| کد خبر: 174707 |

◄ تعدیل نیرو در شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیما

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه مهندسی و تعمیرات هواپیما شرکت پارسه فناوری هوایی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیما در حال تعدیل نیرو هستند.

تین نیوز

مدیرعامل و رئیس هیات مدیره گروه مهندسی و تعمیرات هواپیما شرکت پارسه فناوری هوایی عنوان کرد: در حال حاضر شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیما در حال تعدیل نیرو هستند.

بهمن افتخاری در گفت‌وگو با خبرنگار تین‌نیوز با بیان این‌که در حال حاضر وضعیت شرکت‌های تعمیر و نگهداری خوب نیست، عنوان کرد: مادامی که ناوگان حمل‌ونقل هوایی در شرایط مناسبی قرار نداشته باشد، به طبع برروی شرکت‌های فعال در زمینه تعمیر و نگهداری تاثیرگذار خواهد بود.

او در ادامه گفت: در حال حاضر شرکت‌های تعمیر نگهداری در حال تعدیل نیرو هستند.

افتخاری درمورد رابطه سن هواپیما و تعمیر آن توضیح داد: سن هواپیما همواره با دو عامل بررسی می‌شوند؛ اولین مورد Title و دیگری ساعت پروازی است. برخی از قطعات در هواپیما وجود دارد که می‌گویند اگر Title آن زودتر برسد علی‌الرغم این‌که هنوز ساعت آن به اتمام نرسیده باید زودتر قطعه تعویض شود.

وی افزود: این بدان معناست که هواپیمایی ممکن است با 30 سال سن، اورهال و تعمیر کردن آن مقرون‌به‌صرفه باشد و بتواند در چرخه پرواز قرار بگیرد. باید به این موضوع هم توجه داشت که به دلیل عدم به‌روزرسانی تکنولوژی در هواپیماهای با سن بالا هزینه تعمیر و نگهداری آن گران‌تر خواهد بود.

افتخاری ادامه داد: شما اگر یک هواپیمای 14 یا 15 ساله را در نظر بگیرید باید سر زمان مشخص و طبق برنامه مدونی که موجود است، بازرسی‌های لازم انجام بگیرد و تامین و تعویض قطعات سر موعد مقر انجام بگیرد تا بتواند به‌عنوان یک هواپیمای ایمن در اختیار بهره‌بردار قرار بگیرد.

او در پاسخ به این سوال در حال حاضر شرکت‌های تعمیر و نگهداری هواپیما ارز موردنیاز خود را از بازار آزاد تهیه می‌کنند؟ گفت: بله. دلیل اصلی زمین‌گیر شدن شرکت‌ها همین امر است.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.