| کد خبر: 18534 |

مدیرعامل راه آهن خبر داد:

◄ اختصاص ۳ درصد از صرفه‌جویی سوخت به بخش ریلی توسط شرکت نفت

تین نیوز | مدیرعامل شركت راه آهن از اختصاص ۳ درصد از كل صرفه‌جویی حاصل از حمل و نقل ریلی به سرمایه‌گذاری بخش ریلی خبر داد.

به گزارش تین نیوز از  روابط عمومی راه آهن جمهوری اسلامی ایران، محسن پورسید آقایی در نشست تخصصی بررسی راهكارهای خروج غیر تورمی از ركود گفت: در این بسته تسهیلات مطلوبی برای توسعه سرمایه‌گذاران در بخش ریلی اندیشیده شده است و همچنین مشكل شركت‌های هلدینگی و افزایش سرمایه‌گذاری در خرید ناوگان در شركت‌های تابعه رفع شده است.

وی افزود: بدین ترتیب شركت‌ها می‌توانند از شركت‌های تابعه خود در قالب عقود مشاركتی سود دریافت كنند و سود از مالیات معاف است؛ ضمن آنكه پرداخت كننده سود همان رقم جزء مالیاتش محسوب می‌شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در برخی از بندهای این بسته افزایش سرمایه از محل آورده سهامداران، از پرداخت مالیات معاف است.

پورسیدآقایی با بیان اینكه دولت اعلام كرده است كه هركس در بخش‌های حمل و نقل سرمیاه‌گذاری كند برابر همان رقم از سود شركت از مالیات معاف خواهد بود تصریح كرد: چنین مواردی سرمایه‌گذاری را روان می‌كند و مشوقی است كه شركت‌های هلدینگی پول‌های خود را در این شركت‌ها سرمایه‌گذاری كنند.

مدیرعامل راه‌آهن افزود: بند «ق» تبصره بودجه یكساله بود پس تنها امسال در قالب بودجه وجود داشت اما در بسته جدید به قانونی دائمی تبدیل شده است و سقف آن برداشت شده است؛ در طرح‌های كاهش مصرف سوخت به اصل دائمی بودن سقف به هر میزان صرفه‌جویی انرژی تبدیل شده است.

به گفته مدیرعامل راه‌آهن اگر این قانون در مجلس به تصویب برسد در بخش ریلی شاهد توسعه خواهیم بود.
وی افزود: راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در راستای حمایت از بخش خصوصی نسبت به تثبیت تعرفه‌های حق دسترسی اقدام كرد و این حق دسترسی امسال نسبت به سال ۹۱ هم كمتر بود.

مدیرعامل راه آهن اعلام كرد: از كل صرفه‌جویی حاصل از مصرف سوخت، شركت نفت متعهد شد تا سه درصد به سرمایه‌گذاری بخش ریلی باز گردد.

وی تاكید كرد: این ۳۰ سی‌سی به مجموعه سرمایه گذاران ریلی تعلق می‌گیرد؛ با توجه به سایر درآمدها و در كنار معافیت‌های مالی و نحوه تنظیم سود مجموع آنها بخش سودآوری در حمل و نقل ریلی ایجاد می‌كند.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • بهلول 0 0

    بعدازاضافه کارمندان راه آهن بکاهو برمدیران بیفزا