| کد خبر: 228433 |

معاون سازمان هواپیمایی کشوری اعلام کرد؛

افزایش نیافتن قیمت بلیت هواپیما

در پی انتقادات مطرح شده از سوی برخی نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما معاون سازمان هواپیمایی کشوری ضمن رد این موضوع گفت: نه تنها قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است بلکه بسیاری از پروازهای نوروزی به دلیل کمبود مسافر حتی تا ۵۰ درصد سقف قیمت های اعلام شده فروخته نمی شود.

تین نیوز

در پی انتقادات مطرح شده  از سوی برخی نمایندگان مجلس درباره افزایش قیمت بلیت هواپیما معاون سازمان هواپیمایی کشوری ضمن رد این موضوع گفت: نه تنها قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده است بلکه بسیاری از پروازهای نوروزی به دلیل کمبود مسافر حتی تا ۵۰ درصد سقف قیمت های اعلام شده فروخته نمی شود.

چندی پیش برخی نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون عمران نسبت به افزایش قیمت بلیت هواپیما انتقاداتی مطرح کردند و برخی از مسافران نیز نسبت به این مسئله در روزهای پایانی سال گذشته تا آستانه نوروز ۱۴۰۰ معترض شدند.

ابوالقاسم جلالی، معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری - درباره این موضوع در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: قیمت بلیت هواپیما افزایش پیدا نکرده و سازمان هواپیمایی کشوری نیز هیچ گونه مجوزی درباره آن صادر نکرده است. بلکه بر اساس دستور رئیس سازمان هواپیمایی کشوری قیمت بلیت هواپیما تا پایان ایام نوروز تغییر نخواهد کرد.

وی افزود: بسیاری از بلیت های پروازهای نوروزی در مسیر برگشت به دلیل کمبود شدید مسافر بیش از ۵۰ درصد پایین تر از سقف قیمتی مصوب فروخته می‌شوند که این مسئله نشان از وجود بازار رقابتی در حوزه پروازهای مسافری دارد.

معاون سازمان هواپیمایی کشوری ادامه داد: به عنوان مثال حداکثر قیمت بلیت پرواز تهران – کرمانشاه بیش از ۵۰۰ هزار تومان است که این پرواز در مسیر برگشت طی روزهای گذشته تا ۲۲۰ هزار تومان هم پایین آمده است و دیگر مسیرهای پروازی پر تردد نیز مشمول این کاهش قیمت شده اند.

جلالی با تاکید بر رصد مستمر پروازهای مسافری تصریح کرد: با هر شرکت هواپیمایی یا پروازی که در آن سقف قیمتی رعایت نشود یا آنکه پروتکل های بهداشتی در آن نادیده گرفته شود برخورد خواهیم کرد چرا که مصداق بارز تخلف به شمار می رود. البته تاکنون در همه پروازها این مسائل رصد و ارزیابی شده و پروتکل‌های بهداشت رعایت شده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری ایسنا

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.