| کد خبر: 258734 |

◄ چرا اتوبان تهران کرج قفل می شود؟/ بزرگراه دو طبقه کرج چاره کار نیست

اگر بودجه برای ساخت بزرگراه 2 طبقه کرج وجود دارد بهتر است به جای ساخت بزرگراه دو طبقه کرج، برای بزرگراه شمالی کرج , مترو داخلی شهر کرج و مترو قلعه حسن خان، اندیشه، فردیس و فرودگاه هزینه شود.

تین نیوز

کارشناسان معتقدند دلیل قفل شدن بزرگراه تهران کرج آن است که جمعیت زیادی در شمال و جنوب این بزرگراه, راه دسترسی درستی جز این بزرگراه به مبدا یا مقصد ندارند.

به گزارش تین نیوز، متخصصان حمل و نقل همچنین می گویند به دلیل عدم دسترسی به مبدا یا مقصد، جمعیت زیادی مجبورند فقط از این اتوبان تردد کنند.

به گفته آگاهان، اگر بزرگراه شمالی کرج ساخته شود، با دسترسی به مبدا و مقصد؛ شهروندان عظیمیه ، حسن آباد ،  انرژی اتمی، گوهردشت ، دانشگاه و ... همه از این بزرگراه استفاده خواهند کرد.

کارشناسان همچنین معتقدند با ساخت بزرگراه شمالی ترافیک داخلی شهر کرج هم کمتر خواهد شد.

به اعتقاد آنان، همچنین می توان 2 لاین از بزرگراه شمالی کرج را هم به مسیر عبور BRT یا LRT اختصاص داد چراکه از قلعه حسن تا مناطقی همچون شهریار،  اندیشه، فردیس، ملارد و فرودگاه پیام،  جمعیتی معادل جمعیت کشور قطر زندگی می کنند که هیچ وسیله حمل و نقل عمومی درستی هم ندارند چون تاکسی گران است و همیشه نمی شود استفاده کرد می ماند اتوبوس های بی کیفیت که زمان حرکت و فعالیت شان هم معلوم نیست.

همچنین اگر یک خط 50 کیلومتری مترو به شکل فاز به فاز احداث گردد که از جایی مثل اکباتان شروع شده و به موازات لشگری (ارائه سرویس به مردمان ساکن در شهرک ها و کارگران شاغل این نواحی) پیش رفته و در فاز یک به قلعه حسن خان برسد حداقل بخشی از مشکلات شهروندان حل می شود.

اگر فاز 2 خط مترو به شهریار و اندیشه برسد بخش دیگری قابل حل است و با اجرای فاز 3 به فردیس , ملارد و .. و  فرودگاه پیام،  وضعیت حمل و نقل منطقه به طور کلی دگرگون می شود.

 کارشناسان معتقدند تکمیل شبکه مترو درون شهری کرج هم به خصوص از ایستگاه شهید سلطانی تا طالقانی خیلی مهم است.

این کارشناسان با اشاره به کمبود بودجه برای اجرای طرح های مذکور، تاکید کردند که اجرای چنین پروژه هایی به حداقل 20 همت بودجه نیاز دارد.

به گفته آنان اگر بودجه برای ساخت بزرگراه 2 طبقه کرج وجود دارد بهتر است به جای ساخت بزرگراه دو طبقه کرج،  صرف بزرگراه شمالی کرج , مترو داخلی شهر کرج و مترو قلعه حسن خان، اندیشه، فردیس و فرودگاه بشود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • امین 3 0

    قبلا هم عرض کردم. زیرساخت قطار حومه ای تهران هشتگرد، به موازات مترو و بزرگراه موجود است و تنها با افزایش تعداد قطار یا ریل باس می توان به اندازه مترو خط ۵ مسافر جابجا کند

  • علی 4 0

    ببخشیدا ولی کارشناسان ی که باشون صحبت کردید باید بیان تو اتوبان تا بفهمن مشکل از چیه

  • ناشناس 10 0

    سلام
    شما (شهرداری کرج) یه پل ۳۰۰ متری نمیتونید احداث کنید
    میخواهید ۳۵ کیلومتر اتوبان رو دو طبقه کنید
    احتمالا ۱۰۰ سال وقت لازم دارید
    تو این ۱۰۰ سال هم از همین اتوبان به دلیل عملیات عمرانی نمیشه استفاده بشه
    کل تهران و کرج ۱۰۰ سال باید تعطیل بشه
    عاقل باشیم خیلی خوبه

  • ناشناس 8 1

    با راه اندازی ادامه بزرگراه همت به سمت کرج تا پل حصارک تراقیک اتوبان بسیار کاهش میابد،چون در حال حاضر بار ترافیک همت مجددا با اتوبان کرج میاید

  • Mahdi 3 0

    سلام .هنوز هم صبح ها شلوغ

  • شهروند 6 0

    علت قفل شدن اتوبان کرج: بار ترافیکی همت مجددا به اتوبان میاید،اگر همت در ضلع شمالی اتوبان تا پل حصارک ادامه پیدا کند،ماشینها به مسیر خود ادامه میدهند،و مجددا،وارد اتوبان کرج نمیشوند،کاهش شدید ترافیک را مشاهده میکنیم

    • محسن جهانی 0 0

      بزرگراه همت بایدحداقل تا هشتگرد بره تا حل بشه این کارباید سال‌های پیش انجام می‌شد که ترافیک وجود نداشت

    • محسن جهانی 0 0

      الان اتوبان همت چند سال تموم نشده باید سال ۱۳۷۰ فکر اینو می‌کردن نه الان که خیلی شلوغه روز به رزو هم بدتر میشه آسفالتشم خرابه اتوبان برای تعمیرش میان روز انجام میدن همه تو ترافیک میمون این کار باید ساعت ۱بامداد تا ۴ بامداد انجام بشه که ترافیک نشه دیروز آسفالت میریختن از پل حصارک ترافیک بود تا ماموت ترافیک شده بود دقیقا ساعتی تعویض شیفت کاری بود

  • ناشناس 0 0

    بیش از ۴.۵ میلیون نفر جمعیت که خیلی زود به بالای ۵ میلیون نفر خواهد رسید و یک بزرگراه و نصفی و یک خط ۵ مترو و حساب کنید صبح ها چه جمعیتی به سمت شهر تهران می آد و عصرها چه جمعیتی دوباره می خواد برگرده حساب کنید چقدر از ترافیک و آلودگی هوای شهر تهران ناشی از همین ترددها صرفا از همین سمت غرب تهرانه ، مشکلات بودجه ایی قابل درکه این هم قابل درکه که با ابرپروژه ها طرف هستیم و قطعا زمان بره اما یکسری تصمیمات مدیریتی قابل درک نیست به عنوان مثال وقتی پرونده مترو پرند و اسلامشهر باز است چرا دنبال باز کردن یک خط حومه ایی دیگر هستند ؟ این ها را تمام کنید تحویل ملت بدین بگیم گره از یک سمت باز شده بعد بنابر جمعیت و نیاز ، پرونده حومه ایی دیگر را باز کنید باز می بینیم از خط حومه ایی سخت گذر و چند برابر قیمتی صحبتی می شود که جمعیت آن مناطق به ۵۰۰ هزار نفر هم نمی رسد ! یا شما اگر با تفکر و منطق ، کل بودجه و امکانات را روی قطعه ادامه همت تا سر طالقانی بسیج و متمرکز می کردین الان ادامه همت را تا شمال عظیمیه می داشتیم و گره ایی این وسط باز می شد یا برداشتین یک تکه از وسط یک خط مترو را ساختید و افتتاح کردین ! بهتر نبود روی قطعه سلطانی طالقانی متمرکز می شدین که به درد مردم بخوره و بعد به سمت کمالشهر و فردیس توسعه می دادین ؟ یکسری از تصمیمات مدیریتی قابل فهم نیست .

  • ناشناس 1 0

    به خاطر اینکه یک حمل و نقل عمومی باید گسترش داد و مردم کمتر از وسیله شخصی استفاده کنند.و بعد مهندسی بشه جاده ها ی بهتری در دسترس قرار بگیره .اما مهمترین عامل سیل جمعیتی هست که از همه شهرها به سمت تهران سزابز می شود باید کارخانجات. تو همه شهرها احداث بشه نه فقط تهران از مهاجرت کاسته میشود و چقدر در مصرف بنزین صرفه جویی میشه ‌

  • رضا حسنی 1 0

    ناتوانی و ضعف مدیریت استان البرز در افتتاح بزرگراه شمالی ادامه اتوبان همت مشهود است

  • رضا 1 0

    شما به انتهای جاده مخصوص در کرج نگاه کنید هی باریک میشود و به اتوبان مماس می‌شود و بعد انگار محو است. در کنارش مسیل رودخانه کرج است اگر همین جاده مخصوص با قدری جابجایی به سمت پتییت با پهنای مشابه قسمت تهران روی مسیل و باغات آنجا امتداد پیدا کند و از جنوب ایستگاه مترو کرج و شهرک بنفشه ادامه پیدا کند یک مسیر خیلی عالی به موازات اتوبان ایجاد می‌شود و قشنگ می‌تواند ۳۰٪ تراکم اتوبان را در خود انتقال دهد. نمی‌دانم چرا به این مورد توجه نکرده‌اند هم فضایش وجود دارد هم معارض چندانی ندارد. مسؤلین محترم این پیشنهاد را بررسی کنید.

  • مجید 0 0

    کرج چهارمین کلانشهر بعد تهران مشهد واصفهان نیاز فوری به دسترسی دارد چون فردیس هم در اصل خود کرج یعنی سومین شهر ایران

  • علی میرزاآقا 0 0

    به نظرم پل فردیس تا پل حصارک دوطبقه بشه مشکل ترافیک کرج حل میشه حالا خود دانید

  • مصطفی 1 0

    سلام،
    تنها راه چاره احداث ایستگاه‌های مترو قلعه حسن خان، شهریار، مارلیک، اندیشه، ملارد و فردیس میباشد، چون جمعیت زیادی را می‌توان براحتی جابجا کرد.
    ممنون.

  • جعفر 0 0

    بخاطر اینکه کرج فقط اسم استان ویدک میکشه وهیچ امکاتاتی ازلحاظ درآمدوشغل نداره.یکی از بزرگترین مشکل ترافیک تهران واتوبان کرج بخاطر سفرهای مردم کرج به تهران برای امرار ومعاش است همه شهرهای کرج برای درآمد و کسب روزی صبح روانه تهران میشن وبعداز اتمام ساعت کاری برای استراحت به منزلشان در کرج مراجعه میکنندشما صبح اگر یک دستگاه خودرو شمار از شهرهای کرج به تهران قراردبدین متوجه میشید که اگر این حجم خودرو وارد تهران نمیشد ترافیک تهران هیچ مشکلی نداشت بهتره که شرایطی واتخاذ کنید تا این حجم خودرو وارد تهران نشود.

  • محسن 0 0

    کارشناسان محترم اگه نگاهی به نقشه بیندازند متوجه می‌شوند که اگر یک بزرگراه از هفت جوب قلعه حسن خان که جاده شهریار به کرج از میان آن رد شده به گرمدره که فقط در حد زیر ۱۰ کیلومتر می‌باشد و از روی رودخانه کرج عبور میکند احداث شود بار ترافیکی پل فردیس حل شده و در ضمن عرض اتوبان کرج به علت نوع پایه های پل کلاک بیشتر شود مشکل پل فردیس به کلی حل میشود.

  • مجید 0 0

    باسلام ترافیک بیشترش بره این گداها و دسفروشای ،آب و چیزای دیگه هستش هیچ جا رو ندیدم تو اتوبان گدا و دستفروش داشته باشه

    • مجید 0 0

      با این کار مثل دشمن خیالی که همه دوست پشت صحنه میباشد.
      میخواهن یک قرن مسیر شما وتفریح مردم را بگیرند، تا برن بهشت زهرا!!!

  • ناشناس 0 0

    احداث اتوبان میانی کبه موازات ریل راه آهن از بعر از گرمدره تا ل کردان و اتصال آن به جاده هفت جوب و اندیشه بار ترافیک رو تخلیه و از ترافیک جاده ملارد هم کاسته میشه در ادامه مسیر اتصال این اتوبان به جادهای جنوبی اتوبان از محمد شهر گرفته تا پیام

  • پیمان 2 0

    با سلام وقتی اکثر مهاجرها از شهرهای کوچکتر بلند میشه میاد تهران بعد میبینه پول کم داره و میره کرج هم فرهنگ و هم شلوغی بیشتر میشه ولی ترافیک هیچکدام دلیل نیست ، دلیلش ازافه شدن کامیونها و ماشینهای بارکش بعد از پل کلاک هست وقتی یه کامیون تریلر ماک میخواد تو اتوبان شتاب بگیره تا صفر تا 40 روپر کنه بیستا کلاج میگیره دو دقیقه طول میکشه باید ورودی و خروجی باکش ها از محل دیگری باشه .تمامممممم

  • Ali 0 0

    اگر بخواهید اساسی این مشکل را حل کنید باید از پل کلاک تا پل حصارک پل هوایی بزنید
    خودروهایی که به سمت غرب کرج تردد میکنند از بالای پل ،، و خودرو هایی که به شهر کرج و حومه تردد می‌کنند از اتوبان فعلی استفاده کنند