| کد خبر: 184692 |

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور:

◄ راه‌آهن میانه-اردبیل سال ۱۴۰۰ تحویل مردم می‌شود

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور وعده داد: با جذب فاینانس داخلی، پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل سال ۱۴۰۰ تحویل مردم شود.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور وعده داد: با جذب فاینانس داخلی، پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل سال ۱۴۰۰ تحویل مردم شود.

بر اساس خبری که تین‌نیوز بهمن ماه سال 97 به نقل از فارس، منتشر کرد، خیرالله خادمی گفت: با تکمیل پروژه راه‌آهن میانه - اردبیل، اردبیل به شبکه ریلی کشور متصل می‌شود و در آینده این خط ریلی به پارس‌آباد مغان و کشور آذربایجان هم متصل خواهد شد و درنهایت تا روسیه هم خواهد رفت؛ این خط ریلی در آینده واریانت موازی خط آهن رشت - آستارا خواهد شد، اما فعلا اتصال اردبیل به شبکه ریلی مدنظر است.

معاون وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: مقرر شد، اولین فاینانس داخلی از طریق مجوز ماده ۵۶ قانون‌ برای این خط ریلی جذب شود که در این‌ راستا فراخوان برگزار شد و بانک ملی به عنوان فاینانسر داخلی اعلام آمادگی کرد‌ ۷۵۰ میلیارد تومان در این پروژه تأمین اعتبار ‌کند.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور ادامه داد: همچنین ‌مقرر شد بقیه اعتبار از محل منابع دولتی تأمین شود، به همین دلیل از تابستان 97 روند اجرایی پروژه خط‌آهن میانه-اردبیل سرعت گرفت.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: در سال 97 هم منابع دولتی به پروژه راه‌آهن میانه-اردبیل‌ با توجه به ردیف اعتباری که داشت، ‌ اختصاص یافت، ضمن آنکه افزایش ردیف اعتباری پروژه را هم انجام دادیم، پروژه برای‌ سال 97 ، یکصد میلیارد تومان و برای سال 98 در لایحه بودجه ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار خواهد داشت.

خادمی تأکید کرد: امیدواریم از محل تأمین اعتبارهای مذکور (فاینانس بانک ملی و اعتبارات دولتی) بتوانیم‌ پروژه ریلی میانه-اردبیل را ۳ ساله اجرا کنیم و سال ۱۴۰۰ این خط‌آهن را تکمیل کرده و تحویل مردم دهیم.

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور اظهار کرد:‌ اگر پروژه به اتمام برسد، ارزش کل پروژه بیش از ۵ هزار میلیارد تومان خواهد بود و یکی از پروژه‌های کلان و بزرگ ریلی کشور خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.