| کد خبر: 249277 |

◄ تردید در مورد وعده ترانزیت ۱۲ میلیون تن بار از مسیر ایران

مدیرعامل راه آهن ایران در حاشیه اجلاس CCTT در مسکو، از تفاهم با روسیه جهت ترانزیت ۱۲ میلیون تن بار از مسیر ایران خبر داده است.

تین نیوز

در حالی که مدیرعامل راه آهن ایران در حاشیه اجلاس CCTT در مسکو، از تفاهم با روسیه جهت ترانزیت ۱۲ میلیون تن بار از مسیر ایران خبر داده است، یک کارشناس حمل و نقل این پرسش را مطرح کرده است که چه زیرساختی به مجموعه زیرساخت های کشور اضافه شده که این افزایش ترانزیت از مسیر ایران قابل انجام باشد؟

 

به گزارش تین نیوز، سوم آذر ماه، سید میعاد صالحی، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه آهن  در پایان سفر دو روزه خود به مسکو و پس از دیدار با مدیرعامل راه آهن روسیه، در صفحه توییتر خود نوشت: «دیروز در اجلاس ریلی CCTT در مسکو، در خصوص توانمندی ها و عزم ایران برای جهش ترانزیت ریلی در کریدور شمال - جنوب سخنرانی کردم.

با هدفگذاری ۱۲ میلیون تنی در در تفاهمات امروز با آقای بلازروف، مدیر عامل راه آهن روسیه ، صفحه جدیدی در روابط ریلی بین المللی ایران گشوده می شود إن شاءالله.»

به دنبال انتشار این خبر، یک کارشناس حمل و نقل در بخش نظرهای کاربران تین نیوز، عنوان کرد: چه شده و چه تحول مهمی رخ داده  است و چه زیر ساختی اضافه شده که از 10 میلیون تن به 12 میلیون جهش کرده ایم؟

او افزود: مستندات انجام  10 میلیون تن قبلی کجاست؟

به گزارش تین نیوز، همچنین وزارت راه و شهرسازی اواسط آبان ماه اعلام کرد: در نیمه نخست امسال 5.7 میلیون تن کالا از کشور ترانزیت شده که سهم حمل ونقل جاده ای و ریلی به ترتیب 21 درصد رشد و 15.5 درصد کاهش یافته است.

بر اساس گزارش وزارت راه و شهرسازی، در نیمه نخست امسال 5 میلیون و 761 هزار تن کالا از کشور ترانزیت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14.4 درصد افزایش یافته است. از این میزان ترانزیت، 5 میلیون و 17 هزار تن از طریق جاده و 744 هزار تن از طریق ریل جابه جا شده که در بخش جاده ای رشد 50.8 درصد و در بخش ریلی کاهش 15.56 درصدی نسبت به نیمه نخست سال گذشته را نشان می دهد.

همچنین از مجموع ترانزیت زمینی 4 میلیون و 100 هزار تن محمولات عبوری غیرنفتی (با رشد 17 درصد نسبت به سال گذشته) و یک میلیون و 66 هزار تن محموله های عبوری نفتی با افزایش 8.4 درصدی بوده است.

تخلیه و بارگیری کالای ترانزیتی در بنادر کشور نیز طی نیمه نخست امسال 4.2 میلیون تن بوده که در مقایسه با نیمه اول سال گذشته 15.6 درصد رشد داشته است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس 0 0

    اگر واقعا قصد ایجاد کریدور را دارند !! به طور جدی باید روی افزایش ناوگان کشتی ایران و بنادر شمالی ایران و روسیه کار کنند !! کریدور سازی از مسیر بندر محتمل تر از هر مسیر دیگری است !!