| کد خبر: 238783 |

محور ریلی سوادکوه با ریل‌گذاری جدید بازگشایی می‌شود

مدیرکل راه‌آهن شمال گفت که نیروهای فنی این مجموعه مشغول ریل‌گذاری جدید در محل واژگونی واگن‌های قطار باری هستند و طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه زمان‌بندی تا ساعت ۲۴ امشب تردد قطارها در این مسیر امکان‌پذیر می‌شود.

تین نیوز

 مدیرکل راه‌آهن شمال گفت که نیروهای فنی این مجموعه مشغول ریل‌گذاری جدید در محل واژگونی واگن‌های قطار باری هستند و طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه زمان‌بندی تا ساعت ۲۴ امشب تردد قطارها در این مسیر امکان‌پذیر می‌شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، خدایار طالبی اظهار کرد: همه نیروهای فنی و کارشناسان راه‌آهن شمال همراه با اعضای کمیته فنی و سوانح راه‌آهن کشور در محل حادثه مشغول فعالیت برای بازگشایی مسیر هستند و تلاش بر این است که تا نیمه‌شب مسیر جدید ریلی برای تردد قطارها باز شود.

وی افزود: به دلیل شدت حادثه حدود ۱۵۰ متر از مسیر ریلی تخریب شد و با توجه به قرار داشتن واگن‌ها در مسیر بهترین و سریع‌ترین راه برای ازسرگیری تردد قطارها ایجاد مسیر ریلی جدید تشخیص داده شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: نیروهای فنی راه‌آهن از صبح امروز بسترسازی برای ایجاد مسیر ریلی جدید در طول ۲۰۰ متر را آغاز کردند و در حال حاضر نیز مراحل پایانی ریل‌گذاری در حال انجام است.

مدیرکل راه‌آهن شمال افزود: با توجه به این که عملیات ریل‌گذاری تا نیمه‌های امشب به پایان می‌رسد، قطار مشهد-ساری در ساعت مقرر به سمت مقصد حرکت کرده است. همچنین با بازگشایی مسیر، فردا تردد همه قطارها اعم از ریل‌باس، مسافری و باری از سر گرفته می‌شود.

خروج این قطار باری از ریل حوالی ساعت یک بامداد چهارشنبه در منطقه سوادکوه سبب واژگونی ۱۴ واگن حامل بار غلات شد و حدود ۱۵۰ متر از مسیر ریلی را نیز از بین برد.

این دومین بار در پاییز امسال است که قطار از مسیر ریلی در راه‌آهن شمال خارج می‌شود. یکم آبان امسال نیز چهار واگن یک قطار باری که در مسیر شمال-جنوب در حال حرکت بود در محور پل‌سفید ورسک و محدوده بین ایستگاه سرخ‌آباد و ورسک از ریل خارج شد و حدود ۶ ساعت تردد قطارها از این مسیر را متوقف کرد.

براساس آمارها روزانه پنج هزار مسافر در مسیر راه‌آهن شمال که از گرمسار در استان سمنان تا اینچه‌برون در استان گلستان امتداد دارد جابه‌جا می‌شوند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.