| کد خبر: 184397 |

سرپرست راه آهن خبر داد:

◄ امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان برنامه و بودجه و وزارت راه و شهرسازی

سرپرست شرکت راه آهن از امضا تفاهم نامه همکاری مشترک بین سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه آهن) خبر داد.

تین نیوز

سرپرست شرکت راه‌آهن از امضا تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت راه و شهرسازی (شرکت راه‌آهن) خبر داد.

به گزارش تین‌نیوز و به نقل از روابط‌عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، سعید رسولی، در جلسه هماهنگی و ارائه پیشنهاد شرکت‌های تولید کننده ناوگان و ادوات ریلی، ضمن قدردانی از تلاش همکاران در حوزه ریلی گفت: ظرفیت‌هایی در قوانین وجود دارد که هر یک می‌تواند زمینه ساز ایجاد تحول در سازمان باشد اما برخی سوبرداشت‌ها یا عدم آمادگی برخی دستگاه‌ها، اجرایی شدن آن‌ها را کند می‌کند.

وی با اشاره به تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور افزود: این امر، قانونی مترقی بود که برای تحرک اشتغال و تولید داخل به تصویب رسید و شرکت راه‌آهن تلاش کرد جزو اولین دستگاه‌هایی باشد که از این ظرفیت استفاده می‌کند.

سرپرست شرکت راه‌آهن ادامه داد: با این‌که ابعاد این موضوع در ابتدا برای طرفین روشن نبود و ابهاماتی وجود داشت، اما در راه‌آهن هیچ درِ بسته‌ای وجود ندارد و تحقق این امر به همدلی و هم جهتی ما بستگی دارد.

وی یادآور شد: در جلسه روز گذشته با دکتر پورمحمدی، معاون اقتصادی و هماهنگی سازمان برنامه و بودجه کشور، علی‌رغم این‌که اعتبارات در دسترسی تبصره ۱۸ توزیع شده بود، بسته پیشنهادی راه‌آهن بررسی و ایشان پذیرفتند که رقم ۲۱۸۳ میلیارد تومان را از این محل، به راه‌آهن تخصیص دهند.

وی ادامه داد: در این جلسه، دکتر پورمحمدی خواستار ارائه برنامه زمان‌بندی تحویل ناوگان از سوی راه‌آهن شدند و باید عزم خود را جزم کنیم تا بتوانیم این اعتماد را به خوبی پاسخ دهیم.

رسولی بیان کرد: بر این اساس، تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین دکتر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه و وزیر راه و شهرسازی با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد در حوزه حمل‌و‌نقل ریلی موضوع تبصره ۱۸ و تامین مالی لازم برای طرح‌های زیربخش صنعت در قالب بازسازی و خرید واگن مسافری، خرید ریل باس، لکوموتیو و واگن باری به امضا خواهد رسید.

وی خاطرنشان کرد: راه‌آهن در کشور آبروی صدساله دارد و جز صنعت‌های مردمی است که سطح تماس آن با مردم زیاد و مورد علاقه آنان است و باید اکنون در شرایط تحریم، حداکثر توان داخلی را بالفعل کرده و بر تولید داخلی تمرکز کنیم.

رسولی تاکید کرد: بیش‌تر از تامین ناوگان، باید به دنبال افزایش بهره‌وری ناوگان موجود باشیم.

وی با تاکید بر اعتماد به نیروها و مجموعه‌های بخش حمل‌و‌نقل ریلی، اظهار امیدواری کرد: سال آینده سال خوبی برای صنعت ریلی کشور باشد و شرکت راه‌آهن برای تحقق این امر، در حد توان به بخش‌خصوصی کمک خواهد کرد.

در این جلسه، شرکت‌های تولید کننده ناوگان و ادوات ریلی، پیشنهاد و نقطه‌نظرات خود درباره نحوه تامین مالی تفاهم‌نامه مذکور راارائه کردند که کاهش نرخ سود بازپرداخت وام، کاهش آورده اولیه شرکت‌ها، سهولت در تضامین و رویه اجرایی مصوبات، از جمله موارد مطرح شده بود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.