| کد خبر: 181078 |

◄ قطار برقی مشهد-تهران تا سال ۱۴۰۰ تکمیل می‌شود؟

از آنجایی که پروژه برقی سازی قطار تهران-مشهد با تاخیر شروع می‌شود، به موقع تحویل نخواهد شد و اکنون در مرحله مطالعات است و بعید است تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

تین نیوز

همین ماه گذشته بود که وزیر راه‌وشهرسازی در اظهارنظری گفت: قراردادهای مربوط به پروژه برقی شدن قطار تهران-مشهد منعقد شده و تامین مالی آن از طریق فاینانس انجام شده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، به‌رغم اینکه وزیر راه اجرای این پروژه را در دست پیگیری عنوان کرده و مدیرعامل شرکت راه‌آهن نیز از گشایش ال‌سی آن تا بهار گذشته خبر داده بود، حالا معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن گفته است: این پروژه هنوز در مرحله مطالعات است و بعید است تا سال ۱۴۰۰ به بهره‌برداری برسد.

مازیار یزدانی اضافه کرد: پروژه قطار برقی مشهد-تهران خیلی به بودجه ربطی ندارد و تامین مالی آن از طریق قرارداد فاینانس (وام از بانک خارجی) انجام می‌شود.

یزدانی تصریح کرد: طبق قرارداد فاینانس، ایران باید ۱۵ درصد مبلغ کل قرارداد را که ۱.۲ میلیارد یورو است به عنوان پیش‌پرداخت، تامین کند.

معاون فنی و زیربنایی راه‌آهن اضافه کرد: توافق‌های لازم برای تامین این مبلغ (حدود ۲هزار و ۲۹۵میلیارد تومان) از محل صندوق توسعه ملی انجام شده است و باقی بودجه مورد نیاز پروژه از طریق فاینانس تامین می‌شود.

یزدانی، تامن بودجه این پروژه را از محل ارزی عنوان کرد و افزود: رقم یک میلیارد تومانی که در بودجه ۹۸ برای این پروژه آمده، سهم مشاور طرح است.

این مقام مسئول در حوزه ریلی ادامه داد: هنوز عملیات اجرایی آغاز نشده و از آنجایی که پروژه با تاخیر شروع می‌شود، به موقع تحویل نخواهد شد. چراکه اکنون در مرحله مطالعات هستیم و بعید است تا سال ۱۴۰۰ این پروژه به بهره‌برداری برسد.

گفتنی است که پیمانکار پروژه برقی‌کردن راه‌آهن تهران-مشهد، کنسرسیومی متشکل از مپنا، چند شرکت ایرانی و طرف چینی است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.