| کد خبر: 147301 |

اداره اطلاعات انرژی آمریکا پیش بینی کرد

افزایش 20 درصدی مصرف نفت در جهان تا سال 2040

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، استفاده جهانی از نفت و دیگر سوخت های مایع به دلیل توسعه بخش های حمل و نقل و صنعتی، تا سال 2040 میلادی حدود یک پنجم افزایش خواهد یافت.

تین نیوز

اداره اطلاعات انرژی آمریکا اعلام کرد، استفاده جهانی از نفت و دیگر سوخت های مایع به دلیل توسعه بخش های حمل و نقل و صنعتی، تا سال 2040 میلادی حدود یک پنجم افزایش خواهد یافت.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از رویترز، بر اساس گزارش چشم انداز انرژی 2017 اداره اطلاعات انرژی دولت آمریکا، میزان مصرف جهانی سوخت های مایع از 95 میلیون بشکه در سال 2015 به 104 میلیون بشکه در سال 2030 و 113 میلیون بشکه در سال 2040 میلادی خواهد رسید.

این به معنای افزایش 19 درصدی مصرف سوخت های مایع بین سال های 2015 تا 2040 میلادی است.

کشورهای خارج از سازمان همکاری های اقتصادی و توسعه ای بیشترین نقش را در افزایش مصرف خواهند داشت و میزان مصرف آنها سالانه 1.3 درصد رشد خواهد داشت، در حالی که میزان مصرف کشورهای این سازمان، اندکی کاهش خواهد داشت.

بر اساس این گزارش، کشورهای عضو اوپک سهم خود از بازار نفت خام و میعانات را حفظ خواهند کرد یا ممکن است اندکی به سهم خود بیافزایند.

در عین حال، انرژی های تجدیدپذیر سریعترین رشد را در بین منابع مختلف انرژی جهان به خود اختصاص خواهد داد و میزان مصرف این نوع از انرژی بین سال های 2015 تا 2040 به طور متوسط سالانه 2.3 درصد رشد خواهد داشت.

اما سوخت های فسیلی همچنان اصلی ترین سوخت مصرفی کشورهای جهان باقی خواهند ماند و در سال 2040 میلادی 77 درصد از کل سوخت مصرفی را تشکیل خواهد داد.

همچنین پیش بینی شده که گاز طبیعی سریعترین رشد مصرف را در بین سوخت های فسیلی تجربه کند و میزان مصرف جهانی گاز سالانه 1.4 درصد افزایش یابد.

منبع: خبرگزاری تسنیم

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.