| کد خبر: 16571 |

تولید نسل جدید کارت هوشمند سوخت متوقف نشده است

تین نیوز | سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران با رد توقف تولید نسل جدید کارتهای هوشمند سوخت گفت: تاکنون حدود پنج میلیون کارت نسل جدید سوخت صادر شده است.
 
داود عربعلی با تاکید بر این که روند صدور کارتهای نسل جدید هوشمند سوخت مانند گذشته ادامه دارد گفت: نه تنها هیچ توقفی در صدور این نوع کارتهای هوشمند سوخت صورت نگرفته است، بلکه مشکلی هم در این زمینه وجود ندارد.
 
رئیس روابط عمومی شرکت ملی پخش با اظهار این که کمبودی در صدور کارتهای نسل جدید هوشمند سوخت نیست و نخواهد بود، گفت: تاکنون نیاز متقاضیان برای کارتهای جدید و المثنی به خوبی تأمین شده است.
 
وی درباره تعداد صدور کارتهای نسل جدید هوشمند سوخت از ابتدای رونمایی از  این نوع کارت گفت: از آبان سال 1391 تا کنون چهار میلیون و 910 هزار کارت نسل جدید سوخت صادر شده است که از این رقم، سه میلیون و 680 هزار کارت سوخت مربوط به خودروها و یک میلیون و 230 هزار کارت مربوط به موتورسیکلت است.
 
در حالی که پیش از این در زمان رونمایی از کارت نسل جدید هوشمند سوخت اعلام شده بود که نرم‌افزارهای این نوع کارت در داخل کشور بومی‌سازی و انحصار تولید آن شکسته شده است و هم اکنون این کارتها با یک سوم قیمت قبلی در داخل کشور تولید و تامین می‌شود، برخی خبرها حاکی از آن است که تولید این کارتها در کشور متوقف و از طریق واردات نیاز کشور تأمین می‌شود.
 
کارت هوشمند نسل جدید کاربری چند منظوره داشته و امکان استفاده از آن به عنوان هاب ارائه دهنده خدمات مالی الکترونیک نیز وجود دارد. بر همین اساس طبق آنچه اعلام شده است، علاوه بر افزایش قابلیتهای امنیتی ، امکان مشارکت بانکهای متعدد در زمینه پرداخت الکترونیکی هزینه سوخت، پرداخت هزینه خرید روزانه، استفاده به عنوان کارت - بلیت مترو و اتوبوس، امکان استفاده در دستگاههای.ای.تی.ام بانکها با تعبیه نوار مغناطیسی در پشت کارت، توجه ویژه به سیستم های وفاداری مشتری از دیگر مزایای این کارت است.

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.