| کد خبر: 130762 |

عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران مطرح کرد؛

◄ منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام (ره) قلب تپنده تجارت بین‌المللی در آینده نزدیک

تین نیوز

عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های دانش‌بنیان اتاق ایران منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام را قلب تپنده اقتصاد و تجارت بین‌المللی ایران در آینده نزدیک دانست و  عنوان کرد: استقرار فعالان صنایع  دانش‌بنیان و هایتک در مناطق آزاد شهر فرودگاهی امام (ره) میتواند در جهت اقتصاد مقاومتی به عرصه ظهور برسد.

 

بهمن افتخاری به همکاری اتاق بازرگانی و تشکل‌های دانش‌بنیان با شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: یکی از مهم‌ترین مزایای شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) وجود منطقه آزاد و ویژه اقتصادی و همجواری آن با سایر استا‌ن‌های نزدیک تهران است.

 

وی در همین رابطه ادامه داد: همجواری و نزدیکی منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) به استان‌هایی نظیر تهران، سمنان، قم، مرکزی، اصفهان و ... امکاناتی را برای بهره‌مندی از نیروی انسانی دانش‌بنیان به عنوان مهم‌ترین شاخص حرکت به سمت اقتصاد مقاومتی ایجاد می‌کند.

 

عضو هیات مدیره فدراسیون تشکل‌های دانش بنیان اتاق ایران با بیان اینکه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام (ره) با توجه به موقعیت ویژه‌ای که در کشور داراست، می‌تواند با ارائه تسهیلات مناسب شاهد گسترش روابط تجارت بین‌المللی ایران در جهان باشد، ابراز داشت: استقرار فعالیت‌هایی از قبیل صنایع هوافضا، ایجاد پارک‌های دانش‌بنیان و فناوری، مراکز علمی، مراکز آی‌تی، صنایع نوین، مراکز صنعتی سازگار با محیط‌زیست و ... در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی امام (ره) می‌توانیم شاهد اتصال ایران از طریق این هاب در تمام حوزه‌ها به جهان باشیم.

 

به گفته وی؛ اتصال شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) از طریق ریلی، هوایی و جاده‌ای به سایر نقاط ایران و کشورهای همسایه یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که منطقه آزاد شهر فرودگاهی امام را با سایر مناطق ازاد در کشور متمایز می‌کند.

 

وی‌ می‌افزاید: با توجه به پیش‌بینی‌هایی که در برنامه ششم توسعه صورت گرفته است یک بخش مهمی از اقتصاد و تولید ناخالص کشور اختصاص به صادرات صنایع دانش‌بنیان و های‌تک دارد در همین راستا وجود مراکز دانش‌بنیان در منطقه آزاد و ویژه اقتصادی شهر فرودگاهی امام می‌تواند برای تحقق برنامه ششم توسعه بسیار موثر باشد.

 

افتخاری با اظهار به اینکه منطقه آزاد و ویژه اقتصادی مستقر در فرودگاه امام‌خمینی (ره) به عنوان یک هاب می‌تواند روابط اقتصادی ایران در جهان را تسهیل کند، خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی و مجمع تشکل‌های دانش‌بنیان برنامه‌‌های مهم و جامعی برای همکاری با شهر فرودگاهی امام‌خمینی (ره) در دست اقدام دارد تا در این راستا بتواند نقش اصلی خود با استفادها از توانمندی‌های داخلی را با رویکرد صادراتی ایفا کند.

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.