| کد خبر: 231818 |

وام صندوق توسعه برای ساخت خط آهن چابهار-زاهدان احتمالا کافی است

رمعاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می گوید: پیش بینی ما این است که ۳۰۰ میلیون یوروی صندوق توسعه ملی احتمالا برای تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان کافی باشد.

تین نیوز

معاون ساخت راه آهن شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور می گوید: پیش بینی ما این است که ۳۰۰ میلیون یوروی صندوق توسعه ملی احتمالا برای تکمیل خط آهن چابهار-زاهدان کافی باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از مهر، عباس خطیبی درباره آخرین وضعیت راه آهن چابهار-زاهدان اظهار کرد: با توجه به منابعی که برای این مسیر در اختیار ما گذاشته شد و روند پول دهی که تأمین شده، سیاست گذاری و هدف گذاری کردیم.

وی افزود: در حال حاضر روی راه آهن زاهدان به خاش بیشتر متمرکز شده‌ایم؛ این فاصله ۱۵۰ کیلومتر را برای فاز اول بهره برداری پروژه برنامه ریزی کرده و انرژی زیادی را روی این قطعه گذاشته‌ایم.

خطیبی یادآور شد: پیشرفت طرح در کلان پروژه، ۵۲ درصد است پیشرفت بخش زیرسازی نیز ۶۸ درصد است در فاصله زاهدان-خاش، زیرسازی به طور کامل به اتمام رسیده و مشغول عملیات ریل گذاری هستیم؛ تا کنون ۱۲۰ کیلومتر آن ریل را گذاری کرده‌ایم و به سرعت خوبی پروژه در این حد فاصل در حال پیشروی است.

وی تأکید کرد: تمام تلاش ما این است تا آخر خرداد ماه قطعه زاهدان-خاش به بهره برداری برسد اگرچه روی قطعات دیگر در حال کار کردن هستیم، اما تمام تمرکز فعالیت اجرایی ما در این پروژه، عمدتاً روی این محدوده است.

معاون شرکت ساخت و توسعه افزود: از ۳۰۰ میلیون یورویی که از محل صندوق توسعه ملی به پروژه راه آهن چابهار-زاهدان اختصاص یافته، تا کنون وجه متناظر ریالی ۱۳۵ میلیون یورو را دریافت و هزینه کرده‌ایم.

خطیبی درباره اینکه آیا با ۱۷۵ میلیون یوروی باقی مانده، شرکت ساخت می‌تواند پروژه راه آهن چابهار-زاهدان را به سرانجام برساند؟ اظهار کرد: اگرچه نرخ ارز مرتباً تغییر و این تغییرات ارزی، منابع ما را کم و زیاد می‌کند، اما به نظر می‌رسد پیش بینی ما این است که با ۳۰۰ میلیون یورو بتوانیم کل خط آهن چابهار-زاهدان را به سرانجام برسانیم ولی برخی اقدامات تکمیلی آن باقی بماند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.