| کد خبر: 245599 |

◄ سالانه ۴۰۰۰ پروژه راهداری در کشور اجرا می شود

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اجرای سالانه چهار هزار پروژه راهداری در کشور خبرداد.

تین نیوز

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای از اجرای سالانه چهار هزار پروژه راهداری در کشور خبرداد.

به گزارش تین نیوز، رضا اکبری در حاشیه بازدید از پروژه‌های راهداری استان گلستان اظهارکرد: حدود چهار هزار پروژه راهداری سالانه در طول راه‌های کشور اجرا می‌شود.

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کشور افزود: بعضی از این پروژه‌ها مانند روکش آسفالت از پروژه‌های جاری بوده و برخی دیگر شامل ساخت ابنیه فنی، پل‌ها و نقاط حادثه خیز می‌شود که امسال برای اجرای این پروژه‌ها در استان‌ها حدود ۲۰ هزار میلیارد تومان از منابع ملی و استانی انعقاد قرارداد شده است.

به گفته وی، در استان گلستان هم اکنون ۱۰۰ پروژه راهداری فعال است که ۲۰ پروژه مانند تقاطع فاضل آباد، تعریض محور آق قلا-بندرترکمن، اجرای روشنایی کمربندی سرخنکلاته، تعریض محور سنگدوین به بدراق، روکش آسفالت محوراصلی از بندرگز تا خراسان شمالی و اجرای روشنایی وحفاظ بتنی در مقاطع مختلف از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

اکبری ادامه داد: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان از ابتدای سال تاکنون برای این پروژه‌ها در استان اختصاص یافته و تا آخر سال مالی امسال هم به تناسب پیشرفت آنها اعتبارات جدیدی تزریق می‌شود تا در پایان سال به بهره برداری برسند.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: تقاطع فاضل آباد یکی از پروژه‌های مهم گلستان است که بنا به مشکلات شرکت زیرساخت با پیمانکار قبلی، وزارت راه و شهرسازی، تکمیل عملیات آن را با حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی به سازمان واگذار کرد.

به گفته اکبری، سازمان هم برای تسریع در تکمیل آن و رفع این نقطه حادثه خیز که از درخواست‌های مردمی و تاکید نماینده مردم شهرستان بوده، بلافاصله بعد از تحویل پروژه، برآورد کارهای باقیمانده را انجام داد و بخشی از آنها را به مناقصه گذاشت و در تعدادی دیگر با استفاده از ماشین آلات ملکی و اجاره‌ای سازمان به اجرا درآمد و برای بقیه کار نیز تا یکماه آینده پیمانکار مورد نظر مشخص و تمام تلاش می‌شود که ظرف شش ماه به پایان برساند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: خبرگزاری مهر

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.