د 1 0

    کدوم دو درصد برادر من دروغ گفتن که کاری ندارم من سه روز پیش از این مسیر عبور کردم هنوز هیچ تابلوی راهنمایی دوربین نصب نشده محل استقرار پلیس پمپ بنزین و مجتمع های خدمات رفاهی ندارد چراغ خطر و چراغ و ستون روشنایی اصلا نصب نشده خط کشی نشده با این شرایط اگر افتتاح هم بشود فقط روزانه قابلیت رانندگی را دارد که آن هم با توجه به اینکه آزاد راه در تنگ خیاره بیضا به بن بست میرسه ونقطه اتصال آن به جاده شیراز سپیدان هم هیچ کاری نشده مسیر عبور گویم هم که خرابه و در دست تعمیر چرا وبه چه علت دروغ میگویید. البته دم بچه ها مهندسین وکارگران شرکتهای وزارت دفاع راهسازی و عمران وپارس گستر گرم اگر به اتمام برسه عجب آزادراهی میشه خیلی عالی کار شده ولی تا اتمام پروژه فاصله داره

  • ناشناس 3 0

    به سال نمی‌کشه فاتحه اسفالتش خونده است ، مافیای دزد

  • مخالف فساد 2 0

    منی که تو اصفهانم هنوز میبینم که پل شیراز هنوز دو سال دیگه کار داره چطور میخان افتتاخ کنند به نظرم میخان ماس مالی کنند

    • M 0 0

      منظور از اتوبان اصفهان شیراز قسمتیش هست که توی استان فارسه
      از ایزد خواست تا نزدیکای شیراز هست
      تو اصفهان که از پلیس راه مبارکه،تا ایزد خواست هست که اصلا هنوز کلنگشو هم
      نزدن فقط
      اونی که شما میفرمایین ادامه ی آزاد راه شرق اصفهانه،که از باغ رضوان تا گردنه ی لاشتر دارن کار میکنن هنوز خیلی کار داره

  • محسن 2 2

    مهم افتتاح است که بیست روز دیگه انجام میشه. مشکلاتی مثل نبود ساختمان هلال احمر و پلیس و... به وزارت راه ربطی ندارند. وزارت راه قرار بود بین شیراز و اصفهان اتوبان بسازه که ساخت. مشکل ورودی شهر شیراز به وزارت راه ربطی ندارد. آقایان وزارت راه از شما متشکریم.

  • علی 2 0

    سال ‌۱۳۹۱ پروژه شروع شد و کارشناسان گفتن سال ۹۴ تحویل میدیم تو اینترنت جستجو کنیم سند هاش موجود

  • دانیال 1 0

    مسئولین عزیز انقدر نگران پولی که دادین نباشین پول مال مردم بوده و دوباره از مردم بابت عوارضی توی یکسال گرفته میشه بعدشم فکر ورودی خورجی کردین یا میخواهید اوج ترافیک راه بندازید همین الانشم از سمت گویم خودش یک ساعت باید تو ترافیک باشی وای به اون موقعی که راه بیوفته

  • سجاد 1 0

    اصلا روشنایی نداره این ازاد راه اگه بخاد اصولی کاراش رو انجام بدن حداقل 6ماه دیگه زمان میبره

  • Hosin a 0 0

    باسلام خدمت هموطنان عزیز
    این آزادراهی که من طی ۲۰روز گذشته دیدم بعید میدونم تا یکسال دیگه هم افتتاح بشه

  • ناشناس 0 0

    عوارضی های اونجا هم با دوربین پلاک خوان صادر میشه،فقط کاش نخوان پول کل پروژه رو از ملت بگیرن و خدمات ندن

  • اسماعیل دهقان 0 0

    نمایندهای شیراز میخوان دوباره در انتخابات شرکت کنند .الکی میگن آزاد راه تمام شده افتتاح نزدیکه که سر مسولین را شیره بمالند برای نام نویسی وحیدی وزیر کشور که ای آزاد راه را ندیده فعلا با این اخبار دارم فریبش میدن البته نصف آزاد راه تو استان اصفهان هست نمایندهای اصفهان هم همینطور

  • امیر 1 0

    فعلا قرارنیست که از طرف گویم رفت وامدشود قراراست ازراه لپویی وارد اتوبان شیراز مردشت بشود نمیدانم چندسال طول بکشد که راه گویم را درست کنند

  • نجمی 2 0

    قراراست از راه لپویی وارد اتوبان شیراز مردشت بشودتاجاده گویم رادرست کنند

  • ناشناس 0 0

    کارهای جزیی آزادراه مثل زیرگذرهای اصطراری هنوز هشت ماهی کار داره تازه اگه به فصل سرما نخوره

  • ناشناس 0 0

    البته ساخت آزادرآه و کمربندی نباید به شرایط زندگی در شهرهای مسیر قبلی و وضعیت کاسبی آسیب برسونه مثل آباده...خیلی از شهرها بخاطر وجود جاده ایجاد شدن حالا تکلیف این شهرها ومردمشون و کاسبیش چی میشه

  • احمد 0 0

    قرار بود بیست و دوم بهمن ۱۳۹۹ افتتاح بشه الان سه سال گذشته

  • ناشناس 0 0

    حتی اگه مبنا را بزاریم بر اینکه حلال احمر و پمپ بنزین و گاز و تابلوهای راه و دیگر خدمات جاده بعد از افتتاح جاده در دست اقدام قرار بگیرد اصل خود جاده است که اینجور که دارند کار میکنند تا ده سال دیگه هم این اتوبان را کامل نمی‌کنند هنوز یه عالمه پل هوایی و زیر گذر مونده توی این اتوبان که کلنگ هم واسه ساختش نزدند چه برسه تحویل بدند. خیلی خنده داره البته از گریه غم انگیز تر.
    امیدوارم که اتفاقات خوب زود تر بیفته و شاهد راه اندازی این پروژه بشیم

  • ناشناس 0 0

    آزادراه شیراز به اصفهان باید بگویند افتتاح از بیضا تا ایزدخواست