| کد خبر: 185730 |

معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد:

◄ بسیج راه‌آهن برای بازگشایی محورهای مسدود

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد که عملیات بازسازی در دونقطه مسدود راه‌آهن جنوب و گلستان با بسیج نیروهای این شرکت ادامه دارد.

تین نیوز

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت راه‌آهن اعلام کرد که عملیات بازسازی در دونقطه مسدود راه‌آهن جنوب و گلستان با بسیج نیروهای این شرکت ادامه دارد.

به گزارش تین‌نیوز سعید رسولی ضمن اعلام آخرین وضعیت شبکه ریلی کشور اعلام کرد: سیر ایمن در تمام شبکه راه‌آهن برقرار است و قطارها به‌صورت ایمن و بر اساس برنامه از پیش پیش‌بینی‌شده در حال رفت‌وآمد هستند. تنها در محورهای گرگان-آق قلا، گرگان و اینچه‌برون و بخش ای محور جنوب در محدوده ایستگاه بامدژ در محدوده اهواز به اندیمشک و از اخیرا در محدوده ایستگاه نظامیه هم مشکلاتی بروز کرده که برای ایمنی سیر قطارها مسیرها مسدود شده‌اند.

وی توضیح داد: باوجودی که محور جنوب همچنان با مشکل شدت‌جریان آب مواجه است، با عملیان انحراف آب مسیر مرمت می‌شود. در محور جنوب بیش‌تر درگیر جریانات سیلابی هستیم که فروکش نکرده است و گاهی با باز کردن خروجی سدها دوباره طغیان می‌کند؛ بنابراین عملیات در حال انجام است با فرونشست آب مسیر بازگشایی می‌شود و تمام نیروها در دو منطقه‌ای که با انسداد مسیر مواجه هستیم و برای بازگشایی مسیر بسیج شده‌اند.

رسولی در ادامه به ایمن بودن سیر ریلی در سفرهای نوروزی اشاره کرد و گفت: از 24 اسفندماه تا 16 فروردین‌ماه در ایام پیک نوروزی، با 4800 رام قطار 2 میلیون و 8 هزار نفر از طریق شبکه ریلی کشور سفر کردند.

معاون وزیر راه و شهرسازی هم‌چنین به همکاری شرکت راه‌آهن با ارگان‌های امدادی کشور اشاره کرد و افزود: از روزهای اول شدت بارش‌ها و به وجود آمدن سیل، راه‌آهن رسما به سازمان مدیریت بحران و هلال‌احمر اعلام آمادگی کرد و خدمات امدادی را در این راستا انجام داد. راه‌آهن برای امدادرسانی به سیل‌زدگان شیراز با اعلام آمادگی به استاندار، حدود 68 خودرو آسیب‌دیده و 241 مسافر که مالک و مسافران این وسایل بودند را رایگان جابه‌جا و به شهرهای مقصد رساند.

رسولی با ارائه این آمار که 60 تا 70 واگن مسقف باری برای اسکان روستائیان سیل‌زده اعزام و در اختیار مردم قرار گرفت است افزود: امکانات لازم جهت اسکان و تجهیز مناطق سیل‌زده به امکانات اولیه‌ای چون سرویس بهداشتی و حمام با درزین‌ به مناطق ارسال شدند و همچنین قطارهای امدادی برای امدادرسانی و تردد مسافران پیش‌بینی و سیر کردند.

وی در پایان تاکید کرد: با باور این‌که راه‌آهن متعلق به مردم است و در این شرایط وظیفه‌داریم که در کنار مردم باشیم در خدمت مردم بودیم و هستیم و خدمات تا پایان شرایط به وضعیت بحران و بازگشت به شرایط عادی به فعالیت‌های امدادی ادامه خواهیم داد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.