آیا طولانیترین تونل آزادراهی کشور تا ۲ روز دیگر افتتاح می شود؟
در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی وعده افتتاح تونل البرز آزادراه تهران ـ شمال تا پایان بهار را داده است که بهنظر نمیرسد این وعده تا ۲ روز دیگر محقق شود.
در حالی معاون وزیر راه و شهرسازی وعده افتتاح تونل البرز آزادراه تهران ـ شمال تا پایان بهار را داده است که بهنظر نمیرسد این وعده تا ۲ روز دیگر محقق شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، اوایل اردیبهشت امسال خیرالله خادمی؛ مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با اشاره به پیشرفت فیزیکی 90درصدی تونل البرز (قطعه 2 آزادراه تهران ـ شمال) گفته بود: این تونل تا پایان بهار امسال به افتتاح میرسد،این در حالی است که وی اخیراً در بازدید از منطقه دوی آزادراه تهران ـ شمال از عبارت «آینده بسیار نزدیک» برای بهرهبرداری از این پروژه استفاده کرده است.
بیشتر بخوانید:
◄ احداث طولانیترین تونل البرز تا پایان دولت
◄ توان ساخت تونل ریلی البرز فعلاً در کشور وجود ندارد
خادمی دراینباره گفته است: تونل البرز بهطول 6.5 کیلومتر، بهعنوان یکی از طولانیترین تونلهای جادهای خاورمیانه یکی از سختترین بخشهای عملیات اجرایی این آزادراه محسوب میشود و با پیشرفت فیزیکی 94 درصد در «آینده بسیار نزدیک» زیر عبور قرار میگیرد.
وی بیان کرد: لاینینگ و اجرای سقف دوم تونل به اتمام رسیده است، آسفالت بخشی از آنتن ورودی مسیرهای اتصالی انجام شده، عملیات تأسیساتی مانند نصب چراغها، کابلکشی، لولههای آتشنشانی، ساخت جتفنهای تهویه و سازههای تهویه نیز صورت گرفته است.
به گزارش تسنیم، اوایل ماه جاری مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال از پیشرفت فیزیکی 62درصدی باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال خبر داده و گفته بود: برای تکمیل باند اول 2200 میلیارد تومان نیاز است.
سعید شهسواری با یادآوری اینکه در 3 فاز منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال در حال ساخت است، اظهار کرد: فاز اول تونل البرز شرقی و اتصال دهنه شمالی و جنوبی به جاده فعلی چالوس، فاز دوم یک باند منطقه 2 آزادراه بهسمت شمال (تونل البرز شرقی بخشی از آن است) و فاز سوم باند برگشت شمال به جنوب آزادراه تهران ـ شمال است. در بخش تونل و اتصال دهنه شمالی و جنوبی به جاده چالوس که حدود 9 کیلومتر از مسیر است پیشرفت فیزیکی بالای 85 درصد است.
وی افزود: در باند رفت منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال پیشرفت فیزیکی 62 درصد است.
مدیرعامل شرکت آزادراه تهران ـ شمال در پاسخ به این که "آیا بر اساس وعده دادهشده باند رفت تا پایان بهار امسال به اتمام میرسد؟"، گفت: تلاش میکنیم با حمایتهای دولت و بنیاد مستضعفان در کوتاهترین زمان ممکن این پروژه را به اتمام برسانیم.
شهسواری در خصوص منابع مالی مورد نیاز برای اتمام باند رفت قطعه 2 آزادراه تهران ـ شمال اضافه کرد: برآورد اولیه منابع مالی برای اجرای منطقه 2 آزادراه تهران ـ شمال (باند اول) 2000 میلیارد تومان بود که بهدلیل تورم سال 99 و شاخص تعدیل به حدود 3500 میلیارد تومان افزایش یافته است.
وی بیان کرد: در مجموع بودجه مورد نیاز برای تکمیل آن 2200 میلیارد تومان است که 1100 میلیارد تومان آن توسط بنیاد و 1100 میلیارد تومان توسط دولت تأمین میشود.
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمیکند.
پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.