| کد خبر: 232773 |

بیش از ۳۰۰۰ کیلومتر راه آهن و ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث است

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بیش از ۱۱ هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و ریل در دست احداث است.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور گفت: بیش از ۱۱ هزار کیلومتر بزرگراه، آزادراه و ریل در دست احداث است.

به گزارش تین نیوز به نقل ازوزارت راه و شهرسازی، خیرالله خادمی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیرساخت‌های حمل‌ونقل کشور در مراسم بهره‌برداری از راه اصلی تیژتیز-گاران، با اشاره به برنامه دو ساله  وزارت راه و شهرسازی برای بهره‌برداری از پروژه‌های اولویت‌دار گفت: این برنامه با توجه به شرایط اقتصادی ناشی از تحریم‌های ناجوانمردانه علیه کشورمان، بسیار سخت بود، اما با حمایت همه‌جانبه وزارت راه و شهرسازی و سازمان برنامه و بودجه، بخش عمده‌ای از آن به اتمام رسیده است.

خادمی به تشریح پروژه‌های در دست اقدام در کشور پرداخت و افزود: در این مدت در توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اتفاقات بی نظیری رخ داده است. اکنون در سه بخش بزرگراهی، آزادراهی و ریلی به شدت در سراسر کشور عملیات اجرایی در حال انجام است. اکنون ۷۰۰۰ کیلومتر بزرگراه و راه اصلی، ۱۲۰۰ کیلومتر آزادراه با مشارکت سرمایه گذاران بخش خصوصی و دولت و ۳۲۰۰ کیلومتر مسیر ریلی که به نسبت عدد موجود قابل توجه است، در حال احداث است.

بیشتر بخوانید:

۴۴۰ کیلومتر آزادراه در دست احداث داریم

۹۷۰ کیلومتر راه‌آهن تا پایان سال تحویل‌ می‌شود

وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه ریلی گفت: در دو سال گذشته، حدود ۱۰۰۰ کیلومتر ریل در کشور احداث شده که بخشی به بهره‌برداری و بخشی با پیشرفت فیزیکی بالا ۶.۵ برابر متوسط سالانه احداث ریل در کشور است.  

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در بخش آزادراهی، اکثر پروژه‌های برنامه‌ریزی شده در برنامه دو ساله آماده بهره‌برداری در سال ۱۴۰۰ است.

در بخش آزادراهی، احداث ۶۶۰ کیلومتر برنامه‌ریزی شده بود که ۲۲۰ کیلومتر از آن به بهره برداری رسیده و ۴۴۰ کیلومتر با پیشرفت بالای ۸۰ تا پایان سال به  بهره‌برداری می‌رسد. این میزان ۶ برابر متوسط احداث آزادراه در کشور است.

خادمی افزود: بر بخش بزرگراهی نیز احداث ۲۰۰۰ کیلومتر در برنامه بود که سال گذشته ۹۷۰ کیلومتر به بهره برداری رسید و باقی نیز تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

معاون وزیر راه و شهرسازی در ادامه با اشاره به پروژه‌های عمرانی استان کردستان گفت: همراهی خوب و برنامه‌ریزی دقیق این استان، ما را ترغیب کرد که پروژه‌های استان کردستان را در اولویت قرار دهیم.

وی با بیان اینکه راه اصلی تیژتیژ-گاران یکی از ۳ راه اصلی دارای اولویت در کل کشور بوده است، ادامه داد: خوشبختانه مقام معظم رهبری نیز به این پروژه‌ها نگاه ویژه داشتند و حدود یک سوم از اعتبارات این پروژه‌ها از سوی دفتر رهبری تامین شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.