| کد خبر: 178349 |

همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری و تامین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی/7

◄ کمک 500 میلیاردی بازار سرمایه به حمل‌ونقل ریلی

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: تا به امروز حدود 500 میلیارد تومان بازار سرمایه به تأمین مالی ریلی کشور کمک کرده است.

تین نیوز

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار عنوان کرد: تا به امروز حدود 500 میلیارد تومان بازار سرمایه به تأمین مالی ریلی کشور کمک کرده است.

به گزارش خبرنگار تین‌نیوز، شاپور محمدی در حاشیه برگزاری اولین همایش سرمایه‌گذاری و تأمین مالی در حوزه حمل‌ونقل ریلی در جمع خبرنگاران، عنوان کرد: امروز تفاهم‌نامه بسیار خوبی بین سازمان بورس و اوراق بهادار و راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران  منعقد شد.

وی در ادامه گفت: در حالی این تفاهم‌نامه به امضا رسید که در گذشته بین سازمان بورس اوراق بهادار  و راه‌آهن همکاری وجود داشت و از سال 90 سازمان بورس و اوراق بهادار در تأمین مالی واگن‌ها و لوکوموتیو با راه‌آهن همراهی کرده است.

طبق گفته محمدی، تا امروز حدود 500 میلیارد تومان بازار سرمایه به تأمین مالی ریلی کشور کمک کرده است.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با بیان این‌که ظرفیت‌های بسیار خوبی در حوزه حمل‌ونقل ریلی وجود دارد، گفت: ظرفیت‌های حمل‌ونقل ریلی ما امروز بسیار بالاتر از عددهایی است که از آن صحبت می‌کنیم  و از طرف دیگر بازار سرمایه نیز ظرفیت‌های به‌مراتب بالاتری دارد که می‌تواند به این حوزه کمک بسیاری کند.

محمدی با بیان این‌که بازار سرمایه هم به لحاظ ریالی و هم به لحاظ  تنوع ابزارهای مالی ظرفیت خوبی دارد، تصریح کرد: ما تاکنون صکوک اجاره را برای راه‌آهن برای اجاره لوکوموتیوها و واگن‌ها استفاده کرده‌ایم و درگذشته نیز بازار سرمایه برای تأمین سرمایه اجاره هواپیما برای هواپیمایی ماهان را منتشر کرده است.

او گفت: سازمان بورس تاکنون در حوزه حمل‌ونقل تنها صکوک اجاره را منتشر کرده است این در حالی است که اوراق منفعت، وکالت،مشارکت و سایر اوراق دیگر می‌توانند در این حوزه برای نوسازی ناوگان حمل‌ونقل استفاده شود.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.