| کد خبر: 266305 |

◄ راه آهن به جای شفاف سازی تین نیوز را تهدید به شکایت کرد!

شرکت راه آهن در واکنش به انتشار برخی اخبار مرتبط با سوانح ریلی به نقل از شبکه های اجتماعی با ارسال اظهارنامه قضایی خطاب به مسعود ذهبیون مدیر مسئول تین نیوز، این خبرگزاری تخصصی حمل و نقل را تهدید به شکایت کرد.

تین نیوز

شرکت راه آهن در واکنش به انتشار برخی اخبار مرتبط با سوانح ریلی به نقل از شبکه های اجتماعی با ارسال اظهارنامه قضایی خطاب به مدیر مسئول تین نیوز، این خبرگزاری تخصصی حمل و نقل را تهدید به شکایت کرد.

به گزارش تین نیوز، شرکت راه آهن با وجود در اختیار داشتن واحد روابط عمومی معظم که علی الاصول یکی از وظایف آن اطلاع رسانی درباره سوانح ریلی است به جای اطلاع رسانی و شفاف سازی اخباری که آنها را کذب تلقی می کند، بدون آن که زحمت صدور جوابیه به اخبار تین نیوز را متحمل شود، این مجموعه رسانه ای را تهدید به شکایت کرده است.

در اظهارنامه ای که از سوی شرکت راه آهن جمهوری اسلامی خطاب به مسعود ذهبیون - مدیرمسئول تین نیوز - تنظیم شده آمده است: از آنجا که وفق بندهای (الف) و (ب) ماده 2 قانون مطبوعات روشن ساختن افکار عمومی و بالا بردن سطح معلومات و دانش مردم و پیشبرد اهداف مندرج در قانون اساسی از رسالات مقرر برای مطبوعات در نظام جمهوری اسلامی ایران می باشد لذا شبکه خبری تحلیلی صنعت حمل و نقل موسوم به تین نیوز در تعداد وافری از خبرهای منتشره خود با کدهای خبری 264034 – 263944 – 264369 – 263654 – 263692 – 263883 و ... منبع اخبار خود را کانال تلگرامی معلوم الحالی قرار داده که اخبار آن کذب و محتویات آن با تشویق و تحریص به بی نظمی و اعتصاب بر خلاف منافع ملی و نظم عمومی است. لذا بدینوسیله و با امعان نظر به بندهای 4 و 5 ماده 6 قانون مطبوعات و مواد 3 و 30 از قانون مارالذکر ضمن اعلام به مراتب فوق الذکر به مراتب فوق الذکر رعایت مفاد صدر التوصیف مورد انتظار می باشد در غیر این صورت بر اساس قوانین و مقررات موضوعه اقدام فضایی متناسب معمول می گردد.

نکته قابل تامل این که اخبار مورد استناد در این اظهارنامه اغلب با موضوع سوانح ریلی و انتقاد به مدیریت ضعیف راه آهن در فقدان اطلاع رسانی به موقع و شفاف روابط عمومی شرکت راه آهن،  به نقل از شبکه های اجتماعی از سوی تین نیوز منتشر شده است.

 شایان ذکر است شبکه های اجتماعی به صورت مستمر در حال انتشار خبرهای گوناگون از جمله اخبار حوزه ریلی هستند و با توجه به این که صحت بسیاری از این اخبار – از جمله خبرهای مورد استناد در این اظهارنامه - بعد از مدتی تایید می شود یکی از مراجع خبری مورد استفاده در تین نیوز به شمار می روند و تین نیوز بعد از بررسی و کسب اطلاع از صحت این اخبار آنها را منتشر می کند.

ذکر این نکته ضروری به نظر می رسد که تین نیوز همواره آمادگی خود را برای انتشار جوابیه های شرکت راه آهن و شفاف سازی اخباری که توسط این رسانه منتشر می شود اعلام کرده است. با این حال شرکت راه آهن ترجیح می دهد مسیر دیگری به جز شفاف سازی را طی و رسانه تخصصی حوزه حمل و نقل را با تهدید به شکایت به سکوت وادار کند.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 22 25

    بنظرم دکتر صالحی باید مدیر روابط عمومی و مدیر حراست و معاون پرسنلی حراست راسریعا عوض کنه اینها باید این مسایل رو حل کنند

    • ناشناس 11 7

      عجب! مرد حسابی خود صالحی باید عوض بشه. کسی که رسانه و شفافیت رو تحمل نمیکنه به نظرت آدم صالح و سالمیه؟

    • ناشناس 2 6

      خطاب به ناشناس پاسخ دهنده عقل چیز خوبیه برو دنبالش خدا که بهت نداده

  • غلام 26 14

    به هر دو طرف این داستان یعنی مدیران ارشد راه آهن و طرف دیگر تین نیوز
    آن را که حساب پاک است از محاسبه چه باک است
    البته عنوان خبری خوبی هم برای این مورد انتخاب شده
    به جای شفاف سازی تین نیوز تا ته داستان و بی آبرویی مدیران پر ادعا و ... راه آهن می رفتم
    تا سیه روی شود هر که در او غش باشد
    غلام

  • ناشناس 15 29

    باید هم شکایت کنه چون خیلی تابلو و مسخره انتقاد می کردید با بوقچی تون با ده تا اسم مثل کارمند راه اهن کارمند اردوگاه اشرف کارشناس ریلی دلسوز راهن و‌‌‌......

  • بازنشسته راه آهن 31 14

    باسلام
    و خسته نباشید به عوامل سایت روشنگر تین نیوز
    شرایط کار اطلاع رسانی در کشور ما متاسفانه روز به روز در حال سخت تر شدن است و شاهد این هستیم که تهدید و بهتان زدن به آدمها و با استناد به استفاده از الفاظ بی ربطی چون موضوع گیری های سیاسی ،منافق بودن و...سعی دارند تا اجازه ندهند که روشنگری در جامعه صورت پذیرد من از سایت تین تشکر می کنم که شجاعانه در مقابل این حجمه ارتجاعی مقاومت می کند وهمچنان در حال روشنگری اخبار حمل ونقل کشور است باشد که با این اعمال درست مدیران ارشد این حوزه به خود بیایند و تا دیر نشده این کشتی به گل نشسته را دریابند.
    قطعا با مخفی کردن سانحه در راه آهن و اعلام آمارهای غلط نمی توان اعتباری برای خود خرید تاریخ در مورد ما قضاوت خواهد کرد
    عوامل تین نیوز هم بدانند در این راه تنها نیستند وعاشقان راه آهن که عمر خود را صرف این صنعت کرده اند پشتیبان ایشان خواهند بود.
    امیدواریم دستگاه قضائی کشور هم در این گونه موارد بی طرفی خود را ثابت کند.

  • حسن 23 10

    حقارت سر تا پای راه آهن رو فرا گرفته
    راه آهن انقدر بدبخت شده که از دو تا سایت و کانال تلگرامی وحشت داره !!!
    عملکرد مدیران فعلی راه آهن واقعاً فاجعه س