| کد خبر: 265017 |

رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین در سال ۱۴۰۲

مصرف خودروها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۸، بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است

تین نیوز

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران با اشاره به افزایش ۲۱ درصدی ذخیره سازی سوخت نیروگاهی برای ایام زمستان امسال گفت: پارسال حدود ۳۰۴ میلیون لیتر فرآورده از طرق مختلف در کشور جابه جا شده است که این عدد حاکی از رشد ۱۱ درصدی حمل ونقل فرآورده در کشور است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، جلیل سالاری از افرایش ۲۱ درصدی ذخیره سازی در حوزه نیروگاهی خبر داد و اظهار کرد: با این حال اگر به حوزه نیروگاهی توجه کنیم و بازده نیروگاهی افزایش یابد، معادل ۴۷ میلیارد بشکه سوخت در کشور صرفه جویی می شود که عدد بزرگی است. همکاران ما در مجموعه وزارت نفت، شرکت گاز و شرکت پخش تلاش می کنند، اما لازم است بهینه سازی نیز اتفاق بیفتد.

سالاری افزود: در سال ۹۹ مصرف هر خودرو در روز ۲.۸ لیتر بوده است که این عدد در سال ۱۴۰۲ به ۳.۷ درصد رسیده است که ناشی از کیفیت خودروها و افزایش ترددهاست، بنابراین باید به حمل و نقل عمومی و توسعه زیرساخت ها توجه کنیم. مصرف خودروها در سال ۱۴۰۲ نسبت به سال ۹۸، بیش از ۳۷ درصد رشد داشته است که این سوخت سرمایه ملی است و اگر این سرمایه وارد سبد صادراتی کشور شود، صرف توسعه خواهد شد و جایگاه ما را در منطقه بهبود می بخشد. اما با همه این اوصاف اقدام های بزرگی در همه بخش ها انجام شده است و امروز ۷۶۰ میلیون لیتر جابجایی نفت و فرآورده روزانه در کشور داریم.  

وی تاکید کرد: همچنین در سال ۱۴۰۱ نزدیک به ۳۰۴ میلیارد لیتر فرآورده در کشور جابه جا شده است که نسبت به سال پیش از آن رشد ۱۱ درصدی داشته که ۶۰ درصد آن (معادل ۸۶ میلیارد لیتر) توسط شرکت های حمل و نقل انجام شده است.  

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی بیان کرد: همکاران ما در شرکت خطوط لوله نیز ۴۶ میلیارد لیتر جابه جایی حجمی را در سال ۱۴۰۱ ثبت کردند که حجم قابل توجهی در کشور است. در بخش حمل و نقل ۱۷ هزار میلیارد تومان هزینه شده است. در حوزه نیروگاهی نیز از ۱۶ میلیارد لیتر سوخت رسانی به ۱۸ میلیارد لیتر رسیدیم که در این باره شرکت گاز نیز تلاش بسیاری کرد، اما ظرفیت ذخیره سازی نیروگاه ها محدود است.

رشد ۱۲ درصدی مصرف بنزین در ۱۴۰۲

سالاری در تشریح اقدامات انجام شده در حوزه پالایش و پخش فرآورده های نفتی در سال ۱۴۰۲ گفت: بخشی از خط لوله ما نیز نفتای پتروشیمی های را تامین می کرد و از قبل ۱۹۵ میلیون لیتر فرآورده برای تامین خوراک پتروشیمی ها استفاده کردیم؛ تنوع محصولات را در کشور داریم که همه این محصولات باید با همین ظرفیت ها جابه جا شود، از آن طرف مصرف روزانه رشد ۱۲ درصدی را تجربه کرده است که عملیات بسیار بزرگی است.

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.