| کد خبر: 266645 |

◄ عملکرد شرکت راه آهن قابل دفاع نیست/ ربط دادن همه مشکلات به گذشته فرار به جلو است

ربط دادن همه مشکلات راه آهن به گذشته فقط فرار به جلو است.

تین نیوز

کارشناس ریلی با تاکید بر این که از عملکرد مدیران عامل سابق راه آهن دفاع نمی کند، گفت: با این وجود عملکرد سید میعاد صالحی مدیرعامل فعلی راه آهن نیز اصلا قابل دفاع نیست.

به گزارش تین نیوز، این کارشناس در بخش نظرهای کاربران نوشت: مدیرعامل راه آهن برای ایمنی این بخش چه کرده است؟ اگر اقدام و برنامه ای در زمینه ایمنی انجام شده درخواست می شود برنامه ایمنی در راه آهن یک با ارایه شود.

این کارشناس عنوان کرد: مدیرعامل راه آهن برای حوزه نرم افزاری و سخت افزاری ایمنی چه اقدامی صورت داده است و چه برنامه هایی برای تربیت نیرو و جذب نیرو در حوزه ایمنی داشته یا دارد؟

وی با تاکید بر این که افرادی برای مدیریت راه آهن مناسب هستند که راه آهن و مشکلاتش را بشناسند، افزود:  ربط دادن همه مشکلات راه آهن به گذشته فقط فرار به جلو است.

قابل ذکر است انجمن ها و تشکل های حمل و نقل ریلی کشور مهر ماه امسال در نامه ای به رئیس جمهور،  از استمرار و تشدید افت در مهمترین شاخص های عملکردی بخش حمل ونقل ریلی در سال ۱۴۰۱ خبر داده بودند.

در بخشی از این نامه که در رسانه ها منتشر شده، فعالان حمل و نقل ریلی همچنین به رویکرد مقامات و مسئولان شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران انتقاد کرده و ممانعت از تقویت بخش خصوصی و میل به تصدیگری دولت بر خلاف تصمیم مقامات عالی نظام و قوانین بالادستی را علت این وضعیت بغرنج صنعت ریلی اعلام کرده و نوشته بودند: غیر از موارد پیش گفته که مختصرا نمایان گر افت جدی و بحرانی عملکرد بخش ریلی است، نکات نا امید کننده دیگری نیز در رویکردهای مدیریتی متولیان این بخش رایج است که از جمله آنها، می توان به تلاش علنی برای بازگشت از خصوصی سازی و دولتی سازی مجدد بخش ریلی بر خلاف قوانین و مقررات صریح کشور، افزایش نگران کننده آمار و شدت سوانح (که نشان گر رهاشدگی سازمان در راه آهن است)، رسوب سنگین مطالبات پیمانکاران بخش خصوصی مانند سازندگان خطوط ریلی برای مدت نزدیک به یک سال و بعضا بیش از آن، قطع ارتباط راه آهن با بخش خصوصی و محدودسازی این ارتباط به صرفا چهار پنج جلسه نمایشی و بی حاصل در دو سال اخیر، قطع تقریبی ارتباط مدیریت ارشد با معاونین و مدیران راه آهن و انحصار دایره تصمیم گیران این سازمان بزرگ به دو سه شخص کم تجربه جدید الورود، تلاش های تبلیغاتی و رسانه ای فراوان برای نمایش رکورد شکنی های عمدتا گمراه کننده یا کذب، دستاورد سازی از نتایج کار بخش خصوصی یا حتی سایر بخش های دولت و اقدامات نامطلوب دیگری اشاره نمود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 21 17

    اگر دقت فرمایید تا چند وقت پیش تکیه کلام آقای میعاد صالحی ، عبارت ((بانیان وضع موجود)) بود.
    از چند وقت پیش به اینطرف ، دور و برش رو نگاه کرد دید که عه عه عه ، بعد از گذشت دو سال از دوره مدیریتی فجیع خودش ، دیگه مصداق برچسب ((بانی وضع موجود)) خود خودشه! این شد که میعاد خان تصمیم گرفت یه برچسب جدید جعل کنه برای فحاشی به دیگران: ((حامیان وضع سابق )) .
    😉😉🤣🤣😂😂🤪🤪😜😜

    خلاصه که این میعاد خان حالا حالا ها کارخونه برچسب سازیش ((مثل همون قدیما که با تولید برچسب حقوق نجومی یه چند صباحی هم در دوران روحانی مانور داد)) کار می کنه و فعاله.
    یه عاقل هم تو مملکت پیدا نمیشه که ایشون رو برکنار کنه تا هزینه سازی نکنه برای نظام .

    • ناشناس 11 15

      یاوه سرایی نکن

    • راشدی 7 0

      ما از زحمات دکتر صالحی قدردانی می کنیم و این هجمه علیه شأن دورغ است که هدایت شدن توسط دزدها

  • ناصرالدینی 17 12

    به گزارش روزنامه دنیای اقتصاد ۱۱ دیماه و گزارش مرکز پژوهش های مجلس توجه بفرمایید و جایگاه این شرکت را ببینید ، !!!! این همه شانتاژ میکنه و بقول خودش رکورد دوران قاجار را هم شکست و سال ۱۴۰۱ را پربارترین ستل راه اهن اعلام کرد ، نتیجه شرکت ضررده و سرآمد شرکتهای ورشکسته وزارت راه!!!!
    آقای وزیر عرض تسلیت یا تبریک؟؟؟

    • ناشناس 10 11

      یک خود فروخته و انگل سیستمی در این های مختلف یاوه و هجمه رسانه ای علیه دکتر صالحی دارد

    • ناشناس 11 9

      ناشناس بی ادب !
      چرا سمپات های آقای میعاد صالحی این قدر در صفت (بی ادبی) اشتراک دارند؟

    • ناشناس 6 2

      ناشناس با ادب برو کامنت های رفقا ت علیه دکتر صالحی رو ببین حیف تویله که بگم اونجا بزرگ شدن پس...

    • ناشناس 5 3

      تازه داریم میشیم مثل شما و دارو دسته دزد ها خدا کند به عاقبت شماها دچار نشویم که عمله اکله پورسید آقایی باشیم

    • ناشناس 2 4

      خطاب به ناشناس سمپات های صالحی بی ادبی و بی نزاکتی رو از شما یاد گرفته اند

    • اعلایی 3 0

      دورود بر صالحی

  • امیرعلی 12 15

    شما فقط یک مشکل را نام ببرید که ریشه در گذشته راه آهن نداشته باشد!؟

    فاجعه اصلی اینجاست که عمده کسانیکه در دوره های قبلی، تصمیم گیر و مدیر یا کارمند ارشد بوده اند و الان به کنج بخش خصوصی خزیده اند و عملا بانی و کاسب سانحه هستند، خیلی شیک و مجلشی هم نقد میکنند هم طلبکار هستند!!!!

    • ناشناس 13 9

      این که نشد استدلال!
      فرض کنیم استدلال شما رو بپذیریم. با این فرض حالا این سوال پیش میاد:
      آیا مدیران قبلی، راه آهن رو بدون مشکل تحویل گرفتن؟ نه خیر! اون ها هم راه آهن رو با کلی مشکل و مسئله و بعضا بحران تحویل گرفتن. اما موضوع اینه که کدوم فرد در چنین شرایطی با هنرمندی عمل می کنه و چه کسی بی هنریش رو به رخ میکشه. از این نظر، مدال (بی هنر ترین و شاید بد هنر ترین) مدیرعامل تاریخ راه آهن حداقل در دوران جمهوری اسلامی تعلق میگیره به آقای میعاد صالحی.

  • ناشناس 12 14

    کارشناستون هم که طبق معمول مجهول الهویه است!! باز گلی به جمال سبحان نظری که از رو کینه ورزی و دشمنی میکنه

  • امیرعلی 12 11

    خطاب به ناشناس اول:
    سبک و سیاق نوشتنت خیلی تابلو شبیه همون کسیه که یکبار درباره قطارهای حومه ای چند پست تخریبی علیه دکتر صالحی گذاشته بود. نمیدانم جزو نویسندگان تین نیوز هستی یا مستقلا می نویسی؟! اما مطالبت هیچ شباهتی به پیامهای کسانیکه لااقل با صداقت و صراحت با صالحی مخالفند ندارد....
    این بازار اونقدرها هم آشفته نیست بزرگوار! :)

    • ناشناس 12 9

      امیرعلی جون!
      متاسفانه باید به اطلاعت برسونم که به زودی بساط پروژه بگیری و کامنت نویسی در قبال دستمزد جمع میشه چرا که کارفرما داره عزل میشه بحول و قوه الهی.
      فلذا به فکر یه شغل تازه باش. البته اگر ریاست یه سازمان جدید رو دوباره دادن به کارفرمات ، اون وقت خب یه لقمه هم به شما میرسه دوباره . ولی در جریان باش که این نونا از .... حروم تره. درسته پولش خوبه ولی اسمش بده!

  • ناشناس 12 12

    همش یاوه سرایی به رهبری تین نیوز

  • ناشناس 11 11

    دزد ها و انگل های سیستم همچنان مشغول فرا فکنی هستند این نشان از درست حرکت کردن دکتر صالحی در مسیر استدز. هوایی که با غارتگران1392 به راه آهن آمدند حالا برای ما شدن مدافع نظام ... آب سر بالا بره قورباغه ابوالعطا میخونه