| کد خبر: 250114 |

فعالیت ۵۰۰ هزار راننده کالا و مسافر در کشور

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: رانندگان بار و مسافر در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر هستند که با حدود ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در جاده ها فعالیت دارند.

تین نیوز

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: رانندگان بار و مسافر در کل کشور ۵۰۰ هزار نفر هستند که با حدود ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در جاده ها فعالیت دارند.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، غلامحسین دغاغله، مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای، صبح امروز، یکشنبه ۲۷ آذرماه در مراسمی که به مناسبت گرامیداشت هفته حمل و نقل ، رانندگان و راهداری در باشگاه میلاد کرج برگزار شد با بیان اینکه هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری فرصتی برای قدردانی از زحمات نیروهای خدوم و بی ادعایی است که به صورت شبانه روزی به هموطنان خدمات ارائه می کنند، اظهار کرد: منکر این نیستیم که حوزه حمل و نقل و راهداری با مشکلاتی مواجه است ولی با تشکیل جلسات و کارگروه های مختلف درصد رفع مسائل موجود هستیم.

وی با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که رانندگان حوزه حمل و نقل با آن مواجه هستند، کمبود سوخت است، گفت: از حدود پنج سال گذشته سیستم تخصیص سوخت براساس پیمایش راه اندازی شده است. این به آن معناست که رانندگان براساس اسناد حمل و کیلومترهایی که طی کرده اند، سوخت دریافت و کارت سوختشان شارژ می شود.

این مسئول توضیح داد: تخصیص سوخت هر ۱۵ روز یکبار براساس مدل، سن، نوع و عملکرد خودروهای حمل صورت می گیرد و براین اساس میزان سهمیه ها متفاوت است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای گفت: رانندگان خودروها تاکنون گلایه هایی از نبودن سوخت در جایگاه ها یا درست نبودن نحوه محاسبه کیلومترهای طی کرده داشته اند که در این خصوص با شرکت پخش فرآورده های نفتی هماهنگی هایی انجام شد و مشکلات به صورت موردی مورد بررسی قرار گرفت.

دغاغله ابراز کرد: دو هفته پیش سهمیه های جدیدی در کارت های سوخت رانندگان شارژ شده و خوشبختانه بخش عمده ای از مشکل کمبود سوخت برطرف شده است.

مدیرکل دفتر سرمایه گذاری و نظارت بر بهره برداری و امور آزادراه های سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای البرز گفت: در بحث تامین لاستیک، روغن و لوازم یدکی هم درصدد رفع موانع موجود هستیم.

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود ۳۵۶ هزارناوگان باری در کشور فعال است، گفت: رانندگان بار و مسافر هم حدود ۵۰۰ هزار نفر هستند که با حدوده ۱۴ هزار دستگاه اتوبوس، مینی بوس و سواری در جاده ها فعالیت دارند.

این مسئول با بیان اینکه ۹۰ درصد حجم بار و مسافر کشور زمینی و از طریق جاده ها هدایت و جابه جا می شود، توضیح داد: امیدواریم با همکاری تشکل های صنفی، سازمان راهداری و سایر دستگاه ها مشکلات موجود به حداقل برسد.

دغاغله در ادامه با اشاره به تعداد مجتمع های خدماتی و رفاهی کشور توضیح داد: در حال حاضر ۹۵۲ مجتمع خدماتی و رفاهی در کشور فعال است که تا پایان سال ۵۷۰ مجتمع جدید به آنها اضافه می شود.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود به تعداد آزادراه های کشور هم اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۴۰ مسیر آزادراهی در کشور وجود دارد که طول آنها دوهزارو ۷۹۳ کیلومتر است.

وی ابراز کرد: ۱۷ مورد از این آزادراه ها دولتی است و مابقی مشارکتی بخش خصوصی و دولت است که توسط بخش خصوصی اداره می شود.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.