| کد خبر: 177180 |

◄ آخرین وضعیت ایمن‌سازی بزرگراه‌های گلستان

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان گفت: درحال‌حاضر در پروژه‌هایی در قالب حفاظ‌های جانبی، گاردریل و بلوک‌های مفصلی و به‌طور موقت، ایجاد خاک‌ریزها آخرین قراردادها راداریم و در نقاطی که نیاز به اجرای حفاظ‌ها هست، درحال بازدید هستیم که تا یک ماه آینده حفاظ‌ها را ایجاد کنیم.

تین نیوز

باوجود کمبود اعتبار درصدد هستیم تمهیدات ایمنی را در نقاط حساس و پرتصادف جلو ببریم. سعید زنگنه، رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان با اعلام این مطلب گفت: درحال‌حاضر در پروژه‌هایی در قالب حفاظ‌های جانبی، گاردریل و بلوک‌های مفصلی و به‌طور موقت، ایجاد خاک‌ریزها آخرین قراردادها راداریم و در نقاطی که نیاز به اجرای حفاظ‌ها هست، درحال بازدید هستیم که تا یک ماه آینده حفاظ‌ها را ایجاد کنیم.

زنگنه در ادامه تصریح کرد: برای بلوک مفصلی ۲۰ کیلومتر قرارداد داریم و ۱۰ کیلومتر آن اجراشده است و با توجه به این‌که این حفاظ‌ها مقاومت جانبی زیادی دارند و سبب کم‌تر آسیب دیدن اتوبوس‌ها و کامیون‌ها در نقاط پرتگاهی هستند، درحال شناسایی بیش‌تر هستیم.

این مدیر استانی با اشاره به وضعیت قراردادهای مربوط به پروژه‌های خط‌کشی جاده‌ها در استان نیز گفت: قراردادهای مربوط به خط‌کشی نیز در سامانه وجود دارد که در مرحله قرارداد با همکاری پیمانکار هستیم تا در تمهیدات زمستانی و نوروزی به مراحل اجرایی دست‌یابیم.

رئیس اداره ایمنی و حریم راه‌های راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان گلستان با اشاره به موضوع کمبود اعتبارات در راستای نیاز به اجرای پروژه‌های ایمنی اضافه کرد: مسئله کمبود اعتبار درباره پروژه‌ها وجود دارد و تخصیص کاملی با توجه به وضعیت تمهیدات زمستانی و نوروزی صورت نگرفته و مجبور هستیم با حجم کمتری از اعتبارات کارها را در نقاط حساس و پرتصادف جلو ببریم. ولی قطعاً نیاز استان دو یا چند برابر مقداری است که درحال‌حاضر باوجود کمبود اعتبار انجام می‌گیرد.

او افزود: برای نقاط پرتصادف تاکنون ۳۰میلیاردتومان برآورد شده است. واضح است که تا مرحله ایده‌آل هنوز فاصله‌داریم، ولی با توجه به این‌که طرح‌ها آماده‌اند و مطالعات صورت گرفته‌اند، قابلیت‌هایی در استان وجود دارد که درصورت تامین اعتبار نتیجه دلخواه به دست می‌آید.

زنگنه با اشاره به وضعیت پروژه‌های محورهای استان در حوزه ایمنی توضیح داد: به‌دلیل مسیر تردد استان به مشهد مقدس محورهای بزرگراهی استان دارای بیش‌ترین تردد هستند و نیز مسیرهای خوش‌ییلاق که استان سمنان را به پایانه مرزی متصل می‌کند، نیز از محورهای مهم و ترانزیتی استان به‌شمار می‌آید.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.