| کد خبر: 168353 |

◄ تکمیل 35کیلومتر از آزادراه ارومیه-تبریز تا پایان شهریور

تا پایان شهریورماه سال جاری، 35 کیلومتر از آزادراه ارومیه-تبریز به بهره‌برداری خواهد رسید. خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت با اعلام این خبر گفت: نقش این آزادراه در اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی حیاتی است.

تین نیوز

تا پایان شهریورماه سال جاری، 35 کیلومتر از آزادراه ارومیه-تبریز به بهره‌برداری خواهد رسید.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از دنیای اقتصاد، خیرالله خادمی مدیرعامل شرکت ساخت با اعلام این خبر گفت: نقش این آزادراه در اتصال دو استان آذربایجان شرقی و غربی حیاتی است.

خادمی افزود: آذربایجان غربی به‌وسیله کوه‌ها و دریاچه ارومیه محصور است و این آزادراه از طریق میان‌گذر دریاچه ارومیه نقش اساسی در رونق بخشیدن به استان و از انزوا خارج کردن آن دارد.

او افزود: بخش‌هایی از این طرح ازجمله میان‌گذر دریاچه ارومیه و پل شهید کلانتری در سال‌های گذشته و ۴۰ کیلومتر آن در سال ۹۶ به بهره‌برداری رسید و ‌اکنون قطعه ۴ این آزادراه به طول ۳۵ کیلومتر با پیشرفت ۷۶ درصد مراحل نهایی اجرا را طی می‌کند.  

معاون وزیر راه و شهرسازی استفاده حداکثری از توان مهندسی و اجرایی در این قطعه را در دستورکار دانست و اظهارکرد: اکنون ۳۷۶ نفر نیروی انسانی و بیش از ۱۵۰ دستگاه ماشین‌آلات در این طرح فعال است که در جهت تسریع طرح تنها ۱۶۴ نفر در قطعه ۴ به‌صورت مستقیم مشغول به کار هستند تا آزادراه ارومیه-تبریز که یکی از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه آزادراهی است در زمان مقرر به بهره‌برداری برسد.

توسعه راه‌های استان آذربایجان غربی به‌عنوان تنها استان هم‌مرز با ترکیه از اهمیت به سزایی برخوردار است. این استان راه اصلی ترانزیت کالاهای ترکیه به ایران و کشورهای شرق و شمال شرق ایران است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.