| کد خبر: 261629 |

تامین سوخت شبانه روزی انجام می شود

وزیر نفت گفت: با تدابیری که از قبل در بحث تولید و ذخایر برنامه ریزی شده بود، تأمین سوخت همه جایگاه های کشور شبانه روزی انجام می شود.

تین نیوز

جواد اوجی درباره تامین سوخت در تعطیلات پایانی تابستان اظهار کرد: با توجه به تردد بسیار سنگین مسافران به ویژه در محورهای شمال شرق کشور در استان های خراسان رضوی و شمالی و حتی استان های شمالی، مصرف روزانه بنزین به نزدیک ۱۳۷ میلیون لیتر رسیده است.

 

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، اوجی افزود: با تدابیری که از قبل در بحث تولید و ذخایر برنامه ریزی شده بود، تأمین سوخت همه جایگاه های کشور شبانه روزی انجام می شود.

وزیر نفت ادامه داد: عمده میادین و پالایشگاه ها در جنوب کشور هستند و به همین علت، رساندن سوخت به مبادی مصرف که عمدتاً در مرکز، شمال یا شمال شرق کشور هستند، به وسیله تانکرهای سوخت رسان انجام می شود.

اوجی تاکید کرد: با ترددهای سنگین، حمل ونقل تانکرهای ما کمی دچار مشکل شده؛ درخواست من از مسافران که در مسیر هستند و همچنین پلیس راهور که تاکنون نهایت همکاری را داشته، این است که همکاری بیشتری داشته باشند یا در عبور تانکرها تسهیل صورت گیرد و سریع تر به مبادی مصرف برسند.

وی در پاسخ به این سوال که از سال ۱۳۸۹ تاکنون که قانون اصلاح الگوی مصرف انرژی وزارت نفت را ملزم به حداکثرسازی انتقال فرآورده های نفتی با خط لوله و راه آهن کرده، چقدر به قانون عمل شده؟، بیان کرد: متأسفانه در چند سال گذشته احداث خطوط لوله جدید را نداشتیم و با شروع دولت فعلی، برای گسترش این خطوط از پالایشگاه های جنوب کشور برنامه ریزی کردیم.

وزیر نفت اضافه کرد: عمده پالایشگاه ها در استان های خوزستان و هرمزگان است؛ طراحی خطوط شکل گرفته و احداث خط لوله ای به طول ۱۵۰۰ کیلومتر را آغاز کردیم.

بهره برداری از اولین طرح خط لوله فرآورده های نفتی در دولت سیزدهم

اوجی تاکید کرد: ظرف ۲۰ روز آینده مرحله اول این خط لوله به طول ۴۶۰ کیلومتر از هرمزگان تا جنوب استان کرمان در رفسنجان آماده بهره برداری می شود که صفر تا صد آن در همین دولت انجام شده است.

وی اظهار کرد: بهره برداری از همین مرحله، نیاز کشور به حدود دو هزار تانکر سوخت رسان که در این مسیر فعالیت دارند را رفع می کند و سرعت انتقال فرآورده های نفتی به مبادی مصرف را هم افزایش می دهد.

وزیر نفت عنوان کرد: ادامه این خط لوله از جنوب کرمان تا خراسان رضوی و خراسان شمالی، ظرف دو تا سه سال آینده به اتمام می رسد. این خط لوله تابش نام دارد و به کاهش آلایندگی، هزینه ها و تصادفات در مسیر انتقال فرآورده های نفتی هم کمک می کند.

اوجی درباره آخرین وضعیت احداث خط لوله پارس هم بیان کرد: یک انشعاب از همین خط لوله به سمت استان فارس گرفته شده؛ زیرا در این استان هم عمده تأمین فرآورده ها با تانکر انجام می شود که طراحی این خط هم رو به اتمام است و به احداث آن را به زودی آغاز خواهیم کرد.

وی همچنین درباره افزایش تولید بنزین در پالایشگاه ها هم عنوان کرد: تولید بنزین نسبت به زمان آغاز به کار دولت، نزدیک به ۱۵ میلیون لیتربا اقداماتی مانند افتتاح مرحله دوم پالایشگاه آبادان افزایش یافته و در آینده هم با احداث پتروپالایشگاه ها اقدامات بلندمدت تری را انجام خواهیم داد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.