| کد خبر: 144803 |

در هفته دولت برگزارشد :

بازدید معاون وزیر راه وشهرسازی از پروژه راه آهن یزد – اقلید

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور در سفر یکروزه خود به یزد از پروژه طرح و ساخت راه آهن یزد – اقلید بازدید کرد.

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیر بناهای حمل ونقل کشور در سفر یکروزه خود به یزد از پروژه طرح و ساخت راه آهن یزد – اقلید بازدید کرد.

به گزاش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی اداره کل راه وشهرسازی استان یزد ،دکتر خادمی در خصوص این پروژه گفت: این پروژه که به طول 274 کیلومتر از ایستگاه تشکیلاتی یزد به سمت جنوب غرب و پس از عبور از شهرستان مهریز از مجاور شهرهای دهشیر – ابرکوه – فراغه و نهایتا" به ایستگاه اقلید در مسیر اصفهان – شیراز متصل خواهد شد ، به اتفاق  معاون استاندار و مدیر کل راه و شهرسازی استان بازدید کردیم .

معاون وزیرراه وشهرسازی در خصوص  کیفیت این پروژه گفت : این پروژه که در واقع  اتصال ریلی 2 کریدور شمال به جنوب را به هم متصل می کند که از شیراز به مرکز و همچنین از بندر عباس به مرکز را متصل می کند بازدید کردیم  که در مجموع حدود 55 درصد پیشرفت فیزیکی داشته و زیرسازی آن حدود 80 درصد اجرایی شده و ریل گذاری آن در حدود 40درصد عملیاتی شده است 0

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: فاز اول این پروژه حد فاصل یزد تا مهریز به طول  حدود 30 کیلومتر ظرف 45 روز آینده به بهربرداری خواهد رسید  و مابقی آن با توجه به وضعیت پروژه پیش بینی می شود ظرف 3 سال آینده  با برنامه ریزی مناسب انشالله بتوانیم 247 کیلومتر این مسیر که یکی از طولانی ترین مسیر ریلی است به بهره برداری برسانیم .

وی در خصوص وضعیت ریلی کشور گفت :  حدود 13 هزار کیلومترمسیر ریلی در کشور وجود دارد که خوشبختانه امسال حدود 919 کیلومتر مسیر ریلی جدید به آن اضافه خواهد شد که این مقدار افزایش در سال 96 تقریبا" بی سابقه بوده است .

دکترخادمی درخصوص 2 خطه شدن مسیر راه آهن  از بندر عباس به سمت مرکز خاطر نشان کرد با توجه به برنامه ریزی های همکاران ما در راه آهن جمهوری اسلامی ایران ، حدود 900 کیلومتر افزایش مسیر ریلی را در دستور کار امسال دارند.

مدیرشرکت ساخت در ادامه افزود: در بخش آزاد راهی  خوشبختانه  کار های خوبی صورت پذیرفته و به زودی عملیات آزاد نطنز نائین و در ادامه آن از نائین در مسیراردکان به یزد دراین استان آغاز خواهد شد و ادامه آن در استان کرمان خواهد بود.

وی درخصوص آزاد راه های کشور افزود: امسال  بخش زیادی ازفازاول  آزاد راه های در دست احداث  تحویل خواهد شد که ازجمله این آزاد راه ها ، آزاد راه جنوب تهران – آزاد راه شمال  تهران و همچنین آزاد راه اراک به خرم آباد و اصفهان به شیراز می باشند .

معاون زیر راه وشهرسازی، یزد را یک شهر با تمدن کهن یاد کرد و گفت: با توجه به جهانی شدن شهر یزد ما باید کیفیت فعالیت حوزه  حمل و نقل بار و مسافرونیز ترانزیت کالا را در این منطقه ارتقاء دهیم و نگاه جهانی داشته باشیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.