| کد خبر: 266399 |

◄ بازدید وزیر نیرو از نیروگاه رودشور

وزیر نیرو در بازدید از نیروگاه رودشور از کار بزرگی که در بخش بخار این نیروگاه در حال اجراست تقدیر کرد.

تین نیوز
وزیر نیرو در بازدید از نیروگاه رودشور از کار بزرگی که در بخش بخار این نیروگاه در حال اجراست تقدیر کرد.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ علی اکبر محرابیان وزیر نیرو، عبدالرسول پیشاهنگ مدیر عامل شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی ، همایون حائری معاون برق و انرژی،  محمد اولیا مدیر عامل گروه مپنا، خلیل بهبهانی مدیر عامل حوزه برق، فریدون هنری مدیر عامل شرکت توسعه یکو ابوطالب نیازی جانشین مدیر عامل حوزه برق در توسعه نیروگاهی، به همراه برخی مقامات استان مرکزی با هدف بازدید از آخرین وضعیت اجرای بخش بخار و افزایش ظرفیت تولید بخش برق، از نیروگاه رودشور بازدید به عمل آوردند.

علی اکبر محرابیان عنوان کرد : نیروگاه رودشور یکی از نیروگاه های مهم کشور است که کار بزرگ و بی نظیری در بخش بخار آن در حال اجرا است.

او با اشاره به اینکه واحد بخار نیروگاه رودشور در کلاس F احداث می شود، تصریح کرد : این نیروگاه جزو ۱۱ نیروگاه منحصر به فرد کشور در این کلاس قلمداد می شود.

وزیر نیرو با تاکید بر ضرورت برنامه ریزی و زمان بندی دقیق برای اجرای به موقع واحد بخار این نیروگاه ادامه داد : باید با در نظر گرفتن تمام جزئیات و محاسبات دقیق مهندسی، عملیات نصب و راه اندازی تجهیزات این نیروگاه به گونه ای پیش برود که بتوانیم در تابستان ۱۴۰۳ واحد بخار نیروگاه رودشور را به شبکه برق سراسری متصل کنیم.

محرابیان با اشاره به کار ارزشمند و مهمی که در نیروگاه رودشور با هدف افزایش توان تولید برق تا ۱۱۳۷ مگاوات آغاز شده است، تصریح کرد : افزایش توان تولید برق این نیروگاه چه به لحاظ مکانی که در مجاورت دو استان صنعتی با نیاز مصرف برق بالا قرار دارد و چه به لحاظ زمانی که ما وارث ناترازی قابل توجه در تولید و مصرف برق هستیم از اهمیت بالایی برخوردار است.

او با تاکید بر تلاش وزارت نیرو برای حل مسائل و چالش های پیش روی این نیروگاه در فرآیند نوسازی و ایجاد واحد بخار اضافه کرد: توانمندی و ظرفیت های مهندسی خوبی در نیروگاه رودشور وجود دارد که می تواند این کار بزرگ را در کوتاه ترین زمان ممکن به سرانجام برساند تا شیرینی اتصال برق تولیدی آن به شبکه در موعد مقرر اجرایی شود.

نیروگاه سیکل ترکیبی رودشور در حال حاضر ۷۹۲ مگاوات ظرفیت تولید برق دارد که با سرمایه گذاری به ارزش ۲۷۵ میلیون یورو تا مرداد ماه سال ۱۴۰۳ ظرفیت تولید برق این نیروگاه به ۱۱۳۷ مگاوات می رسد.

رودشور 1

رودشور 4

رودشور2

رودشور3

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.