| کد خبر: 171424 |

مدیر کل ساخت و توسعه شبکه راه‌های منطقه شمال غرب کشور خبر داد؛

بهره‌مندی ۱۰۰ روستای استان از جاده میانه- میاندوآب

بهره‌برداری از جاده میانه - میاندوآب تا پایان سالجاری انجام می‌شود.

تین نیوز

مدیر کل ساخت و توسعه شبکه راه‌های منطقه شمال غرب کشور از افتتاح جاده میانه - میاندوآب تا پایان سالجاری خبر داد و گفت: برای افتتاح ۱۰ کیلومتر باقیمانده از این جاده ۵۰ میلیارد ریال تخصیص یافته است.

به گزارش تین‌نیوز، محمدصادق وجدی‌نیا در جلسه بررسی آخرین وضعیت این جاده در چاراویماق افزود: برای بازگشایی این مسیر ۱۰ کیلومتری حدود ۲۰ دهنه آبروی کوچک و حدود ۲۰ میلیون متر مکعب خاکبرداری و خاکریزی باید انجام شود.

وی افزود: با تکمیل این جاده اهالی بیش از ۱۰۰ روستای اطراف این محور در آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی از مزایای آن بهره‌مند خواهند شد.

فرماندار چاراویماق نیز در این جلسه خواستار تسریع در اتمام این طرح شد و گفت: این طرح که قرار است تا پایان سال جاری به بهره برداری برسد با توجه به محدودیت های اجرایی و کار در زمین های سنگی و همچنین کمبود منابع مالی با کندی پیش می رود.

صابر تقویمی افزود: توسعه شهرستان چاراویماق به نوعی در ارتباط با این جاده و بهره برداری از آن است از این رو باید تمامی دستگاه برای اتمام این طرح تلاش کنند.

فرماندار چاراویماق همچنین خواستار اولویت بخشیدن به بازگشایی کامل این مسیر درسال جاری شد و افزود: اگر امسال مسیر این جاده به صورت کامل بازگشایی شود مشکل تردد بسیاری از روستاهایی که در مسیر این جاده قرار دارند حل خواهد شد.

به گزارش ایرنا، اجرای این طرح ۱۸۶ کیلومتری از ۲۵ سال پیش آغاز شده است و ۵۰ کیلومتر از طول جاده در حوزه شهرستان چاراویماق واقع شده است.

شهرستان چاراویماق یکی از شهرستان های الگوی اقتصاد مقاومتی، دارای ۲ بخش به نام‌ های مرکزی (شامل دهستان‌ های چاراویماق مرکزی، چاراویماق جنوب ‌غربی، ورقه و قوری‌ چای شرقی) و شادیان (شامل دهستان‌ های چاراویماق شرقی و چاراویماق جنوب‌ شرقی)، یک نقطه شهری به نام قره ‌آغاج و ۲۴۸ آبادی است.

این شهرستان با ۳۱ هزار نفر‌ جمعیت در ۱۵۰کیلومتری جنوب شرقی تبریز مرکز آذربایجان شرقی واقع است.

منبع: پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    بعضی مسیر ها از اولویت عمده ای باید بر خوردار باشند