| کد خبر: 154517 |

عضو کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد:

مجلس نگاه ویژه ای در تخصیص اعتبارات به حوزه ریلی دارد

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: نگاه مجلس و دولت به تخصیص اعتبارات به راه آهن در بودجه ۹۷ ویژه و مثبت است.

تین نیوز

عضو هیات رئیسه کمیسیون برنامه و بودجه تاکید کرد: نگاه مجلس و دولت به تخصیص اعتبارات به راه آهن در بودجه ۹۷ ویژه و مثبت است.

به گزارش تین‌نیوز به نقل از روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن بیگلری نماینده مردم سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاستهای ابلاغی اقتصاد مقاومتی و بند ۲۴ و ۲۵ به موضوع توسعه ریلی افزود: این حساسیت رهبری و تاکید ایشان بر این سیاستها حجت را بر همه ما تمام می کند و لازم است که هم دولت و هم مجلس در این باره سنگ تمام بگذارند.

وی با اشاره به اینکه حفظ جان مردم از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است اظهار داشت: راه آهن از جمله امن ترین و کم هزینه ترین وسائل حمل و نقل بار و مسافر محسوب می شود و در حال حاضر دولت توسعه خطوط ریلی را از جمله موفقیت های کارنامه خود می داند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه با یادآوری برخی از حوادث ریلی خاطر نشان ساخت: این موارد بیشتر اوقات به سهل انگاری و خطای انسانی بر می گردد اما اگر ما با همین روند به توسعه و ورود تکنولوژی های نو به راه آهن توجه داشته باشیم و برنامه هایمان را ادامه دهیم این حوادث نیز به حداقل کاهش خواهد یافت .

وی هر دو بخش حمل و نقل بار و مسافر را در راه آهن حائز اهمیت دانست و گفت : اگر قرار باشد که کمیسیون برنامه و بودجه سهم خاصی را برای حمل و نقل در نظر بگیرد ترجیح می دهد که از حمل و نقل ریلی حمایت کند.

نماینده مردم سقز و بانه با بیان اینکه در سالهای اخیر توجه به راه آهن از سوی مسئولان بیشتر شده است افزود: نگاه نمایندگان به توسعه راه آهن ویژه است و وزیر راه به عنوان عضوی از دولت برنامه های بسیار خوبی را برای توسعه راه آهن مطرح کرده است که می توان به راه اندازی کریدورهای مختلف ایران (شمال به جنوب و جنوب به غرب) اشاره کرد.

وی با اشاره به مسیر مطلوب مرز بازرگان تا بندر امام یادآور شد: چندین استان در این مسیر قرار دارند و لازم است که خطوط ریلی در این مسیر توسعه و مدرن شوند.

عضو کمیسیون برنامه وبودجه با اشاره به اینکه هنوز میزان افزایش اعتبارات در بودجه راه آهن مشخص نشده است گفت: من خوشبینم که امسال درصد بیشتری از بودجه اختصاص داده شده به راه آهن محقق شود و روند رو به رشدی داشته باشد.

وی همچنین با یادآوری اینکه راه آهن در ذهن اقشار مختلف مردم یادآور خدمت رسانی و ایمنی است افزود: من هیچگاه داستان دهقان فداکار ریز علی خواجوی را که در کتابهای درسی آمده بود، و فداکاری که او برای نجات جان مردم انجام داد، فراموش نمی کنم و آرزو می کنم که این روحیه فداکارانه در وجود تک تک ایرانیان تجلی یابد.

بیگلری با ابراز امیدواری از این که خطوط ریلی در استان کردستان نیز ایجاد وصدای سوت قطار در آن شنیده شود، گفت: در این زمینه احداث خطوط همدان به سنندج و میاندوآب به سقز را دنبال می کنیم . خطوط ریلی به همدان و میداندوآب رفته است که انتظارداریم به استان کردستان هم امتداد یابد.

وی با بیان اینکه در این استان حمل و نقل مسافر با ریل بسیار مورد نیاز است ، خاطر نشان کرد: فرودگاه در استان کردستان بسیار کم است و این استان به لحاظ رفت و آمد هوایی شرایط مطلوبی ندارد و استفاده از این راه آهن در این استان برای مردم بسیارقابل دسترسی تر، سهل الوصول تر و ارزانتر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.