| کد خبر: 251209 |

معاون اول رئیس جمهور:

یکی از یادگاری های دولت سیزدهم باید توسعه ریلی کشور باشد

معاون اول رئیس‌جمهور ضمن بازدید از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر لزوم ارتقا شبکه راه آهن تاکید کرد و گفت: یکی از یادگاری های دولت سیزدهم باید توسعه ریلی کشور باشد.

تین نیوز

معاون اول رئیس جمهور ضمن بازدید از شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران بر لزوم ارتقا شبکه راه آهن تاکید کرد و گفت: یکی از یادگاری های دولت سیزدهم باید توسعه ریلی کشور باشد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد مخبر، معاون اول رئیس جمهور، صبح جمعه ۲۳ دی ماه، با حضور در ساختمان مرکزی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، ضمن بازدید از مرکز کنترل سراسری شبکه ریلی کشور، با مدیران راه آهن و اعضای ستاد مدیریت بحران، دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران، مخبر در این دیدار ضمن تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: برای خسته نباشید به مدیرعامل، مدیران و همه زحمت کشان حوزه ریلی در سراسر کشور، به اینجا آمده ام، زیرا با توجه به آشنایی که با راه آهن دارم، مشاغل و کارهای مختلف مربوط به آن بسیار سخت است.

وی ضمن تاکید بر خدمات رسانی به مسافرین قطارها ادامه داد: اگر بعلت شرایط آب و هوایی مشکلی در برخی قطارها پیش آمد، حتما به امور مسافرین و بحث گرمایش، غذا و ... رسیدگی فوری شود و من هم حمایت می کنم.

معاون اول رئیس جمهور خاطر نشان کرد: لغو حرکت قطارها بعلت شرایط بحرانی و نامساعد آب و هوایی، در دنیا موضوعی عادی است و اگر احتمال می دهید که برای حرکت قطارها مشکل ایجاد شود و مردم گرفتار شوند، بهتر است قطار را لغو کنید.

مخبر در بخش بعدی صحبت های خود خاطرنشان کرد: اگر ما بتوانیم مسئله توسعه ناوگان و شبکه راه آهن را حل کنیم کمک بسیاری به آبادانی و توسعه و پیشرفت کشور خواهد شد.

معاون اول رئیس جمهور، با بیان اینکه یکی از یادگارهای دولت سیزدهم، بایستی توسعه ریلی کشور باشد از مدیرعامل راه آهن خواست، ساخت خطوط ترانزیتی را هرچه سریعتر عملیاتی کند، زیرا به این ترتیب ظرفیت حمل بار ترانزیتی بسیار افزایش می یابد. به عنوان نمونه روس ها در جلساتشان با ما پیشنهاد ترانزیت حداکثری و با حجم بالای کالا از مسیر ایران را دارند که با ظرفیت فعلی ترانزیتی ما فاصله بسیاری دارد.

معاون اول رییس جمهور همچنین بر لزوم تسریع در عملیاتی کردن مجوز اخیر رهبر معظم انقلاب تاکید و بیان کرد: ان شاءا... با هوش و اراده ای که دارید محکم کار را جلو ببرید.

همچنین در این دیدار دکتر سید میعاد صالحی، مدیرعامل راه آهن، ضمن تشکر از حضور معاون اول رئیس جمهور در ستاد مدیریت بحران راه آهن که موجب دلگرمی بیش از پیش فعالان و زحمتکشان این عرصه است بیان داشت که حمایت های ایشان از راه آهن می تواند جهشی در توسعه ریلی کشور ایجاد کند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.