| کد خبر: 27639 |

◄ بررسی راهکارهای جلوگیری از سوانح ریلی محور جنوب در اتاق فکر ریلی

تین نیوز | چهاردهمین جلسه اتاق فکر ریلی، هفتم آبان ماه سال جاری با حضور مدیران صنعت ریلی کشور در ساختمان راه آهن با محوریت بررسی سوانح ریلی محور جنوب برگزار شد.

به گزارش تین نیوز، در این جلسه، محسن پورسیدآقایی معاون وزیر راه و مدیرعامل راه آهن، مهرداد تقی زاده، رئیس اتاق فکر ریلی، جمعی از کارشناسان، مدیران و فعالان شرکت های خصوصی حمل نقل ریلی حضور داشتند.

در ابتدای این جلسه محسن پورسیدآقایی مدیر عامل راه آهن در خصوص ادغام شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور با شرکت راه آهن گفت: همچین شایعه ای به هیچ عنوان درست نیست.

مدیرعامل راه آهن با تاکید بر اینکه باید موضوع روابط این دو نهاد باز تعریف شود و مشخص شود که چه کسی سیاستگذار است، ابراز داشت: عملیات های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور زیاد است و ادغام این دو نهاد تنها راه اهن را تحت شعاع قرارمی دهد، لذا شرکت راه اهن بر ادغام این دونهاد به هیچ عنوان تمایل ندارد.

مهرداد تقی زاده، رئیس اتاق فکر ریلی نیز در این زمینه گفت: بهتر آن است که اولویت ها در شرکت راه آهن مشخص شود و شرکت ساخت خودش را به مشتری اش که شرکت راه اهن است نزدیکتر کند در این صورت وضعیت بهتر خواهد شد.

در ادامه، پورسیدآقایی از ماده الحاقی که به مجلس رفته خبر داد و گفت: ماده ای در قوانین دولت تصویب شده و در نوبت دستور علنی مجلس قرار گرفته است مبنی بر اینکه بخشی از فروش مایعات گازی کشور به حساب راه آهن واگذار شود.  
 
شایان ذکر است در چهاردهمین جلسه اتاق فکر ریلی سوانح ریلی با محوریت محور جنوب در یک نگاه کارشناسانه مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است در طول این جلسه اعضای حاضر در جلسه پیشنهادهایی در خصوص چگونگی طرح های تشویقی برای جذب مشارکت بخش خصوصی  و مفاد بند ق در خصوص درامد حاصل از صرفه جویی بحث و تبادل نظر کردند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • دون پایه راه آهن 0 0

    جناب دکتر! همانطوریکه بر مسائل اشراف کامل دارید راه آهن ج. ا. ا از ابتدا تاکنون درزمینه ساخت زیربناهای ریلی نقشی نداشته وعمدتا " بعنوان یک بهره برداردرصنعت حمل ونقل ریلی فعال بوده است!حال باتوجه به واگذاری اغلب امور به بخش خصوصی با دست باکفایت خودتان!!!باید به این نتیجه رسید که بحثادغام راه آهن وشرکت ساخت اساسا " نمیتواند شایعه باشد!چون بخش بازمانده از راه آهن پس از اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی کاملا " نظارتی خواهدبود.

  • کارشناس 0 0

    تیتر خبر با محتوا مطابقتی ندارد. لااقل در باره سوانح محور جنوب و وضعیت و علل آن که در اتاق فکر بحثشده توضیحی داده می شد