تأمین مالی پروژه های ریلی با زیرساخت جدید/ورود بورس و ۶ بانک به میدان سرمایه گذاری
نورالله بیرانوند از ایجاد زیرساخت جدید تامین مالی از طریق بورس و ۶ بانک، برای پروژه های ریلی خبر داد.

نورالله بیرانوند از ایجاد زیرساخت جدید تامین مالی از طریق بورس و ۶ بانک، برای پروژه های ریلی خبر داد.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، نورالله بیرانوند، معاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن از تامین مالی جدید برای پروژه ریلی خبر داد و گفت: با استفاده از ظرفیت های بازار سرمایه و به همراه ۶ بانک در حال ایجاد زیر ساخت تامین مالی جدید برای پروژه های ریلی هستیم.
وی تاکید کرد: با این زیرساخت جدید، تمام نیاز تامین مالی صنعت ریلی برآورده می شود و این زیرساخت در واقع ظرفیت تامین مالی را ایجاد می کند و اعداد و ارقام قابل توجهی در این زیرساخت می گنجد.
معاون راه آهن ادامه داد: اجرای تنها یک پروژه خط آهن دوم بافق-سنگان به سرمایه ٧٠ هزار میلیارد تومانی نیاز دارد که تامین مالی آن در دستور کار قرار گرفته اما طبیعتاً اجرای تمام این پروژه ها با اعتبارات دولتی قابل اجرا نیست، از این رو زیرساختی برای تامین مالی پروژه های ریلی طراحی کرده ایم.
بیرانوند درباره تامین مالی خارجی در شرایط فعالسازی مکانیسم ماشه گفت: مواردی از تامین مالی خارجی در حال بررسی و اجرا است که جزییات آن جنبه اطلاع رسانی ندارد و اتفاقا در همین وضعیت، شرایط تامین مالی خارجی بهتر هم شده است.
وی افزود: ریل و حمل و نقل ریلی ایران در کریدورهای بین المللی نقش بسیار بسزایی را ایفا می کند از این رو، اجرای پروژه های صنعت ریلی در ایران برای بسیاری از کشورها مهم است.
معاون راه آهن گفت: مبالغی از محل استجازه رهبری برای تزریق درآمدهای نفتی در بخش ریلی فعال شده است و موضوع تامین مالی را محدود به یک روش و اتصال یک منبع نکرده ایم و همزمان از چند روش تامین مالی پروژه های مهم ریلی را در دست اجرا داریم.
همچنین روز چهارشنبه، قائم مقام واگن سازی تهران از اجرای رسمی فاینانس ٩٠٠ میلیون یورویی چین برای پروژه ریلی خبر داد و گفت: چین پذیرفته ٨۵ درصد این مبلغ را فاینانس کند و از هفته گذشته اجرای این پروژه شروع و محموله اول آن هم بهمن ماه از چین وارد کشور می شود.