| کد خبر: 251322 |

در دیدار دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با معاون اول رئیس جمهور؛

اجرای راه آهن رشت - آستارا و توسعه میادین نفت و گاز سرعت می گیرد

معاون اول رئیس جمهور و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه مشترک تداوم دیدارها و افزایش هماهنگی های این دو کشور را گامی در جهت پیشبرد برنامه های مشترک برشمردند و اعلام کردند که اجرای راه آهن رشت-آستارا و توسعه میادین نفت و گاز سرعت می گیرد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور و دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه مشترک تداوم دیدارها و افزایش هماهنگی های این دو کشور را گامی در جهت پیشبرد برنامه های مشترک برشمردند و اعلام کردند که اجرای راه آهن رشت-آستارا و توسعه میادین نفت و گاز سرعت می گیرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، محمد مخبر روز سه شنبه در دیدار «ایگور لویتین» دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه با هدف بررسی آخرین وضعیت اجرای طرح های مشترک تهران-مسکو ، تداوم دیدارها و افزایش هماهنگی های این دو کشور را گامی در جهت پیشبرد برنامه های مشترک برشمرد و گفت: دیدارهای میان مقامات ایران و روسیه می تواند منجر به اجرای هرچه سریعتر توافق های دو کشور شود.

او به فراهم شدن مقدمات اجرای طرح کریدور شمال - جنوب اشاره و اظهار امیدواری کرد با مشارکت جدی طرفین شاهد تسریع در اجرای این طرح مهم و اثرگذار باشیم.

معاون اول رییس جمهور ظرفیت های گسترده و فرصت های استثنایی سواحل مکران را هم در این دیدار یادآور شد و گفت که ایران از حضور و مشارکت شرکتهای روسی برای ایجاد و تکمیل زیرساخت ها در حوزه حمل و نقل و ترانزیت استقبال می کند.

مخبر بر لزوم عملیاتی شدن قراردادها و توافق ها میان دو کشور بویژه در حوزه انرژی تاکید و خاطرنشان می کند: اجرایی شدن توافق ها و مشارکت دو کشور در توسعه میادین نفتی و گازی امری مهم و ضروری است که باید به طور جدی دنبال شود.

وی رفع مسائل و موانع بانکی را گامی در جهت توسعه همکاری های اقتصادی و تجاری دانست و افزود: توافق های خوبی در این زمینه میان دو کشور به امضا رسیده که باید در اجرایی شدن کامل این توافق تسریع شود.

معاون اول رییس جمهور به اینکه ایران و روسیه با استفاده از ارز ملی دو کشور در مبادلات تجاری می توانند بخش زیادی از مسائل بانکی موجود را از میان بردارند و این اقدام به گسترش مبادلات تجاری فیمابین منجر می شود، به نقش آفرینی و مشارکت تهران و مسکو در زمینه تامین محصولات غذایی در سطح منطقه گریزی زد.

به گفته مخبر با اجرای طرح های مشترک در زمینه های مختلف نظیر تولید خودرو، سطح همکاری های تجاری و اقتصادی فیمابین ارتقاء خواهد یافت.

دستیار ویژه رئیس جمهور روسیه نیز در این دیدار، تعاملات گسترده میان دو کشور را راهگشا و موثر در تحقق اهداف مشترک توصیف کرد و گفت: در این سفر از طرح راه آهن رشت- آستارا و بندر کاسپین بازدید خواهم کرد تا تصویر دقیقی از روند اجرای طرح داشته باشم.

ایگور لویتین با اشاره به دیدار خود با رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران افزود: روند همکاری بانک های مرکزی دو کشور را پیگیری و دنبال می کنم و امیدوارم موافقتنامه امضا شده میان دو کشور هرچه سریعتر اجرا شود.

او بر آمادگی روسیه برای مشارکت با جمهوری اسلامی ایران در تامین محصولات غذایی و کالاهای اساسی برای کشورهای منطقه تاکید کرد و از آمادگی شرکت های روسی برای تولید مشترک خودرو، بالگرد و تجهیزات کشاورزی هم خبر داد.

در این دیدار که وزیران نفت و راه و شهرسازی ایران و رییس بزرگترین شرکت حمل و نقل و لجستیک روسیه و نماینده شرکت گازپروم نیز حضور داشتند، آخرین وضعیت طرح های مشترک و زمینه های همکاری های مشترک مورد بررسی قرار گرفت.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید 0 0

    با حلوا حلوا گفتن که دهن شیرین نمیشه. کلنگ راه آهن رشت آستارا کی زمین میخوره؟