| کد خبر: 230131 |

بهره برداری از ۶۵۰ کیلومتر خط آهن در شش ماه نخست سال جاری

معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پنج پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در شش‌ماه نخست سال‌جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و با این اقدام رکورد قابل توجهی در عرصه توسعه ریلی کشور به ثبت می‌رسد.

تین نیوز

معاون ساخت وتوسعه راه آهن بنادر و فرودگاه‌های شرکت ساخت گفت: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته پنج پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در شش‌ماه نخست سال‌جاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد و با این اقدام رکورد قابل توجهی در عرصه توسعه ریلی کشور به ثبت می‌رسد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس خطیبی با اشاره به قرار گرفتن هشت پروژه ریلی در قالب جهش تولید به طول ۱۱۰۰ کیلومتر اظهار داشت: این پروژه‌ها بر اساس یکی از سه موضوع اتصال به مراکز استان‌ها، تکمیل کریدورهای ترانزیتی داخلی و بین‌المللی و طرح‌های اتصال ریلی به کشورهای همسایه اولویت‌بندی شدند که در سال گذشته شاهد بهره‌برداری راه‌آهن خواف- هرات به عنوان یکی از محورهای ریلی در اتصال به کشور افغانستان و توسعه جاده ابریشم ریلی بودیم.

وی اشاره کرد: همزمان با بهره‌برداری از این خط آهن عملیات اجرایی قطعه ۴ راه آهن خواف- هرات نیز از سوی افغانستان آغاز شد و هم اکنون با ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی در حال اجرا است.

معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها ریل گذاری ۳۰۰ کیلومتر مسیر راه‌آهن و عملیات تکمیل خط در سال گذشته را گام مهمی در تحقق اهداف توسعه شبکه ریلی برشمرد و گفت: در سال گذشته زیرسازی۳۰۰ کیلومتر مسیر ریلی تمام شد و به مرحله اجرای سابگرید رسید و ۲۵ هزار متر مربع ایستگاه در کشور احداث شد.

خطیبی با تاکید بر رشد اقدامات در حوزه توسعه ریلی در سال گذشته نسبت به قبل اظهار داشت: در سال ۱۳۹۹، ۱۹ درصد در حوزه سابگرید، ۳۶ درصد در ریل گذاری و ۴۱ درصد در ساخت ساختمان‌های ایستگاه‌ها نسبت به سال ۱۳۹۸ رشد صورت گرفته است که آمار بسیار قابل توجهی در سخت‌ترین سال قرن اخیر از نظر همه گیری بیماری کرونا و فشارهای اقتصادی ناشی از تحریمها در کشور محسوب می‌شود.

وی در ادامه از تکمیل و بهره‌برداری ۵ پروژه ریلی به طول ۶۵۰ کیلومتر در شش ماه نخست سالجاری خبر داد و گفت: راه آهن یزد- اقلید به طول ۲۷۵ کیلومتر، راه آهن بستان آباد- تبریز به طول ۴۴ کیلومتر، راه‌آهن همدان- سنندج به طول ۱۵۰ کیلومتر، راه آهن زاهدان- خاش به طول ۱۵۰ کیلومتر و محور ریلی رشت- کاسپین به طول ۳۵ کیلومتر به ترتیب در سالجاری تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش شرکت مادر تخصصی ساخت وتوسعه زیربناهای حمل و نقل کشور، معاون ساخت وتوسعه راه آهن، بنادر و فرودگاه‌ها با اشاره به شرایط اقتصاد مقاومتی و تمرکز بر تولیدات داخلی گفت: تمام تلاش ما فراهم کردن بسترهای لازم برای پشتیبانی و مانع زدایی در راه تولید داخلی است و عملا این اقدام از سال ۱۳۹۹ در حوزه ریلی ملی، سوزن و ادوات بخش‌های مختلف راه‌آهن انجام گرفته است به طوری که در این بخش‌ها کشور به خودکفایی رسیده است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.