| کد خبر: 179344 |

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن خبر داد:

◄ ریل‌گذاری 156 کیلومتر راه‌آهن از ابتدای سال جاری تاکنون

تا پایان سال جاری اتصال رشت به شبکه ریلی انجام خواهد شد و به ترتیب عملیات اجرایی در 9 مرکز استان دیگر نیز در دست‌ساخت و اقدام است.

تین نیوز

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بندرها و فرودگاه‌ها در نمایشگاه حمل‌ونقل و صنایع وابسته خبر داد: از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از 156 کیلومتر ریل‌گذاری در هشت طرح ریلی کشور صورت گرفته است.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین‌الملل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل کشور، عباس خطیبی در حاشیه بازدید از دومین روز نمایشگاه بین‌المللی حمل‌ونقل و صنایع وابسته هدف اصلی دو سال گذشته در توسعه شبکه ریلی کشور را تخصیص منابع به پروژه‌های مهم و نیمه‌تمام اعلام کرد و گفت: طبق هدف‌گذاری انجام‌شده، تکمیل 970 کیلومتر خط ریلی در قالب اتصال پنج مرکز استان به شبکه سراسری ریلی و اتصال ریلی ایران به کشور افغانستان با راه‌آهن خواف- هرات برنامه‌ریزی شد.

وی افزود: از این میزان 540 کیلومتر در سه پروژه تهران- همدان، ملایر- کرمانشاه و مراغه- ارومیه تکمیل و به بهره‌برداری رسید که بدین ترتیب بااتصال ارومیه به خط آهن سراسری بیست و دومین مرکز استان نیز به شبکه ریلی کشور متصل شد.

سرپرست معاونت ساخت و توسعه راه‌آهن، بنادر و فرودگاه‌ها اتمام 430 کیلومتر خط ریلی باقیمانده را به تکمیل سه پروژه قزوین- رشت، میانه- تبریز و خواف- هرات مرتبط دانست و اظهار کرد: در تلاش هستیم این سه پروژه را نیز تا پایان سال جاری و یا اوایل سال آینده تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم.

خطیبی در ادامه از اتمام عملیات اجرایی خط آهن قزوین- رشت خبر داد و عنوان کرد: تا پایان سال جاری اتصال رشت به شبکه ریلی انجام خواهد شد و به ترتیب عملیات اجرایی در 9 مرکز استان دیگر نیز در دست‌ساخت و اقدام است.

وی همچنین بابیان اینکه ریل‌گذاری 156 کیلومتر مسیر ریلی در قالب هشت طرح در سال جاری انجام می‌شود و گفت: از ابتدای سال تاکنون 153 کیلومتر عملیات زیرسازی در قالب 17 طرح ریلی کشور انجام‌شده است که این عملکرد در حوزه احداث ایستگاه‌ها به 9 هزار و 300 مترمربع در 20 ایستگاه می‌رسد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.