| کد خبر: 266666 |

بدهی‌ های بین‌ المللی ۱۰ ساله را پرداخت کردیم

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه بدهی های بین المللی راه آهن که از ۱۰ سال قبل باقی مانده بود به روسیه و ترکمنستان پرداخت شد، گفت: برخی از شرکت ها بیش از ۷ سال است که به راه آهن بدهکارند و با جدیت وصول مطالبات را پیگیری می کنیم.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن با بیان اینکه بدهی های بین المللی راه آهن که از ۱۰ سال قبل باقی مانده بود به روسیه و ترکمنستان پرداخت شد، گفت: برخی از شرکت ها بیش از ۷ سال است که به راه آهن بدهکارند و با جدیت وصول مطالبات را پیگیری می کنیم.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، جلسه شورای اداری اداره کل راه آهن شمال غرب با حضور سید میعاد صالحی برگزار شد.

سید میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در جلسه شورای اداری اداره کل راه آهن شمال غرب گفت: با توجه به افزایش تردد قطارهای مسافری و باری در خط دوم «قزوین – زنجان» اهمیت آن روزبه روز بیش تر می شود.

صالحی افزود: امیدواریم هزار میلیارد تومان در سفر دوم رییس جمهور به استان زنجان تصویب شود تا خط دوم با سرعت ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت واقعی تا پایان سال ۱۴۰۳ به بهره برداری کامل برسد.

معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: موضوع اتصال شرکت صنعتی به ریل باید با جدیت دنبال شود اما باید مشارکت آن ها هم در طرح وجود داشته باشد تا قدر آن را بدانند.

آقای صالحی در ادامه با اشاره به شعار راه آهن توانمند، ایران قدرتمند گفت: یکی از الزامات تحقق این شعار، وصول مطالبات و پرداخت بدهی های راه آهن است.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: بدهی های بین المللی راه آهن که از ۱۰ سال قبل باقی مانده بود به روسیه و ترکمنستان پرداخت شد.

معاون وزیر راه و شهرسازی درباره وصول مطالبات از شرکت ها گفت: تعارفی با آن ها نداریم، برخی از شرکت ها بیش از ۷ سال است که به راه آهن بدهکارند، با جدیت وصول مطالبات را پیگیری می کنیم.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: بدهی ها، پول پرسنل زحمت کش راه آهن بود که در جیب شرکت ها قرار داشت، اکنون با انضباط مالی، این پول به جیب خود راه آهن بازگشت.

صالحی گفت: ما از فرآیند همیشه بدهکار راه آهن به فرآیند پرتلاش و امیدوار تغییر وضعیت می دهیم و مطالبات وصول شده را صرف پرداخت بدهی ها از یکسو و جلو بردن پروژه های اصلی از سوی دیگر می کنیم. این روند باید پرقدرت ادامه یابد تا راه آهن توانمند محقق شود.

مدیرعامل راه آهن ادامه داد: ما وارث استخوان های لای زخم و انباشت بدهی ها هستیم اما اشکالی ندارد، تک تک آن ها را گام به گام آواربرداری و حل می کنیم.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حذف سلیقه گرایی در شرکت راه آهن گفت: هیچ احدی حق امضای طلایی و دستور ویژه ندارد، این حق را حتی از خود مدیرعامل هم گرفتیم و به سیستم آی تی و سامانه سپردیم تا بدون اعمال توصیه و سلیقه برای همه شرکت ها صدور بارنامه با شرط پرداخت بدهی های قبلی صورت گیرد.

سید میعاد صالحی گفت: در آذر ماه گذشته ۳ اقدام اصلاحی مهم شامل حذف واگن های شیربسته که نیازمند چندین زیراقدام از جمله تامین کفش ترمز بود، انضباط مالی و بستن بارنامه شرکت های بدهکار و جلوگیری از تشکیل قطارهای مخلوط مربوط به شرکت های مختلف که یکی ایمنی را رعایت نکرده بود یا یکی بدهکار بود انجام شد و از این پس قطار با واگن های متعلق به یک شرکت تشکیل می شود.

مدیرعامل راه آهن تصریح کرد: شرکت های دارای واگن رتبه بندی می شوند، از این رو صاحبان بار سراغ شرکت هایی می روند که هم واگن کافی دارند، هم خوش حساب هستند و هم ایمنی را رعایت می کنند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • راشدی 11 9

    خدا قوت دکتر صالحی این بدهی ها مال دولت اشرافی و دزد قبل بود تور راه آهن که فاجعه آفریدن مخصوصا اوج دزدی ها تو سالهای1392تا 1395بود خدا نابودشان کند

  • ناشناس 10 13

    شیر مادر حلالت.
    کسی حریف این مفتخورها نبود بجز شما

    • ناشناس 11 9

      شیربسته بودن واگن که مقصرش خودتی میعاد خان! یعنی هر کسی رو که دوست نداشتی، واگنش شیربسته میشه و شما هم واگنش رو سیر نمیدی. حالا این که شیر واگن چه کسی بسته بشه و شیر چه کسی باز بمونه، به سلیقه و روابط دوستانه و خدای نکرده روابط ... بستگی داره.
      امیدواریم مراجع نظارتی به این موضوعات رسیدگی کنند.
      بیچاره پول بیت المال زیر دست برخی مدیران ظاهرا صالح.

    • ناشناس 2 2

      تربیت خانوادگی پاسخ دهنده ...واقعا اینا کی اند

  • ناشناس 8 13

    آفرین دکتر

    • ناشناس 12 12

      حیف دستمزد مدیرکلی که به امثال تو میدن که بیایی کامنت تعریف و تمجید برای رییس بنویسی.
      آدم یاد شخصیت دامبول السلطنه (ملیجک دربار) در سریال قهوه تلخ می افته با این رفتار شما! پول بگیر و مجیز بگو!
      خداوکیلی از این نونا میبری سر سفره؟!

    • ناشناس 8 5

      دزد های سیستم که توسط دکتر صالحی کات شدن همه جا با پررویی و بی ادبی کامل کامنت میزان علیه دکتری صالحی

    • ناشناس 8 6

      خطاب به ناشناس دوم حیف اون باد که تو نفس میکشی و هیچ منفعتی برای راه آهن و جامعه نداری جز تخریب مردان خدا مثل صالحی

  • ناشناس 14 13

    دورود بر دکتر صالحی عزیز انشالله در مقابله با زد ها و غارتگران بیت المال موفق باشید بخصوص باند مخوف سال 1392تا1395که در راهن مثل سرطان پخش شدند

  • کارشناس ریلی 16 8

    باسلام
    وقتی میگیم شما بی تجربه هستی و مدیریت را تجربه نکردی به همین دلیل است وبه دلیل همین اظهار نظر ها است
    برادر بدهی هائی که شما از آن صحبت می کنی در فرایند شرکت داری طبیعی است همه شرکت های بزرگ کارهای خود را بصورت فاینانس انجام می دهند و بدهی های مدت دار دارند شرکت راه آهن که سوپر سر محله شما نیست که جنس رانقدی بفروشه یا نقدی بخره
    اینجا یه شرکت بزرگه یه صنعته که متاسفانه توی بی تجربه پوپولیست را بر راس آن نشانده اند که هی نق بزنی و هی مشکلات خودت را به ده سال پیش نسبت بدی
    زنده کردن طلب ها هم وظیف ذاتی شرکت است این را هم سر ما منت می گذاری خب این کار رانکنی که پس چه کار کنی
    برادر مسلمان من برای آبروی مسلمانیت خودت هم شده استعفا بده برو

    • ناشناس 10 10

      وقتی میگم تو از اردوگاه اشرف کامنت میده بگو نه

  • غلام 8 0

    اگر وصول مطالبات در عمل اتفاق افتاده باشد سه نکته دارد اول نفع شرکت راه آهن و دیگر دست باز مدیریت برای انجام تغییرات رو به جلو و آخر احتمال دچار غرور و خودزنی شدن
    علی ای حال وصول مطالبات در عمل ، در کل یک اقدام خوب مدیریتی است