| کد خبر: 238743 |

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اعلام کرد:

◄ تردد سالانه ۵ میلیون مسافر از پایانه های مرزی آذربایجان غربی

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد سالانه ۵ میلیون مسافر از پایانه های مرزی استان خبرداد.

تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان غربی از تردد سالانه ۵ میلیون مسافر از پایانه های مرزی استان خبرداد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، ارسلان شکری بابیان اینکه آذربایجان غربی به دلیل هم مرز بودن با سه کشور دارای ۵ مرز رسمی زمینی بین المللی بوده و دروازه ورود به کشورهای اروپایی و همچنین ارتباط با منطقه قفقاز است، افزود: سالانه ۵ میلیون مسافر از پایانه های مرزی استان تردد می کنند که بیش از ۱.۵ میلیون نفر از این تعداد مربوط به پایانه مرزی بازرگان است.

شکری با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از استان های توانمند در زمینه حمل و نقل کالا است، اظهار کرد: نزدیک به ۵ درصد جابجایی بار در کشور برعهده بخش حمل و نقل جاده ای استان است.

وی همچنین به تردد سالانه بیش از ۳۶۰ میلیون وسایط نقلیه در استان اشاره کرد و گفت: طول بزرگراه و راه اصلی استان ۹۶۵ کیلومتر بوده و تعداد ناوگان فعال باری در استان ۳۱ هزار و ۳۹۵ دستگاه و تعداد رانندگان فعال باری  ۳۱ هزار و ۹۶۹ نفر و تعداد رانندگان مسافری را ۳ هزار و ۹۱۹ نفر تشکیل می دهد که سالیانه بیش از ۱.۵ میلیون تن کالا از طریق پایانه های استان ترانزیت می شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با بیان اینکه استان دارای بیشترین گذرگاه‌های مشترک با کشورهای همسایه است، تصریح کرد: ۶۸.۴ درصد واردات زمینی و ۲۶.۴۶ درصد صادرات زمینی کشور از طریق استان انجام می‌گیرد و در بخش ترانزیت نیز جایگاه اول تا سوم کشوری را در میان مرزهای زمینی کشور با حدود ۹۰۰ هزار تن تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن یعنی ۱۰ تا ۱۵ درصد ترانزیت کل کشور متعلق به استان آذربایجان غربی است.

وی افزود: کسب رتبه های اول و دوم در زمینه واردات زمینی کالا، ترانزیتی ورودی کالا و تردد ناوگان مسافربری و تردد سالانه بالغ بر ۶ میلیون نفر مسافر و ۴۰۰ هزار دستگاه ناوگان حمل و نقل بین‌المللی از پایانه‌های مرزی تنها بخشی از سیمای بخش حمل و نقل جاده‌ای را شامل می‌شود.

شکری ادامه داد : آذربایجان غربی یکی از استان‌های توانمند در زمینه حمل و نقل کالا است، به‌طوری‌که وجود صنایع تبدیلی متنوع و تولیدات کشاورزی، وجود مناطق مختلف گردشگری و همچنین جایگاه ویژه این استان در حمل و نقل بین الملل وابستگی بیشتر اقتصاد استان به این صنعت ها را موجب شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.