| کد خبر: 269663 |

منتقدان کاهش حمل بار ریلی صادق نیستند

در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است.

تین نیوز

در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است.

به گزارش تین نیوز از راه آهن جمهوری اسلامی ایران، «مرتضی جعفری» معاون بازرگانی و بهره برداری راه آهن ج.ا.ا با اشاره به اقدامات اصلاحی صورت گرفته در حوزه حمل بار گفت: من از سال ۹۸ مسئولیت معاونت بازرگانی و بهره برداری راه آهن را بر عهده دارم و بهره برداری از شبکه ریلی در ایران بین حوزه بار و مسافر مشترک است.

معاون بهره برداری راه آهن تاکید کرد: مقایسه حمل بار در سال ۹۹ که بعلت کرونا و کاهش شدید مسافر، تقریباً کل ناوگان و خط به حمل بار اختصاص یافت با سالهای دیگر که شرایط حمل مسافر عادی بوده و حتی ناوگان باری هم به حوزه مسافری اختصاص پیدا کرد، منطقی نیست.

جعفری افزود: مقصر دانستن راه آهن دولت سیزدهم درباره کاهش حمل بار ریلی نسبت به سال ۹۹ بی انصافی نسبت به مدیریت راه آهن و بی صداقتی نسبت مردم است. چرا که هر سازمان دارای شاخص های متعددی بوده و سنجش آن بر اساس داده ها و ستانده ها بایستی انجام شود. در راه آهن نیز بررسی شاخصهای لوکوموتیو و زیرساخت و اعتبارات واگذار شده در سالهای مختلف و با در نظر گرفتن اثرات تورمی خود گویای بهبود عملکرد در سرجمع شاخص ها است. فرد منتقدی که هیچ گونه سابقه ای در راه آهن ندارد به دروغ از انتصاب سیاسی یا رفاقتی در راه آهن سخن می راند در حالیکه بر خلاف رویه سابق مدیران عامل، از شش معاون راه آهن پنج معاون حضور دارند. متاسفانه چنین افرادی با کتمان و بعضاً وارونه جلوه دادن حقیقت، کاهش در برخی شاخص های محلی را بزرگنمایی نموده و چشم را بر شاخصهای فنی و مرسوم در راه آهن های دنیا می بندند.

وی با اشاره به ثبت رکورد جدید جابجایی مسافر ریلی گفت: در شبکه ریلی که خطوط بار و مسافر مشترک است، ملاک فنی، شاخص کل حمل و نقل است که شامل مجموع نفر کیلومتر و تن کیلومتر است و برخلاف اظهارنظرهای غیرکارشناسی در هر دو سال گذشته با رشد قابل توجه همراه بوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 19 1

    خدا هیچ آدمی را کارمند صفت بار نیاورد تا این چنین آزادگی و وجدان خود را در چنین مهلکه هایی به حراج نگذارد

    • ناشناس 16 0

      این جور مطالبی که از زبان معاونین راه‌آهن گفته می شود همه تحمیلی است. دقیقن مثل نامه تحمیلی به شرکتهای لکوموتیو خصوصی.
      ارزش چندانی ندارد.

    • ناشناس 16 0

      یکی از مدیران ارشد راه آهن در تماسی تلفنی با حقیر گفت به مدیران دارند فشار می آورند که با مصاحبه های تحمیلی که حتی متن آنها را هم حق ندارند تغییر دهند ، علیه انجمن ها و کارشناسان منتقد موضع گیری کنند و از مدیرعامل راه آهن دفاع کنند .
      ضمنا گفت که با وجود اینکه نوک پیکان انتقادات منتقدان به سمت خود آقای میعاد صالحی و انتصاب سیاسی شخص وی است، استراتژی این است که باید در مصاحبه های مدیران راه آهن یک سوژه جعلی مطرح شود و ادعا شود که منتقدان علیه انتصاب مدیران میانی موضع گرفته اند!!! در حالیکه در واقه اینطور نبوده و در واقع با این شیوه هدف سازی جعلی قصد دارند زمین درگیری را به جای دیگری غیر از مدیرعامل بی تخصص و تازه کار راه آهن تغییر دهند.
      ایشان گفت که مدیران راه آهن بسیار با انتقادات منتقدین این روزها همراهند و این مصاحبه های تحمیلی را جدی نگیرید! بالاخره حفظ لقمه نان و صندلی قدری سخت است!

    • ناشناس 0 4

      ناشناس دوم چی زدی جنس ت ناجوره ساقی تو عوض کن دادا

  • ناشناس 18 1

    نقدهای کارشناسان و پنج تشکل ریلی همه متکی به اعداد و ارقام بود.
    در مقابل، یک بار ندیدیم که این مدیران راه آهن، با عدد و رقم اثبات کنند که آن نقدها اشتباه است. یک شاخص بی مبنا را هم که هیچ کشوری در دنیا آن را قبول ندارد برای خودشان جعل کرده اند و می گویند با آن رکورد شکسته ایم (شاخص حمل!!؟؟) در حالیکه کل دنیا از تن کیلومتر و نفر کیلومتر را استفاده می کنند، اینها شاخص من درآوردی میعاد را برای سفیدسازی خودشان جعل میکنند😁.
    اتفاقا وقتی میگویند آدم بی تخصص را در پست تخصصی نگذارید یک دلیلش همین است که موقع حرف زدن نگوید الحمدلله به فضل الهی موفق شدیم ده متر ماست تولید کنیم و پنجاه کیلوگرم لامپ روشن کنیم! وقتی علم نباشد، جهل حاکم می شود و جان های فراوان در عذاب می افتند.

    حالا حالا ها باید صبر کنیم تا این کشور روی امید را به خود ببیند.

    • ناشناس 17 0

      این واکنش های راه آهن ناشی از باخت سنگین مهندس میعاد صالحی در انتخابات انجمن و نیز نزدیک بودن برکناری او است. فرج نزدیک است و به زودی شاهد پخش شیرینی برکناری در بلوار جردن خواهیم بود.

  • بازنشسته راه آهن 14 0

    باسلام
    برادر عزیز آقای جعفری
    جنابعالی که مدعی هستید که با سابقه هستید و متخصص چرا ؟
    منتقدان با عدد ورقمی که اتفاقا از راه آهن می گیرند حرف میزنند شما چرا کلی حرف می زنید شما هم بهنر است با عدد ورقم حرف بزنید و ادعای خود را ثابت کنید
    به نظر می رسد همه معاونین به دستور میعاد صالحی بایستی از عملکرد فاجعه بار ایشان دفاع کنند که جایگاه خود را استحکام ببخشند
    به نظر شما جایگاه شما در شرایط کنونی آنقدر می ارزد که برایش دروغ بگوئید و سابقه خود را خراب کنید و آن کسانی که رو.زی شما را بالا بردند را حالا نا کار آمد بخوانید
    آقای جعفری شاید دوستان جدید شما را جعفری معاون راه آن بشناسند اما ما که شما را می شناسیم شما یک کارشناس ساده در شرکت رچاء بودید و تخصصی هم جز مسافری راه آهن ندارید با مدرک غیر مرتبط در زمان دکتر آقایی و دکتر احمدی و با رانت دوستان رشد کردید و معاون بهره برداری شدید در حالی که نه سر رشته از بهره برداری داشتید ونه سر رشته از حمل بار
    حالا شما به منتقدانی که خود سالها تخصص بار دارند ایراد میگیرید
    به نظر می رسد راه آهن باید در فرهنگ چاپلوسی که برز آن حاکم شده تجدید نظری بکند
    واقعا اگر درست می گوئید چرا شاخص خود را تعریف نمی کنید چرا آمار درست خود را ارائه نمی کنید
    برادر من حداقل آزاده باشید این جایگاهها به هیچ کس وفا نمی کند
    میعاد صالحی رفتی است اما شما ماندنی بعد از رفتن میعاد هم حتما می خواهید عمکرد او را زیر سوال ببرید
    در عجبم برای انسانها که برای جایگاه چه ها که نمی کنند مگر این جایگاه چه اندازه می ارزد؟

  • ناشناس 4 0

    ادبیات متن بالا حاکی از دیکته شدن آن است . حیف این کشور که با وجود متوهمین همچون میعاد به قهقرا می رود . مگر مدیرعاملی راه آهن چقدر می ارزد اصلا وزارت چقدر می ارزد اگر قدمی در جهت رشد و تعالی کشور برداشته نشود . آقای صالحی کمی و فقط و فقط کمی صالح باشید فردای قیامتی هم که خیلی بدان سفارش می کنید باور کنید هست و در آن دنیا مسوولان را دست بسته می اورند

  • ناشناس 0 3

    جناب جعفری درست گفتی گرچه بخاطر راشدی ازت بدم میاد اماهر حرفی بنفع دزد ها باشه تایید می زنن انگل های بدرد نخور که مثل زالو سیستم رو می‌مکند و پول مزدوری می گیرند نه کار برای مردم به دکتر صالحی عزیز مینازند

    • ناشناس 2 0

      دقیقا این پیامی که دادی مصداقی از مزدور بودنه.
      بر همه اثبات شده که کسی که از مدیر شکست خورده و مشکوکی چون صالحی حمایت می کنه، پول گرفته برای این حمایت.
      دقیقا کارت مصداق مزدوریه.
      نون حلال ببر سر سفره.