| کد خبر: 249300 |

◄ وجود ۱۵۰ میلیون تن بار ریل پسند در حوزه حمل داخلی/ امکان جذب این بارها در بخش ریلی

مدیرعامل راه آهن گفت: ایران در حوزه حمل کالا‌های داخلی چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تن بار ریل پسند دارد.

تین نیوز

مدیرعامل راه آهن گفت: ایران در حوزه حمل کالا‌های داخلی چیزی حدود ۱۵۰ میلیون تن بار ریل پسند دارد.

به گزارش تین نیوز، سید میعاد صالحی این مطلب را برنامه تلویزیونی «صف اول» بیان کرد و گفت: این بار‌ها، بار‌های بزرگی هستند و ممکن است بار‌های ترافیکی بوده و حمل آنها با تریلی و کامیون کار سختی باشد.

وی با تاکید بر این که می‌ توان این بارها در حوزه ریلی جذب کرد، افزود: در طول سال‌ها تنها حدود یک سوم این بارها جذب شده است. یعنی ۱۰۰ میلیون تن بار به جای این که در سنوات گذشته به سمت ریل بیاید به سمت جاده رفته است.

بیشتر بخوانید:

آنچنان که روابط عمومی راه آهن نوشته است، او در این برنامه تلویزیونی همچنین عنوان کرد: اگر تعداد لکوموتیوها و واگن ها افزایش یابد می‌توان بخش بیشتری از بار کشور را جذب کرد. وقتی این بار بزرگ به جای با تریلی و کامیون با ریل حمل شد، طبیعی است که تصادفات جاده‌ ای کمتر، صرفه جویی انرژی بیشتر و آلودگی کمتر شود.

وی با بیان اینکه در همه جای دنیا به سمت حمل و نقل ریلی حرکت می‌ کنند افزود: در کشور‌های مختلف مثل چین، روسیه و آلمان بخش حمل و نقل ریلی؛ بخش غالب حمل و نقل است. به طور مثال در روسیه بیش از ۸۰ درصد حمل توسط حمل و نقل ریلی صورت می‌ گیرد.

معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به موقعیت مکانی بی نظیر ایران در دنیا تاکید کرد: اگر به مزیت‌ های رقابتی کشورمان که یکی از آنها موقعیت مکانی است برای حوزه ترانزیت، توجه شود یعنی بار را از کشور مبدا گرفته و به کشور مقصد ارسال کنیم، غیر از درآمد ارزی نقدی برای کشور، موجب سیادت اقتصادی، سیاسی و امنیتی کشور نیز خواهد شد ولی اگر تعلل کنیم به گونه‌ ای که کریدور‌ها را کشور‌های دیگر از ما بربایند یا ما نتوانیم به درستی در این زمینه ایفای نقش کنیم یک فرصت بی بدیل را از دست خواهیم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.