| کد خبر: 238272 |

◄ ۹۰ درصد حمل و نقل در خراسان جنوبی از طریق جاده است

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در خراسان جنوبی از طریق محورهای مواصلاتی است و به همین منظور برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

تین نیوز

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی گفت: بیش از ۹۰ درصد حمل و نقل کالا و مسافر در خراسان جنوبی از طریق محورهای مواصلاتی است و به همین منظور برای نگهداری، بهسازی و توسعه شبکه راه‌های استان گام‌های خوبی برداشته شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، اسدالله جلال‌زاده روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت هفته حمل و نقل، رانندگان و راهداری افزود: خراسان جنوبی بیش از ۱۷ هزار و ۸۰۰ کیلومتر انواع راه مانند راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ارزش ریالی امروز آنها بیش از ۵۵۰ هزار میلیارد ریال است و سرمایه عظیم و ارزشمندی بوده که حفاظت و نگهداری آنها بسیار مهم است.

وی گفت: از مجموع راه‌های ارتباطی استان، ۷۴۸ کیلومتر بزرگراه، هزار و ۶۲۹ کیلومتر راه اصلی، هزار و ۸۸۹ کیلومتر راه فرعی و ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی افزود: در راستای ایجاد شرایط مناسب برای سفر ایمن همچنین کاهش هزینه‌های استهلاک وسایل نقلیه، در هشت ماه گذشته ۲۷۵ کیلومتر محورهای استان روکش آسفالت حفاظتی و ۲۷۵ تن آسفالت پخش شده در راه‌های ارتباطی استان انجام شده است.

وی گفت: از طول ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه روستایی در استان نیز پنج هزار و ۸۹۸ کیلومتر آسفالت است و این اداره کل پس از ابلاغ وظایف راه روستایی از سال ۹۸ تاکنون ۱۱۱ کیلومتر از محورهای روستایی را به‌صورت جدید آسفالت کرده است.

جلال‌زاده با بیان اینکه اکنون ۳۳ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی در خراسان جنوبی خدمات‌رسانی می‌کند اظهار داشت: ۱۵ مجتمع خدماتی، رفاهی بین راهی نیز در حال ساخت است.

وی افزود: احداث مجتمع توسط بخش خصوصی انجام شده و در مناطقی که سرمایه‌گذار استقبال نمی‌کند استراحتگاه‌های موقت احداث می‌شود که در این خصوص ۱۷ باب استراحتگاه را سال گذشته احداث کردیم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی درخصوص سامانه تردد شمار و دوربین‌های نظارتی گفت: در مجموع ۱۲۸ سامانه حمل و نقل هوشمند در محورهای مواصلاتی استان فعال است.

وی اضافه کرد: از ۳۱ نقطه حادثه‌خیز مصوب استان تعداد ۱۳ نقطه تا پایان سال گذشته رفع شد و امسال نیز علاوه بر رفع کامل یک نقطه، پنج نقطه دیگر در دست اجراست و بقیه نیز در صورت تخصیص اعتبار مورد نیاز سال‌های آتی رفع خواهد شد.

جلال‌زاده با اشاره به فعالیت ۱۲۱ شرکت حمل و نقل در این استان گفت: از این تعداد ۷۱ شرکت کالا، ۴۴ شرکت مسافربری و ۶ نماینده و شرکت بین‌المللی کالا است همچنین بیش از ۱۰ هزار و ۴۳۲ نفر راننده فعالیت دارند.

وی افزود: در بخش حمل و نقل کالا تعداد رانندگان ۴.۶ درصد افزایش و در حمل و نقل مسافری ۱.۷ درصد افزایش را در تعداد رانندگان شاهد بوده‌ایم.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی با اشاره به اینکه در هشت ماه گذشته با توجه به شیوع کرونا جابه‌جایی مسافر ۱۴ درصد کاهش داشته است گفت: در حمل و نقل عمومی مسافر بسته‌های حمایتی درخصوص خسارت‌های ناشی از کرونا توزیع شد همچنین تسهیلاتی برای آنان در نظر گرفته و افراد متقاضی به بانک معرفی شدند.

وی با بیان اینکه در زمینه ترانزیت رشد خوبی را در استان شاهد بودیم افزود: پایانه مرزی ماهیرود در دوران کرونا و با توجه به مشکلاتی که در افغانستان رخ داد تعطیلی نداشته و صادرات کالاها به‌صورت روان انجام شده و در حال حاضر نیز بدون مشکل در حال انجام است.

جلال‌زاده تصریح کرد: در پایانه مرزی آمادگی کامل برای انجام و ارائه خدمات به‌صورت شبانه‌روزی وجود دارد که به رشد صادرات و توسعه منطقه کمک شایانی می‌کند.

وی به اجرای طرح راهداری زمستانی هم اشاره کرد و گفت: ۱۹۵ نیروی راهداری آماده خدمت در گردنه‌ها، محورها و راهدارخانه‌های استان هستند و در مجموع ۱۳۶ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین راهداری برای ارائه خدمات به رانندگان و مسافران در راه‌های ارتباطی استان مستقر شده‌اند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان جنوبی اضافه کرد: ۱۵ هزار تن شن و نمک خریداری شده و در انبارها و راهدارخانه‌های استان برای استفاده در مواقع ضروری ذخیره‌سازی شده است.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید

اخبار مرتبط

خواندنی ها

ارسال نظر

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.

  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.

  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.

  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.