| کد خبر: 244094 |

رییس راه آهن ترکمنستان در دیدار با مسئولان راه آهن ایران:

◄ نتیجه همکاری‌های شش ماه گذشته، اکنون قابل مشاهده است

نشست دو جانبه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و راه‌آهن ترکمنستان، در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد و طی آن، طرفین بر گسترش همکاری‌ها و بهره‌برداری از فرصت‌ها تاکید کردند.

تین نیوز

نشست دو جانبه راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران و راه‌آهن ترکمنستان، در ساختمان شهدای راه‌آهن برگزار شد و طی آن، طرفین بر گسترش همکاری‌ها و بهره‌برداری از فرصت‌ها تاکید کردند.

به گزارش تین نیوز به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این نشست، حسین عاشوری، قائم مقام شرکت راه‌آهن به همراه مدیر کل بازرگانی خارجی این شرکت با آزات آتامرادوف، رئیس آژانس راه‌آهن ترکمنستان به اتفاق هیات همراه، دیدار و گفت‌وگو کردند.

عاشوری در ابتدای این نشست، با یادآوری از اینکه طرفین تمایل به گسترش میزان همکاری‌ها در حوزه ترانزیت را دارند، خاطرنشان کرد: اینکه فواصل زمانی دیدارها کوتاه‌تر شده، مشخص می‌سازد که حجم همکاری‌ها افزایش پیدا کرده و اکنون شاهد افزایش بار و تبادلات بار ریلی بین دو کشور هستیم.

قائم مقام شرکت راه‌آهن تصریح کرد: طی دو ماه گذشته،مراجعات زیادی از سوی کشورهایی نظیر بلاروس و قزاقستان داشته‌ایم که این حجم از مراجعات نشان دهنده تقاضا برای جابجایی بار از طریق ریل است.

وی با بیان اینکه راه‌آهن دو کشور جمهوری اسلامی ایران و ترکمنستان در تلاش‌اند تا جوابگوی تقاضاهای موجود باشند، افزود: اکنون راه‌آهن‌های دو کشور در مقطع زمانی طلایی قرار دارند که در این مقطع، فرصت طلایی برای توسعه همکاری‌‌های ریلی بین کشورها وجود دارد.

مهندس عاشوری اظهار کرد: راه‌آهن ایران برای توسعه ریلی اینچه برون سرمایه گذاری قابل توجهی انجام داده است و اکنون در ایستگاه مرزی ریلی سرخس نیز مشکلی برای مبادله واگن وجود ندارد.

قائم مقام شرکت راه‌آهن تاکید کرد: ما در بحث ترانزیت آمادگی کامل برای همکاری را داریم و کمک می‌نماییم تا از این فرصت طلایی به نحو مطلوب استفاده شود.

تلاش راه‌آهن ترکمنستان جهت افزایش حجم ترانزیت و بار از مسیر ریلی ایران

رئیس آژانس راه‌آهن ترکمنستان در ادامه این نشست، با ابراز خرسندی از افزایش همکاری‌های ترانزیتی بین دو کشور ایران و ترکمنستان، یادآور شد: فقط طی شش ماه گذشته، دو بار وزرای راه دو کشور با هم دیدار داشته‌اند که اکنون نتایج این همکاری‌ها قابل مشاهده است.

آزات آتامرادوف با بیان اینکه کشورهای همسایه ترکمنستان، به ویژه روسیه، قزاقستان و چین خواهان حمل بار از طریق مسیر ریلی این کشور هستند، افزود: ما موفق شدیم نظر همکاران روسیه را برای حمل بار به مقصد بندرعباس جلب کنیم.

وی تاکید کرد: اکنون ظرفیت و قابلیت جذب بار و حمل آن از کریدور ریلی شمال به جنوب بسیار مستعد است و امروزه می‌خواهیم در خصوص تعرفه‌های ریلی و تعرفه‌های ترجیحی به گفت‌وگو بپردازیم.

آمادگی راه‌آهن ایران برای تعیین تعرفه مناسب

شهرام جعفری، مدیرکل بازرگانی خارجی راه‌آهن نیز در این نشست، با اشاره به پروتکل به امضا رسیده بین راه‌آهن ‌های دو کشور ایران و ترکمنستان، عنوان کرد: راه آهن ایران، تعرفه را به گونه‌ای تنظیم کرده است که هم به نفع مشتری و هم به نفع ملی بوده است.

وی با اشاره به قرارداد مشابه با راه‌آهن کشور قزاقزستان، اظهار کرد: تعرفه‌ای که برای راه‌آهن این کشور تعیین شد، مورد استقبال قرار گرفت و دو طرف از این قرارداد رضایت داشتند.

گفتنی است؛ در پایان این نشست مقرر شد نمایندگانی از راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران به کشور ترکمنستان سفری داشته باشند تا طی آن در خصوص مباحث مطروحه بین راه‌آهن دو کشور با هدف گسترش همکاری‌ها و رفع هرگونه موانع، تبادل نظر انجام شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.