| کد خبر: 67973 |

اراده ای برای حل مشکل سوخت شناورها در وزارت نفت وجود ندارد

تین نیوز | درحالیکه افزایش قیمت سوخت شناورها باعث افزایش بیکاری در شهرهای جنوبی شده است در وزارت نفت اراده ای برای حل این مشکل وجود ندارد.

رئیس فراکسیون توسعه بنادر و صنایع دریایی مجلس شورای اسلامی در خصوص پیامدهای افزایش قیمت سوخت شناورها گفت: در حال حاضر بسیاری از شناورداران گله مند هستند زیرا این شغل عملا مزیتی برای آنها ندارد.

دکتر محمد حسین دهدشتی افزود : موضوع افزایش قیمت سوخت شناورها بارها از طریق این فراکسیون به مجلس مطرح شده است اما هنوز اقدامی صورت نگرفته است.

وی افزود: به دلیل افزایش قیمت سوخت شناورها ، بیکاری در بسیاری از شهرهای جنوبی کشور افزایش پیدا کرده است اما متاسفانه در وزارت نفت اراده ای برای حل مشکل افزایش قیمت سوخت وجود ندارد.

وی تصریح کرد: اکثر شناورها در مناطق جنوبی بسیار کوچک هستند که فعالیت آنها با توجه به افزایش قیمت سوخت مقرون به صرفه نیست به همین دلیل فعالیت تعداد بسیاری از شناورها متوقف شده است.

رئیس فراکسیون دریایی مجلس تاکید کرد: اگر دولت به افزایش قیمت سوخت شناورها مصر است قاعدتا این کار باید طی یک دوره زمانی صورت گیرد که صاحبان شناورها بتوانند بازسازی های لازم را با کمک دولت انجام دهند.

دهدشتی خاطرنشان کرد: اگر دولت تنها به فکر حل مشکلات خود باشد طبیعتا صاحبان شناور و مردم در بحث حمل و نقل دچار مشکل می شوند. حتی ممکن است شناورهای خارجی جایگزین آنها شوند که در نهایت مشکلات عدیده ای را ایجاد می کند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر در کل کشور بیش از پنج هزار شناور کوچک فعال است افزود: تنها در منطقه آبادان ، خرمشهر و اروند بیش از هزار شناور کوچک فعال هستند که بر روی هر یک از این شناورها بیش از ده نفر به صورت مستقیم مشغول به کارند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.