| کد خبر: 255767 |

۷۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شرق کشور تا پایان بهار افتتاح می شود

مدیرکل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق خبر داد: تا پایان بهار، ۷۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شرق کشور در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گلستان به صورت رسمی افتتاح می شود.

تین نیوز

مدیرکل ساخت وتوسعه راه های منطقه شمال شرق خبر داد: با توجه به اهمیت راهگذر بزرگراهی شرق کشور به عنوان کوتاه ترین مسیر حمل کالا از از خاور دور به آسیای میانه و منطقه اورآسیا، تا پایان بهار ۷۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شرق کشور در استان های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی و گلستان به صورت رسمی افتتاح می شود.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی،  مهدی نظریان مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه شمال شرق با تاکید بر اهمیت ارتقاء مشخصات محورهای مواصلاتی شرق کشور گفت: با توجه به موقعیت ممتاز بندر شهید بهشتی چابهار به عنوان تنها بندر اقیانوسی کشور و کوتاه ترین مسیر حمل کالا و مسافر از خاور دور به منطقه اوراسیا و اروپا یکی از مهمترین اولویت های بزرگراهی کشور تکمیل و ارتقاء محورهای مواصلاتی این منطقه است.

وی ادامه داد: تا پایان بهار سال جاری ۷۹ کیلومتر از کریدور بزرگراهی شرق کشور بهره برداری می شود که شامل ۳۷ کیلومتر از کریدور شرق در استان سیستان و بلوچستان، ۱۵ کیلومتر از باند دوم محور مهنه- گناباد، ۱۵ کیلومتر از محور گرگان- بجنورد و ۱۲ کیلومتر از باند دوم محور تربت حیدریه-سنگان است.

مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه شمال شرق همچنین ارزیابی عملکرد یکساله پیمانکاران و مشاوران پروژه های بزرگراهی منطقه شمال شرق را یکی از مهمترین اقدام های این اداره کل اعلام کرد و گفت: با توجه به پروژه محور بودن عملکرد شرکت ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، ارزیابی میزان پیشرفت هر پروژه نسبت به امکانات و اعتبارات تخصیص یافته از ضروریات است و این امر موجب شناخت نقاط قوت و رفع نقاط ضعف بخش های اجرایی پروژه ها محسوب می شود.

نظریان ادامه داد: در این ارزیابی پیمانکارانی که طی سال ۱۴۰۱ به نسبت اعتبارات دریافتی، کارکرد پیشرفت بیشتری داشتند شناسایی و از سوی شرکت مورد تقدیر و تشکر قرار می گیرند.

مدیرکل ساخت و توسعه راه های منطقه شمال شرق همچنین از بررسی نحوه عملکرد یکساله مشاوران نسبت به حق الزحمه دریافتی و کیفیت عملکرد ایشان خبر داد و گفت: در این حوزه نیز شاخص های ارزیابی مانند چهار سال گذشته معیار بازبینی عملکرد مشاوران قرار گرفت و مشاورانی که در راهبری پیمانکاران در اجرای پروژه عملکرد بهتری داشتند شناسایی شدند و از آنان تقدیر به عمل می آید.

وی این اقدام را موجب آسیب شناسی موثر در اجرای طرح های راهسازی در کل کشور دانست و ادامه داد: مجموعه شاخص های پیشرفت و یا کند شدن عملیات اجرایی در پروژه ها در طول یکسال گذشته طی جلساتی با حضور مشاوران و پیمانکاران بیان می شود تا ضمن ارایه راهکارهای سازنده نسبت به رفت نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت اقدام شود.

نظریان با اشاره به اجرای ۲۴ پروژه در قالب ۹ طرح از سوی این اداره کل اظهار کرد: طول کل این پروژه ها ۴ هزار و ۲۳۴ کیلومتر است که از این میزان ۲ هزار و ۵۹۲ کیلومکتر تکمیل شده است، ۶۷۲ کیلومتر در دست اجرا قرار دارد و عملیات اجرایی ۹۶۸ کیلومتر نیز تاکنون آغاز نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.