| کد خبر: 195217 |

◄ مرکز تعمیرات لکوموتیو گارمانوری در قم به بهره‌برداری رسید

با حضور سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران مرکز تعمیرات لکوموتیو گارمانوری در اداره کل راه‌آهن قم به بهره‌برداری رسید.

تین نیوز

 با حضور سعید رسولی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن مرکز تعمیرات لکوموتیو گارمانوری در اداره کل راه‌آهن قم به بهره‌برداری رسید.

به گزراش تین نیوز در مراسم افتتاح این مرکز تعمیراتی بهرام سرمست استاندار قم، معاونان شرکت راه‌آهن  و تعدادی از مسئولان این استان حضور داشتند و برای راه‌اندازی این مرکز، شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران بیش از 140 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری کرده است.

با افتتاح پروژه ‌ای مشابه در انتقال هر تن کیلومتر  بار از جاده به روی ریل  سالیانه ۸۰ میلیون لیتر در مصرف سوخت صرفه‌جویی می شود.

این طرح با صرف بیش از ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار به بهره‌برداری رسید و با اتصال آن به شبکه ریلی کشور، سالیانه جابه‌جایی و ترخیص ۲۰ هزار دستگاه کانتینر در خطوط ریلی کشور تسهیل می‌شود.

ایستگاه گارمانوری قم به علت قرار گرفتن در چهار راه مواصلاتی ریلی کشور دارای موقعیت جغرافیایی ویژه‌ای است و راه‌اندازی این مرکز توسط مدیرعامل شرکت راه‌آهن، در 3600 مترمربع گامی بزرگ در تسهیل تردد لکوموتیوهای باری و مسافری در خطوط ریلی کشور خواهد بود.

افزایش بهره‌وری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های موجود لکوموتیوها در شرکت راه‌آهن، افزایش جابه‌جایی حجم بار در خطوط ریلی، افزایش سرعت بازرگانی، جذب نیروی متخصص و ایجاد اشتغال در استان قم، کاهش آلودگی‌های صوتی و کاهش مصرف سوخت از مهم‌ترین مزیت‌های راه‌اندازی این مرکز در استان قم است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.