| کد خبر: 109765 |

رئیس‌جمهوری با حضور در جمع مردم استان البرز:

اتصال راه‌آهن ایران به راه‌آهن عراق در بصره

رئیس جمهوری با حضور در جمع مردم استان البرز اعلام کرد: امیدواریم راه آهن ایران به راه آهن عراق در بصره متصل شود.

رئیس جمهور در جمع مردم استان البرز از اتصال قطار راه آهن ایران به عراق خبر داد و گفت: امیدواریم به زودی راه آهن ایران به راه آهن عراق در بصره متصل شود تا مردم از این طریق در ایام اربعین و هر زمان دیگری به عتبات عالیات و به ویژه به کربلای معلا مشرف شوند.

به گزارش تین نیوز، روحانی همچنین با اشاره به اینکه یکی از مهم ترین مشکلات مردم در این استان بیکاری و حمل ونقل است، خاطرنشان کرد: دولت باید در طرح های حمل ونقل خود نسبت به این استان بیش ازپیش فعال باشد.

گفتنی است توسعه قطارهای حومه ای در راستای سیاست های وزارت راه و شهرسازی و نگاه ویژه متولیان به حوزه ریلی در اولویت کارهای شرکت راه آهن قرار داشته و در پی کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران- کرج در اردیبهشت ماه ۹۵ شهرهای تهران، کرج و هشتگرد از طریق قطارهای حومه ای با راه آهن به یکدیگر متصل شده اند و پس ازآن در ماه های اخیر شاهد اتصال شهرستان های ورامین، پیشوا و گرمسار از طریق قطار حومه ای به تهران بودیم.

بر اساس اخبار روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، در حال حاضر سالانه ۵ میلیون نفر مسافر توسط قطارهای حومه ای جابه جا می شود که این میزان نقش قابل توجهی در کاهش بار ترافیکی اتوبان تهران- کرج و قزوین داشته است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.