| کد خبر: 184490 |

وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم افتتاح واگن‌های ریلی و مسافری خبر داد:

◄ استفاده از تسهیلات قانون بودجه برای سازندگان و بهره برداران ریلی

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از 27 دستگاه سالن مسافری، 3 واگن ترن‌ست و 20 سالن ریل‌باس از اتصال ۴ استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و گیلان به شبکه ریلی در 2 سال گذشته خبر داد و گفت: تا تابستان سال 98 تبریز و اردبیل نیز به خطوط راه‌آهن متصل خواهند شد.

تین نیوز

وزیر راه و شهرسازی در مراسم بهره برداری از 27 دستگاه سالن مسافری، 3 واگن ترن‌ست و 20 سالن ریل‌باس از اتصال  ۴ استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان‌غربی و گیلان به شبکه ریلی  در 2 سال گذشته خبر داد و گفت: تا تابستان سال 98 تبریز و اردبیل نیز به خطوط راه‌آهن متصل خواهند شد.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، محمد اسلامی وزیر راه‌وشهرسازی در مراسم بهره‌برداری از 27 دستگاه سالن مسافری، 3 واگن ترن‌ست و 20 سالن ریل باس بر ضررورت  حداکثر سازی ظرفیت ها در راستای توسعه اشتغال و افزایش سفرهای ریلی تاکید کرد و گفت: در دو سال گذشته  ۴ استان همدان، کرمانشاه، آذربایجان غربی و گیلان به شبکه ریلی متصل شده و بر اساس برنامه ریزی ها تا تابستان ۹۸ نیز خط آهن به تبریز و سپس به استان اردبیل خواهد رسید.

وی در این راستا به تفاهم نامه وزارت راه و شهرسازی با سازمان برنامه و بودجه اشاره کرد و گفت:‌ این تفاهم نامه زمینه افزایش 29 درصدی ظرفیت ناوگان ریلی مسافری و 4 درصدی ناوگان باری را فراهم خواهد آورد.

اسلامی با عنوان این‌که ظرفیت قطارها پاسخگوی نیاز مردم نیست، گفت: علی‌رغم توسعه زیرساخت‌های ریلی کشور، اما ظرفیت قطارها پاسخگوی نیاز مردم نبوده که در این راستا از تسهیلات قانون بودجه، تبصره ۱۸ برای سازنده و بهره‌بردار تسهیلات یارانه‌ای در نظر گرفته‌ شده است.

وزیر راه‌وشهرسازی بر توجه به اقتصاد شرکت‌های ریلی تاکید کرد و افزود: توجه به اقتصاد شرکت‌های ریلی حائز اهمیت بوده چرا که عدم تناسب درآمد و هزینه‌های شرکت‌های ریلی به عدم انجام تعهدات آن‌ها منجر خواهد شد.

وی در خصوص حادثه کشتی کانتینری در اسکله بندر شهید رجایی گفت: تیم بررسی سانحه در حال بررسی وضعیت است و این حادثه فقط یک مصدوم داشته است.

وی همچنین از رونمایی از تابلوی دیجیتالی اطلاع‌رسانی سفر خبر داد و گفت:  به زودی سامانه اطلاع‌رسانی قطارها به صورت اپلیکیشن‌ موبایلی راه اندازی خواهد شد ضمن آنکه بر اساس وعده سازمان هواشناسی از اردیبهشت 98 اپلیکیشن موبایلی هواشناسی جاده‌ها نیز راه‌اندازی خواهد شد.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.