| کد خبر: 260120 |

◄ شُبهه تخلف 1000 واگنی در خصوصی سازی های راه آهن

مدیرعامل راه آهن در نشست خبری اخیر خود با اصحاب رسانه اظهاراتی درباره خصوصی سازی داشته که شبهاتی ایجاد کرده و نیازمند شفاف سازی است.

تین نیوز

میعاد صالحی مدیرعامل راه آهن در نشست خبری اخیر خود با اصحاب رسانه اظهاراتی درباره خصوصی سازی داشته که شبهاتی ایجاد کرده و نیازمند شفاف سازی است.

به گزارش تین نیوز، مدیرعامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران اخیرا در یک نشست خبری میزبان اصحاب رسانه بود و در این نشست ضمن بیان مشروح برنامه ها، اقدامات و دستاوردهای این شرکت طی دوره مدیریت جدید، اظهاراتی داشت که شبهاتی در مورد خصوصی سازی های انجام شده در راه آهن ایجاد کرد.

وی در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران که موضوع مطالبات رجا از راه آهن را مورد سوال قرار داده بود بیان کرد: « در فرآیند خصوصی‌سازی دو اتفاق ناگوار افتاد، یکی اختصاصی ‌سازی بود و دیگری خصولتی ‌سازی. میعاد صالحی در ادامه توضیح داد: در اختصاصی ‌سازی فردی که یکی از مدیران راه ‌آهن بوده زمانی که (از راه آهن ) رفت بدون پرداخت یک ریال 1000 واگن را به اسم خصوصی ‌سازی با خودش برد! »

گزارش مهم روز را بخوانید؛

◄ استخدام راننده اتوبوس با حقوق25 میلیونی در عسلویه و کمیابی بلیط + فیلم

◄ شاخص شادی ملوانان در سه ماهه دوم سال 2023 کاهش یافته است

با توجه به این اظهارات صالحی شبهه بروز یک تخلف سنگین در شرکت راه آهن به بهانه خصوصی سازی به وجود آمده است و لازم است مدیرعامل راه آهن در این باره شفاف سازی کند. روشن است که اگر منظور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه آهن از این اظهارات، جدا کردن 1000 واگن از مالکیت شرکت راه آهن توسط یکی از مدیران سابق این مجموعه و الحاق آن به یک مجموعه خصوصی بدون پرداخت مابه ازای آن باشد، سخن از مبالغ هزاران میلیاردی در میان است و لازم است این موضوع توسط مراجع نظارتی و قانونی مورد بررسی و پیگرد قرار گیرد.

ضمنا مسئولان راه آهن نیز وظیفه دارند نام و مشخصات این مدیرمتخلف را به مراجع نظارتی اعلام و این تخلف سنگین را با ارائه اسناد و مدارک پیگیری کنند.

شایان ذکر است؛ تین نیوز آمادگی خود را برای انعکاس نقطه نظرات راه آهن درباره این موضوع  و شفاف سازی هر چه بیشتر اعلام می کند.

انتهای پیام

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • کارشناس ریلی 13 7

    باسلام
    برادر عزیزمان دکتر صالحی عادت دارند به فرار به جلو را، از نظر ایشان همه دزد هستند جز خودشان و دوستانشان غافل از اینکه دزدی فقط جیب مردم را زدن نیست وقتی شما بدون تخصص بر راس یک سازمان تکیه می زنید وزیر ساخت های سازمان را ظرف دوسال نابود می کنید ، شمائی که پول بیت المال را در سوانح مختلف آتش زدید ودود کردید و حالا عملکرد ضعیف خود را با اتهام های واهی می خواهید توجیه کنید شما چه کردید برای این کشور؟امیدوارم دستگاههای نظارتی ودستگاه قضا طرح سول از شما بابت بهتان بزرگی که به دیگران زدید را در دستور کار خود قراردهند.

    • کارشناس ریلی دیگر 16 0

      این نظر پاسخی است به کارشناس محترم ریلی:
      برادر عزیز، آقای صالحی جوان هستند و تخصص ندارند و بر مسند یک دستگاه تخصصی تکیه زدند و زیر ساختها را در دو سال از بین بردند، درست . آقای علی آبادی و حسن نژاد مدیران عامل وقت مپنا و مالک ایریکو هم جوانند یا تخصص ندارند یا صنعت ریلی را نمیشناسند یا چه مشکلی داشتند که با وجود اینکه شما و بنده میدانیم که امکان و توان و دانش تولید 1 دستگاه لکوموتیو در سال را ندارند ، با ادعای امکان تولید داخلی 100 دستگاه لکوموتیو مورد نیاز کشور در سال ( لکوموتیو هایی در تراز زیمنس و آلستوم که حداقل بتوانند 10 واگن مسافری را بکشند و نه لکوموتیو مانوری) در جلسه کارگروه تخصصی در مجلس و با ارائه قرارداد صوری همکاری مشترک برای تولید این محصول که خود مصداق بارز کلاهبرداری ملی و دروغگویی به نمایندگان مردم بود، مانع موافقت مجلس با واردات 1000 دستگاه لکوموتیو مورد نیاز کشور که پیشنهاد آقای صالحی بود شدند. پس از حدود 1.5 سال از انعقاد این قرارداد و طرح این ادعا و رد مجوز واردات لکوموتیو ، شرکت ایریکو که میبایست مجری عملیات تولید میشد در چه وضعی است؟

    • محمد 1 13

      شما چرا ناراحتی نکنه شما هم متهم 1000واگن گمشده هستین

    • ناشناس 1 4

      هر کسی را تو قبر خودش می گذارند
      اشکالات علی آبادی به خودش بر می گرده و باید جوابگو باشد و اشکالات صالحی به خودش .
      اشکال این توجیه تخلف او نیست

  • شهروند 1 2

    همه چیز شبهه است !
    کسی نگران نباشه !
    دم خروس هم دیده نمیشه
    خود خروس عیان شده .!

  • مرتضی 0 0

    حداکثر سرعت برای اتوموبیل هائی با وزن هزار کیلو گرم به بالا در اتوبانها صد کیلومتر و در خارج از اتوبان ۸۰ کیلومتر ودر داخل شهر ۶۰ کیلومتر بایست باشد.و مینی اتوموبیل ها مانند پراید و ۲۰۶ و۲۰۷ وام وی ام ۱۱۰ ووووو نبایست ازمحدوده بیست کیلومتر شهر ها خارج شوند.

  • ناشناس 6 0

    ایشالله جرات داشته باشه دست چپاول گرهایی که به خاطر رانت مانع پیشرفت راه آهن هستند راهم رو کند

  • حسن 6 1

    خدا خیرت بده مرد خدا

  • ناشناس 1 2

    چپاول خانه ای به نام راه آهن.

  • ناشناس 2 3

    دوست عزیزی نوشته چپاول خانه ای به نام راه آهن،گویااز دید ایشان فقط راه آهن چپاول خانه است.نگاه کنید ببینید کجای این مملکت اسم چیزی را خصوصی گذاشتند وواقعا به بخش خصوصی واگذار شد.

  • تجمیعی راه اهن 1 1

    سلام صالحی نامه نگاری نمیکنه باسه کارگران راه اهن تاازدست پیمانگاری راحت باشیم

  • رضا نواندیش 4 1

    باسلام
    کاش مدیرعامل راه آهن پیگیر رای دادگاه مبنی بر بازگشت شرکت تروارس نیز باشند وعلت اینکه علیرغم پیگیری آقای رییس جمهور ورای صادره از دادگاه چرا تا کنون بعد از قریب دوسال رای اجرا نشده وشرکت تراورس به راه آهن برنگشته و۷۰۰۰نیروی شرکت تراورس از اسارت وبی خانمانی وبی صاحبی نجات پیدا نکرده اند.

    کاش فریاد رسی پیدا شود.

  • اس ام 1 1

    اقاتمام این شرکتهای خصوصی سازی شدن بدون فسادنبوده برای نمونه شرکت اونگان اراک راسراغ بگیردکه چی شدکی خوردش شرکت المرول دهاشرکت دیگر

  • بازنشسته راه آهن 15 0

    باسلام
    آقای دکتر صالحی به درستی اشاره کرده اند به تخلفات صورت گرفته اما شاید به دلیل اینکه خواستند مورد فعلا افشا نشود، در لفافه به آن اشاره کردند تا احتمالا تحقیقات با مشکل مواجه نشود و اینگونه برای شما شبه ناک شده است
    در کل اینکه در واگذاری ها خصوصا در واگذاری واگن های راه آهن درهنگام خصوصی سازی البته همان اختصاصی سازی شبهات زیادی وجود دارد هیچ شکی نیست اما اینکه چطور بتوان حق وحقوق راه آهن را مجددا بازیابی کرد قطعا کار سختی است.
    چگونه است که بزرگترین .اگن دار هی کشور همان مدیران سابق راه آهن هستند آنها که با حقوق کارمندی ارتزاق می کردند واقعا چگونه صاحب 1000 واگن شدند؟
    بله به راحتی زمانی که در راه آهن بودند وام های کلان با بهره کم را به شرکتهائی واگذار کردند که خود در آن ذینفع بودند و سپس با کار کردن با همان واگن ها قسط وام را پرداخت کردند این یک راهکار ساده برای اینکه مجانی صاحب همه چیز بشوی بعد هم که از راه آهن رفتند با رانتی که داشتند از طریق عوامل خود در راه آهن بار هم به دست آوردند به همین سادگی.

  • ناشناس 5 0

    حرفهای آقای صالحی در این مقطع خیلی واضحه. مرجع ضمیرش هم برای هر فرد ریلی مشخصه. نیازی به تجاهل هم نداره